Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Artbij

Senior Member
Vandaag nog even met de dealer contact gehad omtrent de, op 8 mei bestelde, Skoda Octavia Combi 1.6 TDI 81kW Greenline Businessline.

Nog geen productiedatum bekend. Dealer denkt aflevering in augustus, leasemaatschappij verwacht september.

Ik hoop niet op vertraging (wachten duurt lang :jaja:) doordat één van de bestelde opties niet leverbaar is. Dat zou zuur zijn, zal ik vast rekening houden met Oktober? :)

Denk eerder november. Maar het is een leasebak, dus wat boeit het.

TL@

Forumguru
Het enige verschil tussen wachten op een leasebak en een eigen gekochte auto, is dat het je niets kost als het langer duurt. De leasemaatschappij/werkgever zorgen dan wel voor vervangend vervoer. Nadeel is wel dat het vervangend vervoer meestal iets is waar je niet blij van wordt.
Je wilt dus net zo graag dat je nieuwe leasebak tijdig wordt geleverd dan dat je wilt dat je eigen gekochte wagen op tijd wordt geleverd.

micky

Forumguru
Kost me wel wat, een trekhaak onder mijn huidige auto voor 1 vakantie en dakdragers voor een dakkoffer, dragers voor de O3 heb ik liggen.

trekhaak heb ik gescoord voor 120 en zelf onder gebouwd, maar toch

Artbij

Senior Member
Het nieuwe huis wat voor het leeuwendeel van de bank is boeit dan ook niet? of is die ook contant afgetikt? ;)

Ah, dus jij leent geld bij je werkgever om je auto te kunnen rijden en vervolgens betaal je hem rente? Aparte constructie...krijg je wel renteaftrek met deze constructie?

Jedewe

Forumguru
Kost me wel wat, een trekhaak onder mijn huidige auto voor 1 vakantie en dakdragers voor een dakkoffer, dragers voor de O3 heb ik liggen.

trekhaak heb ik gescoord voor 120 en zelf onder gebouwd, maar toch

Trekhaak, dakdragers kan je opvoeren als "kosten auto van de zaak", betaal je netto maar de helft ;)

Michael83

Senior Member
Stel, je koopt een fietsendrager voor de trekhaak (wink wink), kan je die dan ook opgeven als "kosten auto vd zaak"?

serum

Forumguru
Als je hem erbij least wel. Dan wordt het aanschafbedrag (accessoires) verdeelt over de looptijd van je lease.

@Artbij; bijzonder dat je dat eruit weet te filteren. Nee, het huis is, net als de leaseauto, niet van jezelf.

Toch heb je het over 'thuis' en 'mijn huis' of wat dan ook.

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Stel, je koopt een fietsendrager voor de trekhaak (wink wink), kan je die dan ook opgeven als "kosten auto vd zaak"?
Tuurlijk. Als je die fiets ook zakelijk gebruikt tenminste, bv. om ermee de stad in te gaan ;) en daarmee tijd en parkeergeld uit te sparen... Kwestie van goed verantwoorden in je agenda.

Artbij

Senior Member
Als je hem erbij least wel. Dan wordt het aanschafbedrag (accessoires) verdeelt over de looptijd van je lease.

@Artbij; bijzonder dat je dat eruit weet te filteren. Nee, het huis is, net als de leaseauto, niet van jezelf.

Toch heb je het over 'thuis' en 'mijn huis' of wat dan ook.

Eruit filteren? Ik quote je complete post..... :nono:

Evilcomputing

Senior Member
Mijn auto is in bezit sinds woensdag. Het had maandag gekund. Levertijd idd lang. en knap vervelend om steeds andere berichten te horen.

Maar hij is er ! En wat ben ik er blij mee met name met de kleinere banden. Wat een stuk comfort krijg ik er voor terug.

Negatief punt. Wat een kleine brandstof tank. Brrrr.

Bovenaan Onderaan