Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

:ot:De auto zojuist weer even lekker gewassen... Hij is en blijft gewoon mooi! En al die starende blikken in de wasbox.... :dankje: Voor alle wachtenden, het is het wachten zeer zeker waard!!:thumbsup:

• Leuk
Waarderingen: CDK
Vooruit, nog een paar. Omdat ik hem ook zo mooi vind... :tegek:

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    679,3 KB · Weergaven: 140
  • image.jpg
    image.jpg
    552,3 KB · Weergaven: 122
  • image.jpg
    image.jpg
    655 KB · Weergaven: 124
  • image.jpg
    image.jpg
    582,2 KB · Weergaven: 120
  • image.jpg
    image.jpg
    533,1 KB · Weergaven: 119
  • image.jpg
    image.jpg
    692,9 KB · Weergaven: 122
  • image.jpg
    image.jpg
    771 KB · Weergaven: 115
  • image.jpg
    image.jpg
    743 KB · Weergaven: 121
  • image.jpg
    image.jpg
    638,7 KB · Weergaven: 139

Bobson

Nieuw lid
Ik meng me bij deze ook maar onder alle enthousiastelingen van de Skoda Octavia.
Al met al een zeer boeiend forum.

12 juni is mijn metal grey metallic OC 1.6 GL BL besteld met de volgende optie's

Af fabriek;
- Dakrailing zilverkleurig
- Verwarmbare voorstoelen en achterbank
- Travelpack + Columbus + Lane assist
- Dab (digitale radio ontvanger)
- Licht pakket
- Kessy (keyless entry) (was uiteraard eerst Technopakket maar dat is de 24e juni teruggedraaid)

Bijleveringen achteraf:
- Trekhaak afneembaar 13 polig.
- Zwarte kofferbak bumper beschermstrip
- Alu stripje in de grille voor.

Tot op dit moment is de verwachte levertijd nog steeds wk-40.

Momenteel rij ik in een voorloop Megane estate uit 2012.
Eerlijk is eerlijk, ook die rijd niet slecht maar ik kan toch bijna niet wachten op mijn octavia.

Stewie

Senior Member
Heb hem sinds woensdag en een 1200km gereden ondertussen, hier mijn bevindingen.
De 2.0TDI is een vlotte en zeer stille motor, zowel rustig als 'sportief' goed te rijden, blij met de motorkeuze. Ik zou met de 1.6TDI veel minder blij geweest zijn.

Heb jaren in VAG auto's gereden (golf 6, huidige passat) en daarna 4 maanden in een peugeot 308, de octavia voelt een beetje als thuiskomen. Het rijgedrag, look en feel, bediening voelt allemaal hetzelfde en oerdegelijk.
De 308 (model 2014) is goed, maar de octavia voelt in alles net iets beter (buiten de GPS).

De Amundsen dan. Wuifde de mindere commentaren op de amundsen weg als onzin maar... ze zijn een beetje terecht. De bediening van alles (buiten GPS) gaat vlot, de vertaling is niet altijd handig (mijn akkefietje met achterruitwisser) maar dat is op de columbus hetzelfde.
MP3 afspelen van SD-kaart gaat perfect, albumcovers (ID3-Tag), logo van radiozenders, foto's bij GSM contacten werken ook perfect.
Dan de GPS, het duurt een 15-20 seconden totdat deze is opgestart en je uberhaupt iets kan doen. Ik heb ervaring met de RNS310 en RNS315 en deze waren meteen te bedienen. Het ingeven van het adres gaat al bij al nog vlot maar de routeaanduiding op het scherm is niet zo duidelijk als vroeger maar zeker doenbaar. Verder blijft de GPS in/uitzoomen ookal heb ik meerdere malen autozoom uit- en ingeschakeld.
De begeleidingsstem is licht irriterend :) omdat ze de straatnamen afhaspelt, maar ik heb deze heel stil staan, het gaat mij meer om mij erop te wijzen dat ik iets moet doen. De aanduidingen in het kleuren maxidot scherm zijn dan weer uitstekend en kijk dus niet vaak naar de map zelf.

De ruimte dan, deze doet niet onder voor een VW Passat, verder is de ruimte goed benut om zoveel mogelijk kofferruimte te hebben. Ik heb weer plaats over als ik weg moet voor mijn hobby. Geweldig :)

Grootste minpunt, de brandblusser hangt in de koffer bij het vestje en verbandzakje, deze zakt daar steeds uit. Denk dat ik hem met velcro is een zijbakje ga vastplakken om het op te lossen.
Minpunt valt mee eh :D.

@Roots68 , strakke bak. Heb nog bij een topaz brown octavia gestaan bij de dealer en vond het toen een zeer lelijke kleur (bewolkt en hij stond in een donker hoekje) maar buiten is ie gaaf. Mooi man!

@Roots68 MOOI hoor, maar wat zie ik onder je bumper uitsteken, is dat een deel van de trekhaak? zo ja welke heb je laten monteren?

@micky Dat is inderdaad van de afneembare trekhaak. De stekkerdoos kan je opklappen als je hem niet gebruikt. De trekhaak is van Thule.

Bijlagen

• foto 1.JPG
    foto 1.JPG
    672,3 KB · Weergaven: 94
  • foto 2.JPG
    foto 2.JPG
    657,5 KB · Weergaven: 86

widojo

Actief lid
Afgelopen vrijdag met een vertraging van bijna 5 weken onze O3 opgehaald.
Wat zal ik zeggen. DSG, wat rijdt dat mooi en rustig. Echt een aanrader.
En wat staat dat Ivory interieur mooi, dat maakt 'm helemaal af. Hoe dit er over een jaar uitziet, we zullen zien.......
Verder, helemaal top!

Overigens, ook aan mij bevestigd dat levertijden zijn opgelopen door parkeersensoren en de DSG en wil je nog een O3 in 2014, zorg dan dat jouw dealer nog een al gereserveerde maar nog niet "verkochte" productieplek heeft.

rouwehand

Senior Member
@micky Dat is inderdaad van de afneembare trekhaak. De stekkerdoos kan je opklappen als je hem niet gebruikt. De trekhaak is van Thule.

Als het goed is zijn er toch voorbeelden waar niets zichtbaar is?!
Dit geldt voor zowel de stekkerdoos (weggeklapt) en het afdekkapje van het aansluitpunt van de trekhaak.

Heeft iemand hier een foto van?

@Roots68 Verder een hele mooie auto :thumbsup:

RD1970

Senior Member
@rouwehand, je haalt me de woorden uit mijn mond. Het was mij bij eerdere foto's van afneembare trekhaken niet opgevallen, maar bij @Roots68 zie je hem toch nog (deels) duidelijk zitten. Zou het kunnen omdat er geen vervangende spoiler is gemonteerd, waar in de folder/prijslijst bij de accessoires over wordt gesproken??
@Roots68, niets ten nadele van jouw auto overigens, want die ziet er gewoon gelikt uit, maar dit puntje viel op.
Zie trouwens dat we dezelfde dealer hebben, dus ik zal nog eens mijn licht opsteken daar. Heb ook een afneembare trekhaak besteld uit de accessoirelijst van Skoda.
Je TSC wel juist geactiveerd overigens?

Idd minder fraai. Ik heb ook een afneembare trekhaak met een daarbij horende bumper. Bij mijn O3 is de trekhaak (stekkerdoos) niet te zien. Valt helemaal weg achter de bumper...... Heb zo 1, 2, 3 geen foto bij de hand.
Edit, toch iets gevonden.... Was nog voor de Eibach truc... ;)

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 125
  • image.jpg
    image.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 111
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan