Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

dorstvlegel

Actief lid
ik zit ook te wachten op een Platin Grey Combi met Panoramadak. Op buitenlandse fora lees ik dat Platin niet meer geproduceerd wordt vanaf week 37. Verder ook dat de panorama daken pas vanaf week 36 in productie gaan. In duistland zijn panorama daken al maanden niet meer te bestellen.

Mijn productie datum staat vanaf de bestelling in juni nog steeds op week 40?? Duidelijk is het allemaal niet.

Pablos

Senior Member
Dan zullen die van ons productie broertjes zijn:) ik hoop maandag def uitspraken te hebben vwb mijn auto...(platin met pano die als order is geaccepteerd door pon)

Kazie31

Nieuw lid
Ik heb 2 week geleden een octavia station met panorama dak rond zien rijden.
Volgens mij zijn ze er al wel.

TedVlemmings

Forumguru
Als demo zijn ze er wel dacht ik, zijn ook (waarschijnlijk ongefotoshopte) foto's van. De productie voor consumenten is echter nog niet gestart voor de panoramadaken, anders had ik mijn auto wel al gehad!

Als demo zijn ze er wel dacht ik, zijn ook (waarschijnlijk ongefotoshopte) foto's van. De productie voor consumenten is echter nog niet gestart voor de panoramadaken, anders had ik mijn auto wel al gehad!
Er staan inderdaad combi's met pano daken bij dealers zoals bij Kreijne.
Mijn combi met pano dak wordt volgens Pon "ergens in oktober" geproduceerd, geen definitieve datum door beperkte beschikbaarheid pano daken

TedVlemmings

Forumguru
Volgens mij ging er hier iets niet helemaal goed, 4x dezelfde post. Laten we inderdaad hopen dat er in Oktober wordt geproduceerd, dan hebben we hem dit jaar in ieder geval nog

CoesDoes

Forumguru
Ongelooflijk dat de panoramadaken zoveel vertraging veroorzaken!
Ik heb soms het gevoel dat de 'vertraging' iets overdreven wordt, Ik heb ook een lange levertijd, maar wist van het begin af aan dat het langer zou duren omdat ik pakketten (Bagage en Dynamic) heb die pas vanaf MY2014 geproduceerd worden, daardoor werd mij in wk20 verteld dat vermoedelijke levering in wk34 zou zijn, daar komen uiteindelijk nog een paar weken bij, maar zonder die pakketten had ik mijn auto waarschijnlijk al gehad.
Voor het Panoramadak geld deels hetzelfde, met als extra dat het dak veel meer besteld wordt dan verwacht (wat ik me goed voor kan stellen als je kijkt naar hoe veel open daken normaal besteld worden) wat weer voor problemen bij leveranciers (of leveranciers van leveranciers (van leveranciers (van leveranciers ))) zorgt.

Het kan in kleine dingen zitten, zo heb ik op mijn huidige auto geen betere audio omdat een bepaalde chip die daarvoor nodig was niet leverbaar was door de tsunamie toentertijd (wat overigens ook nog voor vertraging in levertijd zorgde omdat ze opnieuw moesten plannen)

CoesDoes, bij jou heeft de dealer gemeld dat er vertraging in je order zat. Bij mij niet. In eerste instantie mijn auto zonder Dynamic en bagagepakket besteld (pakketten waren in april nog niet bekend), begin mei alsnog toegevoegd. Ik heb destijds specifiek gevraagd of deze pakketten voor vertraging zouden zorgen, aangezien ik het dan alsnog zou laten vallen. Volgens de dealer bleef de leverdatum gelijk (begin juli), vandaar dat ik de order heb laten aanpassen..... :pieker: Gelukkig is de leverdatum naar voren geschoven en ben ik over 4 weken de blije bereider van een O3 combi :tegek:

CoesDoes

Forumguru
CoesDoes, bij jou heeft de dealer gemeld dat er vertraging in je order zat. Bij mij niet. In eerste instantie mijn auto zonder Dynamic en bagagepakket besteld (pakketten waren in april nog niet bekend), begin mei alsnog toegevoegd. Ik heb destijds specifiek gevraagd of deze pakketten voor vertraging zouden zorgen, aangezien ik het dan alsnog zou laten vallen. Volgens de dealer bleef de leverdatum gelijk (begin juli), vandaar dat ik de order heb laten aanpassen..... :pieker: Gelukkig is de leverdatum naar voren geschoven en ben ik over 4 weken de blije bereider van een O3 combi :tegek:
Da's dan behoorlijk onhandig van de dealer want die informatie was toen ik bestelde zeker bekend!
Mijn dealer heeft mij een keer gebeld dat mijn auto vertraagd zou worden vanwege het Panoramadak.., na mijn reactie: "Cool, krijg ik een gratis Panoramadak!?" kwam hij tot de ontdekking dat hij voor die mededeling iemand anders moest bellen. :deuk: (Ze bellen tenminste wel bij extra vertraging!)

Jazeker!! Ik rijd wel een rondje mee. Even smoes voor vrouwlief (familie bezoekje ofzo) en dan "toevallig" een oude bekende tegenkomen....:maakmegek: Misschien hebben we wel bij elkaar op school gezeten ofzo.....

Bovenaan Onderaan