Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Badnews

Senior Member
Mij wilde ze gewoon niet te woord staan. Moest maar via mijn dealer spelen, dan zouden hun mijn dealer informeren waarom. Ik wilde mijn dealer hier niet bij betrekken. Opstellen van dit mailtje (3 regels) had wel 4 werkdagen gekost :)

Thorgal

Forumguru
@dorstvlegel: Inmiddels wel reactie gehad en de grens wordt met twee weken overschreden. Kortom, geen platin grey voor mij. Nu de moeilijke keuze; Wachten op nieuwe kleur (met alle perikelen van leasemaatschappijen) of voor zwart gaan (De eerste die ik live heb kunnen zien en daar werd ik ook erg enthousiast van )
Heb je reactie expliciet van je dealer gekregen?
Ook ik zit nog te wachten op bevestiging van de definitieve productie week en heb een platin grey besteld (alleen wel met panorama dak)
En heb je wellicht ook de vraag gekregen of je het pano dak wil laten vervallen?

m@rc

Lid
Zo moeilijk zou die vraag niet moeten zijn, panoramadak. Wordt in mijn geval ook pas vanaf week 43 geproduceerd, en heb eerder besteld dan jij zo te lezen.
Moet wel panodak zijn ja of de elektrische best stoel? dat zijn de beide verschillen tov met die van mij?

Pablos

Senior Member
Heb je reactie expliciet van je dealer gekregen?
Ook ik zit nog te wachten op bevestiging van de definitieve productie week en heb een platin grey besteld (alleen wel met panorama dak)
En heb je wellicht ook de vraag gekregen of je het pano dak wil laten vervallen?
Ik heb een pano dak besteld...laten vallen is geen optie (in meerdere opzichten). Op het wensenlijstje stond 1) open dak 2) automaat 3) .....

Kleur is erg afhankelijk van de auto. Skoda heeft weinig mooie kleuren naar ONZE smaak. (Persoonlijk, geen aanstoot aan nemen!!). Platin vond ik erg netjes. Racing blue vind de helft van ons niet mooi:):):) met zilver valt alle chroom weg, wit is gewoon wit, cappuccino...voor ons net niet, topaz ook niet

ik heb een keer een zwarte gezien bij een dealer. Stond er toen net en ik wilde voor dat ik besloot de auto gezien hebben. Halve land door naar vijandelijk gebied;);) en daar stond de zwarte variant, die vond ik echt een nette uitstraling hebben (maar ja.....zwart.....zo besmettelijk). Op dat moment al wel twijfels....toch maar zwart.....
Aan de andere kant: zwarte auto, sunset en pano dak.....het chroom komt wel erg mooi te voorschijn.

Sommetje zou dus simpel zijn, ware het niet dat ze nu een gat laten vallen en dat met metal Grey gaan komen......is die kleur het wachten waard....
Vanavond maar eens plussen en minnen...:):) #eerstewereldproblemen

m@rc

Lid
Ik heb een pano dak besteld...laten vallen is geen optie (in meerdere opzichten). Op het wensenlijstje stond 1) open dak 2) automaat 3) .....

Kleur is erg afhankelijk van de auto. Skoda heeft weinig mooie kleuren naar ONZE smaak. (Persoonlijk, geen aanstoot aan nemen!!). Platin vond ik erg netjes. Racing blue vind de helft van ons niet mooi:):):) met zilver valt alle chroom weg, wit is gewoon wit, cappuccino...voor ons net niet, topaz ook niet

ik heb een keer een zwarte gezien bij een dealer. Stond er toen net en ik wilde voor dat ik besloot de auto gezien hebben. Halve land door naar vijandelijk gebied;);) en daar stond de zwarte variant, die vond ik echt een nette uitstraling hebben (maar ja.....zwart.....zo besmettelijk). Op dat moment al wel twijfels....toch maar zwart.....
Aan de andere kant: zwarte auto, sunset en pano dak.....het chroom komt wel erg mooi te voorschijn.

Sommetje zou dus simpel zijn, ware het niet dat ze nu een gat laten vallen en dat met metal Grey gaan komen......is die kleur het wachten waard....
Vanavond maar eens plussen en minnen...:):) #eerstewereldproblemen

Mijn huidige auto bevat een PanoDak, wat een tegenvaller is dat... Dacht dan ook het roadster (dus niet zomaar cabrio) gevoel een beetje te krijgen (schrijft een ex roadster rijder).... Ik heb het maar weinig open, al helemaal niet op de snelweg. Het enige voordeel wat het mijnziens heeft is de hoeveelheid licht in de auto en dat de kids ook naar boven kunnen kijken :jaja: .

Pablos

Senior Member
@M@rc: Vroegah gehad op de Renault. De Qashqai heeft alleen een glazen dak (==Broeikas).....Wat een gemis:):) (Zo zie je maar ervaringen verschillen).
Hete dagen even dak open, hitte eruit. Tijdens rijden dak een klein stukje open, helemaal top....

Maar het is inderdaad geen cabrio of zo :):):)

Canon-Eye

Forumguru
Hete dagen even dak open, hitte eruit. Tijdens rijden dak een klein stukje open, helemaal top...
Ik reed ooit een (zwarte!) F1 combi met airco én getint glazen schuifdak - vond ik geen heel logische combinatie, maar dat was toen blijkbaar standaard op die Elegance.

Inderdaad ben je de hitte heel snel kwijt zodat de airco het wat makkelijker heeft. Maar zodra ik de snelweg op ging, moest dat ding toch echt meteen dicht - wàt een ontzettende takkeherrie (ondanks die deflector die zo mooi omhoog komt...)! Sindsdien heb ik de extra kosten er niet meer voor over gehad. Eventjes alle ramen open werkt bijna net zo snel.

Lodewijk

Actief lid

Ik heb een platin grey combi met panoramadak besteld. Nog niet gehoord dat deze niet geleverd gaat worden. @Pablos, mij is nog steeds niet duidelijk of je dit van de dealer hebt vernomen of dat het een eigen reken- en redeneersommetje is. Ik ga er vanuit dat laat of nog later een 03C platin grey met glasdak op mijn oprit staat

Pablos

Senior Member
Helaas heb ik deze mededeling mogen vernemen van mijn dealer. Hij meldde mij dat deze kleur voor mijn auto er niet in zat en dat de planning deze week in de fabriek op week 38 zit..

Update van mijn post:
De dealer is overigens niet "de dealer". De auto is besteld door de leasemaatschappij, dealer doet alleen de aflevering (handeling fee). Dat hij mij als "gewone klant" behandeld vind ik een netjes:)

Wat mij wel bevreemd is dat de auto als order wel geaccepteerd is, maar niet wordt nagekomen. Dat is volgens mij een zaak tussen LM en leverancier.

Laatst bewerkt:

Wesly

Senior Member
Mijn huidige auto bevat een PanoDak, wat een tegenvaller is dat... Dacht dan ook het roadster (dus niet zomaar cabrio) gevoel een beetje te krijgen (schrijft een ex roadster rijder).... Ik heb het maar weinig open, al helemaal niet op de snelweg. Het enige voordeel wat het mijnziens heeft is de hoeveelheid licht in de auto en dat de kids ook naar boven kunnen kijken :jaja: .
Hetzelfde ervaar ik ook. Als het een keertje lekker zonnig is dat wil ik hem op de binnenwegen nog wel eens open doen, maar verder is hij voornamelijk dicht en bij zonnig weer ook nog bij voorkeur met de gordijnen ervoor. In de winter kraakt het aan alle kanten als het heeft gevroren, soms zelfs zo erg dat ik bang ben dat het raam knapt :(

Lodewijk

Actief lid
Wat mij wel bevreemd is dat de auto als order wel geaccepteerd is, maar niet wordt nagekomen. Dat is volgens mij een zaak tussen LM en leverancier.

Als 'normale' klant kun je de koop dan volgens mij ontbinden. Ik moet zeggen dat ik nog niet weet wat ik doe als ik het verzoek krijg om een andere kleur te kiezen krijg: misschien we uitwijken naar een heel andere leaseauto.

Nog even een tip voor het rijden met een open panoramadak. En ook op hogere snelheid. De achterramen een klein stukje open. Dan kan de opgebouwde druk eruit en heb je geen last van geklapper. Ik kijk al weer uit naar zo'n heerlijk open dak!!!
Nog even wachten. Hopelijk is er na 12 september ook nog mooi weer!

CDK

Forumguru
Nog even een tip voor het rijden met een open panoramadak. En ook op hogere snelheid. De achterramen een klein stukje open. Dan kan de opgebouwde druk eruit en heb je geen last van geklapper. Ik kijk al weer uit naar zo'n heerlijk open dak!!!
Ga ik bij mijn dakraam ook proberen, thanx voor de tip!

Greetz Corné

Pablos

Senior Member
Yep, black Magic...afgrlopen 5+ jaar zwart gehad. Nog altijd weinig auto's op de parkeerplaats die meer uitstralen, maar je ziet er alles op...
Dit is de score na een regenbui ....

Aan de andere kan dat zal op Metal grey ook zo zijn....

Overigens tweede helft juni besteld

Bijlagen

• WP_20130821_001.jpg
    WP_20130821_001.jpg
    198,9 KB · Weergaven: 76

lovely305

Forumguru
Nog even wachten. Hopelijk is er na 12 september ook nog mooi weer!

Ik wilde dezelfde tip geven. Je was me voor :)
Mijn dakje gaat heel vaak open.Lekker fris en toch de zon op mijn bolletje.
Genieten! (ook al heb ik een Citigo)

dorstvlegel

Actief lid
Als ik bet goed heb zitten we zeker met zijn 4en te wachten op een Platin Grey met een panorama dak.
Pablos heeft gehoord dat deze combinatie niet meer gebouwd gaat worden.
Lodewijk, Thorgal en Dorstvlegel horen hier niets over van de dealer.

Dit is een vreemde zaak.

Ook voor mij is het panorama dak een must. Een andere kleur wil ik eigenlijk niet. Dit wordt nog een vervelende discussie. De order is geaccepteerd.

TedVlemmings

Forumguru
Wellicht dan toch zelf even initiatief nemen richting de dealer, of gaan jullie met z'n allen hopen dat zolang je niet hoort het allemaal wel goed gaat komen? Zou toch lullig zijn als het straks niet doorgaat omdat de dealer geen rekening heeft gehouden tijdens het rekenen met een vertrekkende kleur, en een later bijkomende optie. Ik hoop natuurlijk dat jullie lekker platin en panoramadak kunnen rijden, dan weet je dat je een van de weinige bent met die kleur/dak combinatie!

dorstvlegel

Actief lid
Ik ga hier morgen zeker achteraan. Wachten heeft geen zin. Ik las het net pas.. Toch maar vast gaan denken over een alternatieve kleur. Ik ga dit niet zomaar accepteren

Bovenaan Onderaan