Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

peterrapid

Forumguru
Goeiemorgen @Skoda-MAN, is allemaal wat je verwacht van je aankoop hé, maar is een menselijke eigenschap dat men zo weinig mogelijk wil betalen en topkwaliteit verwachten ... Nu ik vind persoonlijk dat oa Skoda hier meesterlijk in scoort maar je kan Skoda van afwerking niet vergelijken met een Audi bv. dat zie je gewoon in de prijs, ik besef dit en ben tevreden met de mindere afwerking van mijn Skoda tov de Audi alsook mijn spaarboekje.
En die Engelse wagens waren wel heel mooi en duur ... maarre ver van betrouwbaar. En je Dacia is gewoon goed voor zijn geld, zoals ik lees zelfs betrouwbaarder dan de originele Renault producten maar het zit gewoon in de aard van de mens om te muggeziften soms en forums zijn soms de uitlaatklep hiervoor waardoor je soms volledig een vertekend beeld krijgt van het product. Nu ik ben overtuigd van Skoda vind het een correcte prijs-kwaliteitsverhouding en gewoon een mooie wagen waar ik iedere dag van geniet.

Pendragon

Donateur
Goedemorgen! Dit wordt onze 8e Skoda en mij hoor je niet klagen hoor. Op een paar kleine dingetjes na nog nooit problemen gehad. Heerlijke auto's en helemaal van deze tijd. Natuurlijk wordt er af en toe bezuinigd op dingen, maar daar is de prijs dan ook na. En klagen doen mensen altijd.

Skoda-MAN

Forumguru
@peterrapid en @Pendragon Gelukkig enkele positieve berichten en mensen die het snappen. :bloemen:
Ik las hier ergens dat de Skoda's in de loop der jaren veel duurder zijn geworden. Ja, gestegen arbeidsloon, veel onderdelen uit West EU. Maar denk vooral eens aan onze eisen en verwachtingen en zeker niet te vergeten de wettelijke eisen i.v.m. milieu en veiligheid. :shocked:
Op mijn Octativia I zaten heeeeel veel zaken niet (en op mijn Octavia combi uit 1963 nog veeeeeel minder) die we nu gewoon vinden, het moet sneller, zuiniger tegen lagere kosten. Snap de spagaat waarin de autofabrikanten zitten.:nailbiting:
Maar gelukkig wil de mens, ook ik, altijd meer en dat is goed. Het bevorderd de ontwikkeling en de creativiteit van de menselijke geest en vooral de handel.:laugh:
Denk aan de Label A auto's die je voorbij scheuren en op dat moment Label E nog niet halen, maar wel lekker lage bijtelling=ook creatief:yeehaa:

Laatst bewerkt:

rouwehand

Senior Member
Onderaan de streep ruim 34 K Euro, dan mag je best wat verwachten.
Maar tot nu geen klachten, en ik heb er alleen maar iedere dag plezier van :yeah:

Skoda-MAN

Forumguru
@rouwehand Fijn om te lezen dat je er iedere dag plezier van hebt. 34 k is natuurlijk geen katte...... maar ik ken niet veel auto's van deze omvang die beter zijn en minder kosten. Meerekenen natuurlijk, aanschaf, onderhoud, restwaarde en niet te vergeten brandstofverbruik.
Even een vraag: waarom voor candy white gekozen en hoe blijft deze lak in de praktijk?

rouwehand

Senior Member
@Skoda-MAN , hiervoor ook een Octavia II Combi gereden in Candy White.
Ik vind het een mooie kleur combinatie en maakt de auto optisch nog groter.
De lak is prima en zeker niet slechter als een Metallic lak.
Maar ja, wit moet wel wit blijven. Dus bijna iedere week een wasbeurt :sterretjes:.
En niet door de kras-straat maar met "het handje".

Foto spreekt voor zich;
Skoda.JPG

Cordoba

Forumguru
@Skoda-MAN Volgens mij vergeet je nog een heel belangrijke oorzaak van het duurder worden van auto's: de steeds hogere belastingtarieven. (daarmee bedoel ik accijnzen, BTW, BPM enz, dus gewoon het totaal aan geld dat je afgeeft voor de staat)

Skoda-MAN

Forumguru
@Cordoba Ik had die kosten "verdrongen" en je hebt het voor elkaar gekregen dat ik nu met tranen in mijn ogen probeer iets terug te schrijven *()^&%, bedankt voor de aanvulling :mad: je hebt gelijk.

2015ABL

Forumguru
Het wordt wel zo steeds minder leuk. Door de ontzettend hoge BPM zie je bijvoorbeeld dat een motor upgrade onbetaalbaar wordt voor velen. Bijv. van een 1.2 tsi naar een 1.4 is al 2.300 euro) en naar een 1.8 tsi is een ongelofelijke 5.500 euro.

Zonder BTW/BPM is het verschil 1.817 en 3.104 (bij een ABL DSG).

Skoda-MAN

Forumguru
@2015ABL Goedemorgen, Kunnen we het nu weer over iets leuks hebben!!!!!!!:tegek:
Zoiets van "leuk de dealer belde dat m'n nieuwe auto klaar staat"
Of iets van: hé dat SmartGate is nu standaard aanwezig >>> Weet iemand hier iets over???

Laatst bewerkt:

Pendragon

Donateur
@Skoda-MAN je hebt gelijk, laten we er lol van hebben. Het geld is toch al uitgegeven, dus laat maar komen :)
Over de SmartGate, ik weet en kan er niks over vinden of dit standaard aanwezig is....maar ik betwijfel het. Dat is vast weer een optie. Ik kan hem alleen zo in de lijst van opties niet vinden.

EdK

Forumguru
Wisten jullie dat de banden in ieder geval geen optie waren !!??
Dus met de juiste velgenoptie erop gemonteerd rollen jullie zo de garage uit....:deuk:

Joske

Forumguru
Over de SmartGate, ik weet en kan er niks over vinden of dit standaard aanwezig is....
ik heb wel al een paar aanwezige "opties" gezien toen ik mijn O3 aan VCP had. Namelijk een WLAN functie en nog iets (in mijn ogen) Smartgate-gerelateerd ;)

(vraag is alleen, gaat de huidige BCM dit ondersteunen of niet.. )

Skoda-MAN

Forumguru
@Pendragon en @Joske Dat SmartGate lijkt me een leuk speeltje maar moet niets kosten, wat het ding verbruikt zie je aan de pomp en dan weet je wat je verkeerd hebt gedaan :uitlachen:. Als er iets stuk is zie je dat op het display of hij stopt vanzelf :stop:.
@EdK Volgens mij zijn die banden ook al een optie want als ik op dit forum lees dan wil niemand op de standaard wielen rijden:deuk:
Ik laat mijn Teron wielen omwisselen voor Ilias ondanks dat de teron veel mooier zijn.
De auto is licht, rij meestal alleen of met 2, zelden zwaar beladen.
Lager brandstofverbruik, minder belasting op stuuronderdelen, lagere prijs bij vervanging. Maar in hoofdzaak veiligheid.

Breedte van de profiel

Smalle banden moeten het gewicht van de auto over een kleiner oppervlakte verspreiden dan brede banden. Hierdoor ontstaat er een grote vlakdrukte. Dit zal de kans op aquaplanning verkleinen. De band 'snijdt' beter door het water heen.

Laatst bewerkt:

2015ABL

Forumguru
Ik laat mijn Teron wielen omwisselen voor Ilias ondanks dat de teron veel mooier zijn.
Ik begrijp dat je smallere banden wilt hebben? Maar op die 17 inch kunnen toch zeker ook smallere banden, bijv. 205 breed? Ik heb nu namelijk een volvo met 17 inch met 205 breed.

Skoda-MAN

Forumguru
@2015ABL dank voor het meedenken, maar het veercomfort is ook belangrijk. De breedte van de velg speelt ook een rol (beschadiging van even niet opletten stoeprandje en het mooie is er af)
En die Ilias velgen zijn ook mooi en heel makkelijk schoon te maken.

Laatst bewerkt:

tk23

Actief lid
Mijn auto op 20 januari besteld, nu is deze al onderweg vanuit Tsjechië. Volgende week geleverd (weliswaar net na de skireis), dus bijzonder snel.

Bovenaan Onderaan