Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Weet iemand wat de huidige leertijden zijn van de Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Élégance? Ik kreeg 9 april de bevestiging van de leasemaatschappij dat ie besteld was.
Ben benieuwd of ik nog met de SuperB naar Frankrijk ga of dat het de Octavia inrijden wordt....

tib888

Actief lid
Volgens de dealer hebben alle combi's dezelfde levertijd, er zijn kennelijk geen 'vertragende' opties meer.
Hoe komt het dan dat YesRS z'n auto al heeft, en ik nog moet wachten tot eind mei (1 dag later besteld)? Zitten toch grote verschillen op hoor.

Als je met een caravan/vouwwagen gaat kun je beter niet achter een nieuwe auto hangen.
Nee, we gaan met een losse auto zonder caravan/vouwwagen en zelfs zonder dakkoffer..... Heb er zin in dakkie open en lekker cruisen....want we gaan pas het tweede weekend van juli weg

Dus dat wordt een MY2016

@G.P. wat voor opties heb je besteld?

yesRS@

Forumguru
Hey tib888: Heb de indruk dat het soms een loterij is wanneer je auto geproduceerd wordt. De mijne heb ik al steeds vroeger gekregen dan op bestelbon vermeld stond.
Volgens verkoper van mijn RS ligt het aan dealer die pusht bij D'ieteren.
De andere dealer waar ik prijs gevraagd had zweerde bij 5 weken vertraging ( eind mei).

tib888

Actief lid
neenee, geen leasing. Ook geen panodak of zo dat vertraging zou kunnen opleveren.
Ik ga nu ook niet elke week informeren hoever het nu staat. Ik hoor het wel als hij er is ...

H-J

Lid
Nou, vanmorgen opgehaald, Octavia 1.6 tdi 77kw elegance businessline combi dsg. 18" velgjes, dynamic pakket, rode lijntjes in de bekleding en tof stuurtje. Verder DAB+, sunset en verwarmde voorruit en sunroof.

Mis alleen direct me zonnebrilvakje in de hemel. Die is er niet. Had hiervoor Octavia II ook met sunroof(je) maar zat wel een zonnebrilvakje. In plaats daarvan zitten er interieur sensoren voor alarm, die ik niet heb. Beetje jammer maar ach, verder een monsterbak.

IMG_1343_1.jpg

Pendragon

Donateur
Hoe komt het dan dat YesRS z'n auto al heeft, en ik nog moet wachten tot eind mei (1 dag later besteld)? Zitten toch grote verschillen op hoor.

Dat heb ik dus ook. Geen touw aan vast te knopen. Mijn auto is 2 februari besteld en komt halverwege mei. Reden was het panodak, maar anderen met een panodak die later besteld is hebben hun auto al. Ik snap niks van hoe de bestellingen gedaan c.q. verwerkt worden......vind het maar een vreemde zaak.

H-J

Lid
Dat heb ik dus ook. Geen touw aan vast te knopen. Mijn auto is 2 februari besteld en komt halverwege mei. Reden was het panodak, maar anderen met een panodak die later besteld is hebben hun auto al. Ik snap niks van hoe de bestellingen gedaan c.q. verwerkt worden......vind het maar een vreemde zaak.

Volgens mij zit het zo, dealers reserveren een productieplek. In die productieplek zetten ze je bestelling in. Dat staat los wanneer jij je auto bestelt. De dealer kan tot de productie week wijzigen.

Collega had zijn O2, 4 jaar terug eerder bestelt dan mijn toen O2 maar heb hem 2 maanden eerder gekregen dan hem.
Dealer vertelde mij toen dit verhaal, weet niet of het nog zo werkt.

widojo

Actief lid
Volgens mij zit het zo, dealers reserveren een productieplek. In die productieplek zetten ze je bestelling in. Dat staat los wanneer jij je auto bestelt. De dealer kan tot de productie week wijzigen.

Zo is het maar net. Belangrijk is wel dat de dealer in dit geval al een configuratie incl panodak had besteld/gereserveerd.

Tijden van vorig jaar herleven. Heb er zelf, en met mij nog velen, 4.5 maand op moeten wachten.

Skoda-MAN

Forumguru
@H-J Zo werkt het inderdaad bij de wat grotere dealers, de importeur (Pon) koopt productieplaatsen in en verdeeld die over de dealers (eigen dealers (en dat zijn er veel) eerst):shocked:

@Pendragon Ik wens je nog heel veel sterkte met wachten (maar hij blijft wel langer nieuw):maakmegek:

Skoda-MAN

Forumguru
@Pendragon De ellende is natuurlijk gekomen door het panodak opeens aan te bieden viir € 199,-- i.p.v. 1200 Euri.
De vraag is dus plotseling veel hoger geworden dan normaal zou zijn geweest. Hierdoor zijn er bij sommige dealers productieplaatsen te kort gekomen. Deze moeten dan aangevuld worden en komen dan op de eerste vrije productieplaats te staan.
Vraag je zelf maar af hoeveel panodaken er verkocht zouden zijn voor de normale prijs? Nu hebben veel figuren zo'n dak gekocht die het anders beslist niet gedaan zouden hebben.

yesRS@

Forumguru
Nou, vanmorgen opgehaald, Octavia 1.6 tdi 77kw elegance businessline combi dsg. 18" velgjes, dynamic pakket, rode lijntjes in de bekleding en tof stuurtje. Verder DAB+, sunset en verwarmde voorruit en sunroof.

Mis alleen direct me zonnebrilvakje in de hemel. Die is er niet. Had hiervoor Octavia II ook met sunroof(je) maar zat wel een zonnebrilvakje. In plaats daarvan zitten er interieur sensoren voor alarm, die ik niet heb. Beetje jammer maar ach, verder een monsterbak.

IMG_1343_1.jpg
Nice, veel plezier en veilige kilometers!

Bovenaan Onderaan