Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

@ftilman : Ik heb mijn bestelling reeds op 28 juli gedaan. Productie week 38, aflevering week 40 is mij toen verteld. Al weet ik dat daar makkelijk nog vertraging in kan komen.

Dixon

Actief lid
Mooie configuratie.

Sta op 't punt om de knoop door te hakken.
Ik hou het bij een 1.0 DSG style business met plus pakket, verwarmbare voorruit en DAB.

Ik kreeg te horen dat levertijd momenteel 10 tot 12 weken is.
Half oktober klinkt prima.

Zakelijk of prive? In geval van zakelijk zou ik hem in het nieuwe jaar laten leveren.
25% vs 22%. De 18 inch velgen icm het pluspakket zorgen voor verhoging van 21% naar 25%

Zakelijk of prive? In geval van zakelijk zou ik hem in het nieuwe jaar laten leveren.
25% vs 22%. De 18 inch velgen icm het pluspakket zorgen voor verhoging van 21% naar 25%

Privé, bijtelling hoef ik geen rekening mee te houden.

Achja, we zien wel hoe lang de levertijd is. Wachten duurt altijd lang :)

• Leuk
Waarderingen: Ed13
Mooie configuratie.

Sta op 't punt om de knoop door te hakken.
Ik hou het bij een 1.0 DSG style business met plus pakket, verwarmbare voorruit en DAB.

Ik kreeg te horen dat levertijd momenteel 10 tot 12 weken is.
Half oktober klinkt prima.

Sinds vandaag in bestelling :)
Levering begin november.

image.png

SVL

Lid
vandaag ook besteld
De octavia combi 1.4 TSI Ambition.
moon white
Pack ambition GPS
Pack ambition look
Pack chrome zijruiten
Dakrailing verchroomd
achteruitrijcamera
DMS
Inklapbare zelfdimmende buitenspiegels met instapverlichting
Sunset

Verwachte levering eind november .

B.Stuurder

Forumguru
vandaag ook besteld
De octavia combi 1.4 TSI Ambition.
moon white
Pack ambition GPS
Pack ambition look
Pack chrome zijruiten
Dakrailing verchroomd
achteruitrijcamera
DMS
Inklapbare zelfdimmende buitenspiegels met instapverlichting
Sunset

Verwachte levering eind november .

Grappig, ik heb juist het chroom om laten zetten in zwart :laugh:

B.Stuurder

Forumguru
Wel metallic zwart, niet plastic. Het worden de RS dakrails. Mijn vrouw houdt juist helemaal niet van die chromen rails, die heeft liever nog dat ik een uitvoering lager zou nemen alleen voor de dakrails :laugh:

Nyazzin

Nieuw lid
Na 4 jaar Volkswagen Golf wordt de Skoda Octavia de opvolger (lease).

7 juli jl. de volgende bestelling geplaatst.

Skoda Octavia Combi 1.0 TSI DSG Style Business 115pk
  • Race blue metallic
  • Black interieur
  • WK7 Elegance businessline pakket
  • PFK Plus pakket style business
  • SFC functie pakket (6M3-bagagenettenset, 9Z3-230v aansluiting, UK3-achterbank ontgrendelen
  • SSQ safety pack (PDI-alarm met messy, 3G2-isofix op passagiersstoel)
  • DAB Dab (digitale radio ontvangst (QVS-DABm digitale radio ontvanger)
  • CC Inbouw connectie car
  • 4E7 elke open en sluit achterklep
  • KA1 achteruit camera
  • PAN Panoramdak (PH8-panoramisch schuif-kaneeldak)
  • PH verwarmbare vooruit
Verwachte levertijd is nu week 40 (4 oktober). Valt qua wachten nu relatief mee, maar hopelijk wordt het eerder :)

Gisteren gebeld door de dealer dat voor de Skoda Octavia 1.0 de verwarmbare voorruit komt te vervallen. Een reden kon hij niet noemen omdat het net vers van de pers van de importeur vandaan kwam. Wellicht "te zwaar" voor de motorisering? Jammer, want ik vind het een handige optie.

Fabia II Sport

Actief lid
Auto is besteld. Dit is het geworden:

Octavia Combi Style business 1.0 TSi
Pluspakket (leder/alcantara, multi 3 spaaks stuurwiel, Sunset, LM velgen 18" Alaris)

Lederen achterkant voorstoelen

Ik heb een bijna zelfde configuratie besteld maar de lederen achterkant voorstoelen is al onderdeel van het Pluspakket volgens de dealer, hij had er 1 staan en daar zat ook leer achterop de stoelen.

Ik begreep ook niet dat je leren stoelen heb met bijvoorbeeld een stoffen achterkant.

Wat ik wel jammer vind is dat de 1.0 TSI met dsg welk ik besteld heb geen ACC heeft terwijl dit wel in Duitsland en België op de 1.0 TSI te leveren is.

Is dit achteraf nog in te bouwen? VAG techniek had hier geen ervaring mee.

Laatst bewerkt:

Dixon

Actief lid
Gisteren gebeld door de dealer dat voor de Skoda Octavia 1.0 de verwarmbare voorruit komt te vervallen. Een reden kon hij niet noemen omdat het net vers van de pers van de importeur vandaan kwam. Wellicht "te zwaar" voor de motorisering? Jammer, want ik vind het een handige optie.

Na ben je lekker mee, ik heb deze ook meebesteld. Was allemaal geen probleem! Ik heb nog niets vernomen, dus benieuwd of ik het wel krijg?
\

Dixon

Actief lid
Bericht dealer:
23-08-2016 08:47 uur | ref.nr.:20160823-0002

Optie “Verwarmbare voorruit” niet meer mogelijk i.c.m. Octavia met 1.0 TSI motor
De optie verwarmbare voorruit (PH5) is niet meer mogelijk in combinatie met Octavia modellen met een 1.0 TSI motor (DSG of handgeschakeld). Deze restrictie is vanuit onze fabrikant doorgegeven en geldt per direct.

Voor auto’s met bovenstaande configuratie die reeds in het bestelsysteem staan neemt onze afdeling Logistiek contact met u op.

Wij zullen de prijslijsten zo spoedig mogelijk aanpassen en vragen u met bovenstaande rekening te houden tijdens uw verkoopgesprekken.
23-08-2016 08:47 uur | ref.nr.:20160823-0002

Bovenaan Onderaan