Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

anilv26

Senior Member
Is normaal, maar kan korter worden. Ligt aan de planning uiteraard. Mijn O3 was 3 maanden wachttijd maar werd uiteindelijk 6 weken. Je kan dus geluk hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 

B.Stuurder

Forumguru
3 maanden is niet zo lang in mijn optiek, als een auto besteld wordt door jou bij de dealer, maakt de dealer een bestelling naar PON, die de bestelling weer naar de fabriek stuurt. Vervolgens moet de auto worden ingepland met alle specifieke opties en kleur, vaak maakt men series en hangt het af van wanneer een serie waar jouw bestelde auto in past op de rol staat (weet niet of dit bij Skoda ook zo is), dan moet de auto worden geproduceerd, daarna op transport, vervolgens worden uitgevent in Nederland, dan rijklaar worden gemaakt eventueel opties nog aangebracht en uitgeleverd. 6 weken vind ik dan een soort wonder!
 

anilv26

Senior Member
3 maanden is niet zo lang in mijn optiek, als een auto besteld wordt door jou bij de dealer, maakt de dealer een bestelling naar PON, die de bestelling weer naar de fabriek stuurt. Vervolgens moet de auto worden ingepland met alle specifieke opties en kleur, vaak maakt men series en hangt het af van wanneer een serie waar jouw bestelde auto in past op de rol staat (weet niet of dit bij Skoda ook zo is), dan moet de auto worden geproduceerd, daarna op transport, vervolgens worden uitgevent in Nederland, dan rijklaar worden gemaakt eventueel opties nog aangebracht en uitgeleverd. 6 weken vind ik dan een soort wonder!
Inderdaad is dit ook zo bij Skoda, ik ben vergeten te melden dat ik mijn O3 in België heb besteld. Ik heb heel veel geluk gehad met de bestelling en levering. Toen de wagen gepland werd is deze 2 x naar voren geschoven. Omdat de serie precies op dat moment gepland was. Kon het zelf ook niet geloven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 

Skoda79

Senior Member
4-8-2016, Zojuist bericht gekregen dat de auto total-loss is verklaard. K*t zooi.
Heb er toch welgeteld bijna 5 maanden van mogen genieten.... Zal wel weer een nieuwe mogen bestellen, maar komende maanden dus weer behelpen met een halfbakken vervang auto.

Vorige week een nieuwe besteld, gisteren bevestiging van de dealer dat ze de inkoopopdracht hebben ontvangen van de lease maatschappij en zojuist bericht dat verwachte levertijd week 36 gaat zijn. Mooi vlot dus :)
 

B.Stuurder

Forumguru
Dat moet bijna wel, ik heb begin juli besteld en productie is wk36.
Het is wel een afwijkende motor denk ik tov het gemiddelde
 

Skoda79

Senior Member
Het is een showroom model. Werden ook proefritten mee gemaakt, heeft iets van 3k km op de teller.
Is een joy businessline, met heel veel extra's (bijna alle extra pakketten) en dat voor de prijs van een kale :). Enige nadeel is dat ik niet heb kunnen kiezen voor het dynamic interieur (nu standaard stoel met alcantara), maar goed daar leer ik dan wel mee leven.
Kleur is weer Racing Blue en dr zit een niet standaard 18inch bbs velg onder.
 

jongetje

Forumguru
Ja, alleen is dat natuurlijk niet representatief voor dit topic. Elk model wat in de showroom staat is natuurlijk binnen 2 weken (of eigenlijk al een dag als het moet) te leveren. Als je besteld in de fabriek duurt het maken, transporteren en opleveren al langer.
 

Frenkie

Forumguru
Het is een showroom model. Werden ook proefritten mee gemaakt, heeft iets van 3k km op de teller.
Dat vind ik knap. Ik ken geen enkel persoon die een proefrit maakt die onder de 3 km blijft. Dan ben je, om het zo maar eens te zeggen, net de straat uit. Ik vermoed niet dat hier ook maar 1 proefrit mee gemaakt is. Ik geloof wel dat er al veel mensen in gezeten hebben.
 

Skoda79

Senior Member
Schrijf ik dan dat het representatief is? Topic titel is "wanneer krijg jij je nieuwe octavia geleverd" en dat doe ik bij deze. Verder geen enkel waardeoordeel over levertijd (behalve dan dat ik hier happy mee ben) over wat voor een levertijd dan ook. Op mijn vorige heb ik ook ruim 3mnd moeten wachten.
 

Skoda79

Senior Member
Dat vind ik knap. Ik ken geen enkel persoon die een proefrit maakt die onder de 3 km blijft. Dan ben je, om het zo maar eens te zeggen, net de straat uit. Ik vermoed niet dat hier ook maar 1 proefrit mee gemaakt is. Ik geloof wel dat er al veel mensen in gezeten hebben.

Frenkie, goed lezen, er staat 3k km.
3k staat voor 3000 ;)
 

Dixon

Actief lid
Mijn auto wordt gebouwd in week 37 heb ik begrepen.
Verwarmbaar voorruit is komen te vervallen zoals weten, daarentegen heb ik de achteruitrijcamera laten toevoegen (<--- meerprijs niet voor mijn rekening :D)

Toch makkelijk met een eventuele trekhaak welke nog zal komen.

Levering zal nog steeds in 2016 zijn :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Mers
Mijn auto wordt gebouwd in week 38 en geleverd week 40, en voorlopig nog met voorruit verwarming. Is wel businessline uitvoering met standaard de stoelverwarming er al op. Nog geen telefoontje gehad tot nu toe.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan