Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

RJdJ

Lid
Panoramadak en dsg inderdaad in de actie, maar dat kwam mooi uit want die stonden al op het verlanglijstje. Helaas geen pluspakket, omdat ik de combi met de sportstoelen wilde... Sunset, Dynamic en LM dus gewoon uit de prijslijst... Leer achteraf paste helaas net niet in het budget.

Over de kleur heb ik zitten dubben, zwart is ook erg chique maar moeders de vrouw vond het blauw wel erg mooi. Net als veel forumleden blijkt.. Nu ik er op de snelweg wat meer op let vind ik de kleur ook steeds mooier!
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb ook het Dynamic pakket gekozen, met de paddles, maar ik vind de stof op de Dynamic stoelen wat vreemd. Maar ook niet het pakket dus, ik wilde toch de velgen ook niet. Eigenlijk ging ik voor een RS, maar deze was niet bestelbaar. Later zag ik dat de uitstoot van de RS uit de schaal loopt waarin ik zit m.b.t. leaseauto's.
Ik was aan het dubben tussen Denim Blue en Race Blue, maar Race Blue in combinatie met de velgen die ik heb besteld en de zwarte grille, spiegelkappen en dakrails die ik laat monteren vond ik erg mooi, Vooral als de zon er in schijnt.
Wat ik minder vind is als de O3 die kleur heeft met 16 of ook wel 17 inch velgen. Het is een sportieve kleur, die dan niet lekker uitkomt. Overigens heb ik nu ook een Megane Estate Bose, die moet er ook binnenkort uit, maar ik kijk of ik hem kan houden tot januari.
 

RJdJ

Lid
Ook een mooie uitvoering! De paddles konden helaas op de 1.6 niet.. Achteraf bedenk ik me dat ik wellicht ook beter andere 18 inch had kunnen kiezen, omdat deze waarschijnlijk minder origineel zijn met de lopende acties.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ja dank je. Heb je op mijn profiel gekeken?
Andere velgen kan volgens mij altijd nog na levering, de dealer verkoopt uiteindelijk dat setje wel aan iemand met bijvoorbeeld een Ambition uitvoering.
Ik wilde zwarte Turini voor de winterbanden, maar uiteindelijk bleken 19" winterbanden op de BBS goedkoper. Het zijn toch ook winter geschikte velgen. Ik denk dat witte Turini velgen ook wel mooi staan op een Race Blauwe O3.
Hier een voorbeeld van de BBS op een metallic blauwe auto, weliswaar een groter maatje dan 19", maar het gaat om de kleuren.

 

Petko

Nieuw lid
Ik heb op 1 juni ’16 ook een Octavia Combi besteld, leasewagen via het werk:
Skoda OCTAVIA COMBI DIESEL 1.6 TDi Style 81kw/110pk 5D/P M5.

Weinig moeten twijfelen over de motorisatie, 2.0 Tdi ging lukken, maar dan was er geen ruimte voor opties op de basisversie…
Dus de 1.6 genomen, Style uitvoering. Denk dat die motor goed z’n plan kan trekken (doe veel autosnelweg), was er positief verrast door na de testrit.

Style uitvoering heeft standaard toch wel wat mooie opties in vergelijking met de Ambition uitvoering:
half lederen zetels, verwarmde voorzetels, Bi-xenon verlichting, chroomlijst afwerking & silver dakrails, …

Dan nog deze packs erbij genomen:

Pack Style GPS: GPS Infotainment COLOMBUS+SmartLink+Maxi DOT kleur, 3-spakig multifunctioneel lederen stuur, DAB-Tuner - Digitale radio-ontvangst, Maxi-DOT kleurenscherm, Comf.tel. BT+WLAN+PhoneBox+Wireless charging, Vloermatten.

Pack Style Comfort: Parking Distance Control VR/AR, Elektrisch bestuurderzetel met geheugen, Keyless Acces (KESSY), Verwarmde ruitensproeiers, Buitenspieg.: inklap./auto.dimfunc./instapve./geh..

Pack Style Look: JAV Teron 7Jx17''+225/45, LED achterlichten, Verlichte voetenruimte voor-en achteraan, AUTO LIGHT ASSIST - dynamische grootlichtassistent.

En nog 1 losse optie: voorruitverwarming (auto staat altijd buiten en wel handig in de winter)

Kleur: Black Magic (beetje saai misschien, maar vind ik geen misse combinatie met de 17” velgen en chroom omlijsting + dakrails)
Interieurkleur: Satin Black


Nog zitten twijfelen om Sunset verduistering erbij te nemen, maar vind de verduistering precies net niet goed genoeg.. heeft ook wat een groene schijn door die zonreflecterende ruiten.
Denk om Sonniboys zelf aan te kopen als er kinderen komen.

Vrij complete wagen naar m'n mening!

Dus in blijde verwachting, net nog even gebeld naar de garage (De Smet in Ninove, BE) voor de afleverdatum, ze konden het nog niet zeker zeggen maar normaal begin september. Blijkbaar hebben bepaalde auto’s wat vertraging…

Spannend!
puh2.gif

Vrijdag bericht gehad dat de wagen klaar stond in de garage, nummerplaten hingen er al aan.
Vanmiddag afspraak om de wagen af te halen (kon niet vroeger :banghead:)
Levertijd dus een nette 3 maanden, zoals gezegd in de garage!

Spannend :D
 

Marcosikkens

Nieuw lid
Ik heb ook bericht van mijn dealer. Hij krijgt hem voor zaterdag niet klaar. Dus maandag worden de laatste dingen gedaan. Kan ik hem woensdag ophalen (dinsdag zit ik helaas niet in de buurt :shutup:)
 
Zo, hier ook (na 3 jaar) weer een Octavia Combi. Het is de 1.4 Style business geworden met als losse opties:
- Pluspakket (alaris, leer, sunset)
- Elektrische achterklep :-)
- Achteruitrij camera (beviel erg goed bij vorige auto)
- Edit: Trekhaak

Kleur: cappuccino beige, interieur: beige/ivory alcantara.

Ben erg benieuwd eigenlijk wel, interieur gewaagde gok (met kinderen). Levering op 2-1-2017 laten zetten ivm bijtelling. Nog 3 maandjes geduld dus!
 
Laatst bewerkt:
Mijn nieuwe lease is ook eindelijk besteld (komend van een Opel Astra station):

Octavia 1.0 TSI Greentech 85kW Style Business combi DSG in de kleur Race Blue

Met daarbij
* Plus pakket Style Business (Alcantara/leder, 18inch Alaris, 3-spaaks stuurwiel en Sunset)
* DAB
* Optical Parking Assistent achter

Mijn huidig leasecontract loopt af op 9-1-2017 dus ik vermoed dat Skoda de levertijd wel gaat halen :-)
 
Mijn nieuwe lease is ook eindelijk besteld (komend van een Opel Astra station):

Octavia 1.0 TSI Greentech 85kW Style Business combi DSG in de kleur Race Blue

Met daarbij
* Plus pakket Style Business (Alcantara/leder, 18inch Alaris, 3-spaaks stuurwiel en Sunset)
* DAB
* Optical Parking Assistent achter

Mijn huidig leasecontract loopt af op 9-1-2017 dus ik vermoed dat Skoda de levertijd wel gaat halen :-)

Goede keuze ;)
Ik ben op exact dezelfde configuratie aan 't wachten :D
 

B.Stuurder

Forumguru
Om die reden heb ik mijn configuratie gekozen. Aan de buitenkant zie je het verschil in motor ook niet en Race Blue vind ik het mooiste blauw en het moest een blauwe worden, ongeacht het merk. Ik heb allerlei kleuren auto gehad maar nooit een blauwe.

Overigens heb ik ook een uniek interieur gepland, maar dat zie je niet van buiten op afstand
 

Marcosikkens

Nieuw lid
@B.Stuurder daarom ook een race Blue genomen. Die Red was ook erg mooi maar hiervoor een rooie focus station gehad dus dan maar wat anders.

Mijn vrouw vond Denim ook mooi (ik ga over de rest en zij over de kleur). Ik vond Denim ook mooi helaas minder in het echt. Wij kwamen op een parkeerplaats een Denim en een race Blue tegen toen was de keus snel gemaakt.
 

RJdJ

Lid
Herkenbaar allemaal :)
@B.Stuurder, mooi plaatje zo. Dit bracht me op het idee om bij de dealer te informeren of ik de Alaris velgen kan ruilen voor Turini velgen.. dan is het alleen nog afwegen welke kleur ;) Ik zal overigens een "mijn auto" topic aanmaken, want ik denk dat deze hersenspinsels minder met "levertijd topic" te maken hebben.
 
Kreeg je dat omruilen klaar bij de dealer? Dat omruilen kon bij mij alleen na bijbetalen 800 euro. Dus toch maar niet gedaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

RJdJ

Lid
Ik heb nog geen reactie, maar ik zit nog vrij vooraan het bestelproces en de prijs van de velgen is gelijk. Tov de standaard 17 inch op de Style Business moest ik € 240 bijbetalen. Zou wel stoer zijn :)
 

B.Stuurder

Forumguru
Kreeg je dat omruilen klaar bij de dealer? Dat omruilen kon bij mij alleen na bijbetalen 800 euro. Dus toch maar niet gedaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
bijbetalen? Bij mij is een aanzienlijk bedrag van de after market velgen afgetrokken met de inname van de af fabriek velgen. En daarmee komen ze onder de prijs die op de gemiddelde internetwinkel wordt gevraagd voor deze velgen.
Ik weet wel dat dat per dealer verschilt. Bij mij zat er ongeveer € 500 verschil tussen twee offertes van dealers.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb nog geen reactie, maar ik zit nog vrij vooraan het bestelproces en de prijs van de velgen is gelijk. Tov de standaard 17 inch op de Style Business moest ik € 240 bijbetalen. Zou wel stoer zijn :)

Veel mensen hebben geen idee wat allemaal kan als je leased. Die bestellen een auto uit de catalogus en dat is het dan. Wat de dealers willen over het algemeen hoor. Maar kijk maar eens naar mijn configuratie, vrijwel alles is mogelijk, maar soms moet de dealer dan wel naar derde bedrijven en dat kost wat moeite. En het kan goedkoper als je zelf zou gaan naar deze derde bedrijven, maar nu krijg ik een auto vanaf de dealer en alles wat niet goed is is zijn probleem :jaja:
 
Bovenaan Onderaan