Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

RJdJ

Lid
Ik lease inderdaad. Dealer kon op leer achteraf ook niets doen, ivm de strakke afspraken die ze met de LM plus mijn werkgever hebben.
 

B.Stuurder

Forumguru
@Lennart oh, dat wist ik niet, eens kijken hoe ik dat kan veranderen.

Dit is mijn configuratie: Samenstelling: Octavia 1.8TSI 7DSG Style Business; Race Blue / Panoramisch dak / Dynamic pakket met flippers / ACA met front assist / Travel pakket met Lane Assist / Bagage pakket / Sunset / verwarmbare voorstoelen en achterbank / verwarmbare voorruit / DAB / Driving Mode Assistant / elektrische achterklep / ramen voor getint / 19" BBS SV titanium / Eibach verlaging / afneembare trekhaak / lederen bekleding titanium grijs/ sportpedalen / zwarte grille / zwarte spiegelkappen / zwarte dakrails / zwart logo / geen typeaanduiding
 

B.Stuurder

Forumguru
Ah idd weer zichtbaar nu ;) Ziet er goed uit. Veel meer opties dan dit waren er niet volgens mij ;) Op de cam na dan

Ja, dat klopt. Elektrische verstelling is er niet op het Dynamic pakket net als het functie pakket niet kan met het Dynamic pakket. Geen 230 Volt dus achterin. Beetje vreemd, maar ja.
Maar misschien vreemd dat ik die camera niet erbij heb genomen, maar het leek me zo overbodig. Ik bedoel, je hebt piepers rondom en hij parkeert zichzelf als je wilt, dus waarom dan een achteruit rij camera? Kijk, had je nou de 360 functie of "om een hoekje kijken" zoals bij de Passat, dan voegt het wat toe.
Alle andere opties zijn gekozen met een achterliggende reden, dus ook niet zomaar aangekruist.
 
Haha, ja die elektrische stoelen, dat komt op de volgende :-) Mijn vriendin en ik schelen een aardig stuk qua lengte waardoor het altijd ff zoeken is maar ja. Die camera mis je denk ik pas als je er een keer 1 hebt gehad. Op mijn huidige auto (megane) zit het en dan ga je er aardig aan wennen. Je wordt wat luier met om je heen kijken en zet hem achteruit overal in. Kinderfietsjes, stepjes, voetballen, alles waar de piepers niet op reageren zie je liggen.

Het functiepakket zie ik nu voor het eerst. Dacht dat die stroomvoorziening er standaard in zat :-) Ach, het houdt een keer op. Het liefste kruis ik ook alles aan.. punt is dat ik altijd 36mnd wil (omdat het leuk is) en daarnaast 4 dagen werk en toch 35000km per jaar maak, dan vallen er wat opties af :-) Ik vond dit keer de 1.4 ook erg belangrijk. 6 jaar lang rondgereden met 10 sec+ naar de 100 (met de megane als dieptepunt :-) ) nu weer es een keertje < 9. DSG was eenzelfde afweging. In de file heerlijk maar heb geen hekel aan schakelen, dan geniet ik meer van de achterklep haha.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik vond dit keer de 1.4 ook erg belangrijk. 6 jaar lang rondgereden met 10 sec+ naar de 100 (met de megane als dieptepunt :-) )

Het valt nog mee met de Megane met EDC, hij is toch redelijk snel, ik denk ook niet de 12,9 seconden die opgegeven worden, maar sneller. Toch komt ie adem tekort als ik een keer een manoeuvre moet maken, soms best wel wat benauwd vooral met al die vrachtwagens hier, dan wil je wel eens snel weg ergens tussen vandaan.
Ik denk dat de 1.8 met 7.5s naar de 100 wel verschil zal maken :D. Alleen moet ik wel tot januari wachten, om een beetje minder bijtelling te betalen, maar over 5 jaar scheelt dat best geld.
 
Haha ja ik ook hoor. 2-1-2017. Die 3% is gewoon weggegooid geld. Al gaat die megane er op 25-12 (ja 1e kerstdag :-) uit.

Ach die megane was leuk voor de bijtelling en de 1100km op een tank. Dat zie ik deze niet snel doen. De 1.8 gaat wel een verschilletje maken denk ik ja ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
Mijn gemiddelde verbruik is nu 7,2 liter/100 km. Met een 110 pk dieseltje. Op papier zou dat 4,2 liter/100 km moeten zijn.
 
Hmmm... blijbaar is er een vertraging op de levertijden gekomen voor modellen die zijn besteld met de 18" Alaris velgen..
levertijd van Wk 47 naar 49 verschoven hierdoor (volgens opgave PON)
iemand dezelfde ervaring?
 
Mijn productie stond op week 38 en is naar voren gehaald naar week 37 ( met de Alaris 18 inch wielen). Wordt als het goed is eind september/begin oktober aan me uitgeleverd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

Nyazzin

Nieuw lid
Hmmm... blijbaar is er een vertraging op de levertijden gekomen voor modellen die zijn besteld met de 18" Alaris velgen..
levertijd van Wk 47 naar 49 verschoven hierdoor (volgens opgave PON)
iemand dezelfde ervaring?

Afleverdatum staat op 4 oktober (2 weken remaining). Heb nog niks gehoord van mogelijke vertraging. Zal deze week is bellen voor de stand van zaken.
 
Heeft iemand trouwens een idee waarom de online leaseprijs berekenaars de Alaris als losse optie gebruiken wanneer je het pluspakket selecteert op de Style Business? Dit lijkt wel "opeens"? Of wordt het pluspakket gewijzigd?
 

SW20

Nieuw lid
Het pluspakket is er sinds een paar weken ook zonder 18" Alaris.
In principe is deze bedoeld voor de 1.0 tsi om met Pluspakket toch op dezelfde co2 uitstoot te kunnen blijven voor 21% bijtelling.. Ik weet alleen niet of deze ook voor andere motoriseringen besteld kan worden.
 

SW20

Nieuw lid
Ik heb 2 weken terug een 1.0 tsi DSG Combi Style Businessline besteld in Racing Blue met Pluspakket zonder Alaris, bagagepakket, panoramadak, DAB, achteruitrijcamera, afneembare trekhaak en 18" BBS SR Volcano Grey.

Verwachte levering half november..
 

Rogerqu

Nieuw lid
Hmmm... blijbaar is er een vertraging op de levertijden gekomen voor modellen die zijn besteld met de 18" Alaris velgen..
levertijd van Wk 47 naar 49 verschoven hierdoor (volgens opgave PON)
iemand dezelfde ervaring?

Mijn levering stond eerst gepland voor week 48, en is volgens PON (opgave vorige week) nu week 50.

Ik vind de levertijd voor mijn auto sowieso lang als ik kijk naar de opgaven van anderen hier, ik heb rond 1 augustus besteld. Zou het iets te maken kunnen hebben met de interieurkleur (beige alcantara)? Voor de rest heb ik niet iets heel bijzonders denk ik(?): 1.6TDI Combi DSG Style business, Pluspakket, Panoramadak, verwarmbare voorruit, ACA, Lane Assist, bagage pakket, drive setup, metallic lak zwart, vaste trekhaak.
 
Bovenaan Onderaan