Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

BartjeB

Senior Member
Mooie wagen, maar jammer dat jouw lease maatschappij niet meer wil uitleveren... scheelt jou in je bijtelling straks!
ik krijg de mijne gewoon eind december geleverd ivm deze bijtellingswijziging. misschien je werkgever even laten bellen met de LM ?
Dat heeft geen zin helaas. Alles al geprobeerd.
 

B.Stuurder

Forumguru
Nee ik kan alleen op de site van de lease maatschappij de opties aanklikken. verlagen staat hier niet bij helaas.

Weet je het zeker? Ik krijg ook een code voor een site van de leasemij met daarop diverse auto's in diverse uitvoeringen. Als je er dan 1 aanklikt kun je af-fabriek opties kiezen ja, maar ik laat altijd een offerte maken door een dealer, compleet met achteraf te installeren opties als trekhaak, leer, verlagen (heet dan "hulpveren"), etc. Deze stuur ik dan naar de leasemij en die berekenen het leasebedrag. Je kunt ook vaak zelf opties invullen en prijzen, maar er staat inderdaad geen "verlagen" of "after market velgen" bij nee.
 

B.Stuurder

Forumguru
Dat heeft geen zin helaas. Alles al geprobeerd.

Bij ons geld de afspraak dat wat voor de berijder het beste uitkomt, wordt aangehouden. Ik moet waarschijnlijk zelfs 2 maanden een huurauto rijden, omdat ik pas in januari mijn auto op naam wil hebben.
Maar als je werkgever niet wil of doorzet, dan geeft de leasemij ook niet in.
 

BartjeB

Senior Member
Bij ons geld de afspraak dat wat voor de berijder het beste uitkomt, wordt aangehouden. Ik moet waarschijnlijk zelfs 2 maanden een huurauto rijden, omdat ik pas in januari mijn auto op naam wil hebben.
Maar als je werkgever niet wil of doorzet, dan geeft de leasemij ook niet in.
Dat is beter voor elkaar. Ik werk voor een hele grote werkgever. Alles is waterdicht getimmerd en er worden geen enkele uitzonderingen gemaakt. Anders had ik de Style genomen. Deze is qua fiscale waarde namelijk goedkoper en heeft meer opties. Helaas pindakaas voor mij. Ben echter wel tevreden met deze auto hoor alleen had het inderdaad liever zelf allemaal geregeld.
 

B.Stuurder

Forumguru
@BartjeB Ik werk voor een werkgever met 8000 medewerkers direct en 50.000 in de moedermaatschappij. Geen kleintje dus, en ook bij ons geen uitzonderingen, daarom ook geen Superb terwijl het budget wel groot genoeg is. Een vreemde situatie, maar ook niet te wijzigen. Als het niet in je budget zit of het is in het autoregelement verboden, dan houdt het op natuurlijk. Maar soms helpt het om goed na te gaan wat nu echt niet mag, er zitten nml altijd gaten in.
Ik heb nu een Octavia gekozen en ben er ook tevreden mee, voor mij goedkopere want hybride auto's qua bijtelling zijn ook uitgesloten terwijl de normale versie die duurder is voor de berijder, wel kan, dus ik snap jouw situatie wel. Tenzij ik weer een stapje op de ladder zou doen, waar ik nu geen zin in heb want ik ben ook tevreden met mijn huidige job, dan is er weer meer mogelijk. Maar ook daaraan zitten grenzen, namelijk persoonlijke grenzen. Als je een A6 rijd van € 60.000 dan wil je die echt niet meer bijtellen. Wat mijn auto nu gaat kosten vind ik wel zo'n beetje de grens voor mijzelf.

Btw, wat heb je eigenlijk voor uitvoering uiteindelijk?
 

Rataplan

Forumguru
Als ik bovenstaande allemaal lees, ben ik blij dat ik een eigenzaak heb en (voor een keer) werkgever ben. Wij stonden op het punt een Octavia 2.0 TDI aan te schaffen, maar we wachten nu op de facelift. Zou het jammer vinden dat ik vlak na ontvangst van onze auto de FL rond zie rijden.

Dus in november nog eens informeren, wel kreeg ik te horen dat de RS en de Scout niet meer te bestellen zijn...

M'n vrouw zal er doordeweeks in rijden aangezien ik dan m'n werkauto's gebruik. Een SuperB ook nog overwogen, maar met een leuke motor gaat deze over de door ons gestelde budget heen (er moet ook nog een Caddy aangeschaft worden).
 

B.Stuurder

Forumguru
Als ik bovenstaande allemaal lees, ben ik blij dat ik een eigenzaak heb en (voor een keer) werkgever ben. Wij stonden op het punt een Octavia 2.0 TDI aan te schaffen, maar we wachten nu op de facelift. Zou het jammer vinden dat ik vlak na ontvangst van onze auto de FL rond zie rijden.

Dus in november nog eens informeren, wel kreeg ik te horen dat de RS en de Scout niet meer te bestellen zijn...

M'n vrouw zal er doordeweeks in rijden aangezien ik dan m'n werkauto's gebruik. Een SuperB ook nog overwogen, maar met een leuke motor gaat deze over de door ons gestelde budget heen (er moet ook nog een Caddy aangeschaft worden).

Grappig, ik wil persé niet een werkgever zijn en ook de FL lijkt me helemaal niks op basis van de huidige situatie, maar vauit het oogpunt van inruilwaarde snap ik jou wel.
 

BartjeB

Senior Member
Btw, wat heb je eigenlijk voor uitvoering uiteindelijk
Ik kon alleen de ambition business kiezen. Wilde graag een dsg maar dan wordt het zo onaantrekkelijk omdat ik geen enkele optie meer aan kan klikken. zit dan meteen in de max van de eigen bijdrage. De handbak combi is het geworden in de ambition business dus. wel lekker vol met opties.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik weet niet wat je functie en de aard van je werk is, maar de autoregeling is niet riant denk ik te lezen. Dat was bij ons ook zo, maar door instroom van (senior) mensen van buitenaf is de directie naar de regeling gaan kijken, want de bij de zwaarte van de functie bij mijn collega's en mij stond het geheel markttechnisch niet in verhouding met soortgelijke functies elders. Het salaris overigens weer wel gelukkig. Maar anders was ik er niet gaan werken, mijn Renault was toen de max, maar om de auto ga ik geen overstap laten. (Ik kwam van de ene job in de andere, dus ik had de keuze en een luxe positie dus)
 

BartjeB

Senior Member
@B.Stuurder Ik zit in de wegenbouw en kon uit de volgende auto's kiezen: Golf, 308, Megane(Estate), Focus, Astra, en nog wat kleinere. Heb al 3 octavia's gehad maar heb wel alle andere auto's goed bekeken en proefgereden. Ik kwam al snel weer uit bij de Skoda. Alle auto's die zijn samen te stellen met vooraf vastgestelde opties met een max aan fiscale waarde en bijtelling. De Octavia kwam hierin gunstig uit aangezien deze net een aantal acties had lopen.

Ik heb vooraf diverse offertes laten maken maar hiermee doet de LM helemaal niets. Omdat er zo groot wordt ingekocht hebben ze op diverse modellen gewoon meer voordeel. Als ik een schaal omhoog ga kan ik bij ons uit categorie 4 kiezen. Hierin zit ook de DSG style. Even hard doorwerken dus :)
 
Bij ons is de regeling nogal willekeur... Je mag een auto zoeken die qua aanschafwaarde ongeveer dezelfde waarde heeft als de auto die je nu rijdt (in mijn geval 508 SW) maar als de baas hem niet representatief vindt gaat het feest niet door (hij heeft geen echte richtlijnen, behalve dan dat je er met 4 personen in moet kunnen zitten) verder wordt dan gekeken of deze in de lease "past" en krijg je goedkeuring of niet.
Ik heb nu een mooie octavia uitgezocht, en mijn baas wilde niet dat er leer in zit (is alcantara dus geen leer :deuk:)
18"geen probleem, sunset, geen probleem dus ik ben Happy :D
 

B.Stuurder

Forumguru
@jeroenvanrooijen dus als je een keer goedkoper gaat zit je er aan vast? De volgende wordt dan dezelfde prijsklasse?
Zo is het vaak willekeur, bij ons is een SuperB en een Tiguan een "Managersauto" Dikke Passat en A4 mag wel. Ik kies een bescheiden Skoda Octavia.
Ik breng meer omzet dan de gemiddelde directeur van een klein tot middelgroot bedrijf, maar manager staat - sinds de titelwijziging - niet meer op mijn kaartje. Het zij zo, leren tevreden te zijn met wat je wel kunt in plaats van blijven hangen aan wat niet kan. Word je veel gelukkiger van. (Wat een wijsheid :deuk:)
 

leon-cupra

Forumguru
Bij een kennis was de leaseregeling ook redelijk willekeur. Had de baas een goede dag, mocht je een dikke bak leasen. Had hij een slechte dag was het budget ineens stuk minder. Absoluut niet goed voor de werksfeer. Er waren collegas met dezelfde positie: de ene met een kale golf, de andere met een dikke passat.
 

B.Stuurder

Forumguru
Dat vind ik niet kunnen, het kan wel voorkomen dat op de rand van beslissingen dat mensen net buiten de boot vallen. Ik had bijvoorbeeld nog een auto onder de oude regeling, vlak na mij waren mensen beperkt tot VAG auto's. Nu heb ik twee collega's die in een (introductie uitvoering) Superb sedan rijden, daarna werden de regels veranderd. Er moet een grens zijn al hoef je het daar niet direct mee eens te zijn natuurlijk. Maar het budget is niet gewijzigd, vandaar ook mijn redelijk uitgebreide Octavia en vanwege de grote belasting-truc ook nog véél goedkoper dan de Superb collega's uit zijn terwijl de wagen feitelijk stevig duurder is. Maar er kiezen ook collega's voor een Rapid, dat staat vrij.
Maar de ene in een kale Golf en de andere in een dikke Passat, niet uit eigen keuze en met dezelfde functie, vind ik ronduit een domme zet.
 

leon-cupra

Forumguru
@B.Stuurder , als ik hem hoorde was het al een spelletje van om ter meest vragen. en wie het meeste lef had, had meestal ook wel wat meer. Maar idd, duidelijke leaseregeling is in elke firma wel wenselijk en een verstandige zaakvoerder hanteert dit dan ook. Maja, als je als zaakvoerder zelf wat nonchalent bent en het komt niet op een paar euro , ...
 
effe back on topic:

morgen om 10:00 uur komt de verkoper me ophalen, me happy.

besteld ergens halverwege juni, reeds in de garage sinds eerste week september, maar mocht pas oktober geleverd worden....

Race blue octavia break, Ambition. 1.6 CRTDI/110 (staat op de planning om em op t ekittelen tot +/- 150) zonder merk en type aanduiding
GPS, Comfort en Look packs, smartlink, 16" Minoris velgen, Sunset en van de garagist nog een zwarte omlijsting rond de grille losgekregen :-)

Later deze week nog even met zwarte plastidip over de velgen en de 2 skoda logo's en klaar is kees :-)
 
Bovenaan Onderaan