Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Fabo

Nieuw lid
Hoe betrouwbaar is over het algemeen de afgegeven leverdatum bij Skoda. Volgens leaseplan is de verwachte week van levering voor mijn Octavia week 47. Ik hoop maar dat het niet uitloopt.
 

Nyazzin

Nieuw lid
Hoe betrouwbaar is over het algemeen de afgegeven leverdatum bij Skoda. Volgens leaseplan is de verwachte week van levering voor mijn Octavia week 47. Ik hoop maar dat het niet uitloopt.

Weet niet welke combinatie je hebt besteld, maar ik heb met de 1.0 tsi combi icm plus pakket (18 inch) en Panoramadak een vertraging van 3 weken (25 oktober ipv 4 oktober)
 

Fabo

Nieuw lid
Weet niet welke combinatie je hebt besteld, maar ik heb met de 1.0 tsi combi icm plus pakket (18 inch) en Panoramadak een vertraging van 3 weken (25 oktober ipv 4 oktober)

Bij mij wordt het een Octavia Combi 1.0 TSI Greentech Ambition Business DSG 5d, met als opties het lichtpakket en sunset.
 

Addow

Nieuw lid
Vandaag eindelijk het verlossend telefoontje gekregen van de dealer. Ik mag onze nieuwe bolide donderdag gaan ophalen... Zijnde een zwarte 1.8 TSI, besteld 30 juni. Inderdaad, ik vervoeg het lijstje van uiterst tevreden 1.8 TSI bezitters. In mijn handtekening kan je de complete optielijst terugvinden (sry voor de tapatalkers). Normaal kan het niet anders dan dat ik even tevreden zal zijn als de andere 1.8 TSI bezitters. De restrit destijds was echt ne killer!

De aandachtige lezers zullen misschien opgemerkt hebben dat dit mijn tweede nieuwe OIII in evenveel jaar is. Wel, lang verhaal kort maken. Vorige Skoda was een 1.6 TDI leasebolide via mijn vorige werkgever, daarna van job veranderd als software consultant, een half jaar lang met een VW Sharan rondgereden en sinds 1 mei volledig als zelfstandige aan de slag (eigen vennootschap). En net dat laatste biedt me terug de mogelijkheid een eigen (vrije keuze) wagen samen te stellen, woohoow! Een gezond evenwicht gezocht tussen sporty, techy, pricy en WAF (wife acceptance factor). Daarom dus het zwart. Vrouw vond het race blue maar niks :'(

Eerlijkheid gebiedt me te vertellen dat ik een half jaar zwaar depressief ben geweest en aan de pillen heb gezeten omdat ik onze vorige Skoda heb moeten afstaan, snif snif (met enig gevoel van overdrijving neergepend uiteraard) - ik ben kerngezond en alive! En donderdag gaat het dus onwaarschijnlijk intens weerzien zijn... kan haast niet wachten!

Het ganse verhaal zal ik wel in een topic in "M&G" of "Mijn Auto" doen. Ik vertoef al ruim twee jaar lezend en gering bijdragend op dit forum, maar ondertussen ken ik de forumguru's en "begrippen" al redelijk goed. Ik hoop dus zeker wat actiever te zullen posten, want het gaat er hier iedere dag gezellig en warmhartig aan toe.

Om te beginnen hoop ik binnenkort alvast een bezoekje te kunnen brengen bij Antera ;)

De 'losers' die hun auto jammer genoeg niet meer in hun bezit hebben :)
Code:
User          Bestelling    Levering      Afgifte        Type
Addow         week 45-2014  week 3-2015   week 46-2015   1.6 TDI Elegance Combi (BE)

Diegene waarvan hun auto zeer binnenkort wordt verwacht :D.

Code:
User          Bestelling    Levering          Type
Addow         week 26-2016  week 41-2016      1.8 TSI Style DSG7 Combi (BE)
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
;)@Addow Gefeliciteerd! Lekker dat je nu kunt kiezen wat je wilt. Was een RS geen optie, of is de 1.8 heftig genoeg met het oog op het evenwicht? Leuk gevonden dat WAF, maar beter deze eerst noemen, bij de meesten is dat wel de doorslaggevende factor heb ik begrepen :maakmegek:

Kijk je wel uit met actiever posten, sommige leden kunnen daar slecht tegen, als je te enthousiast bent! ;):tongue:
 

Addow

Nieuw lid
Ik zal mijn keuze en motivatie in de "mijn wagen" topic wel iets meer toelichten, want ik heb wel enige verschillende testritten (andere wagen en merken) gedaan. Maar één van de hoofdredenen waarom ik toch niet voor de RS ben gegaan is de CO2-uitstoot van de 2.0 TSI DSG6. Met een uitstoot van 147g ligt die opmerkelijk hoger dan de 128g van de 1.8 TSI DSG7. Aangezien dit toch serieus doortelt in het maandelijks VAA (meerprijs VAA/mnd: 60€), de aankoopprijs hoger ligt, benzineverbruik aanzienlijk hoger is en de verkeersbelasting ook wat hoger is, kwam dit over een periode van 5j toch neer op zo'n 5000€ meerkost. Dat vond ik "persoonlijk" teveel extra flappen voor (nog) wat extra koppel.

LOL @B.Stuurder over dat actiever posten. Hint je naar je OIII factory videotopic en de respons daarop?
 

B.Stuurder

Forumguru
Die uitstoot scheelt aanzienlijk ja en ja inderdaad, ik was me er niet van bewust dat je ook té enthousiast kunt zijn. :arghh:
Ik kijk uit naar je topic in "mijn wagen", eindelijk iemand met een O3 1.8 :tegek:
 

leon-cupra

Forumguru
Ik zal mijn keuze en motivatie in de "mijn wagen" topic wel iets meer toelichten, want ik heb wel enige verschillende testritten (andere wagen en merken) gedaan. Maar één van de hoofdredenen waarom ik toch niet voor de RS ben gegaan is de CO2-uitstoot van de 2.0 TSI DSG6. Met een uitstoot van 147g ligt die opmerkelijk hoger dan de 128g van de 1.8 TSI DSG7. Aangezien dit toch serieus doortelt in het maandelijks VAA (meerprijs VAA/mnd: 60€), de aankoopprijs hoger ligt, benzineverbruik aanzienlijk hoger is en de verkeersbelasting ook wat hoger is, kwam dit over een periode van 5j toch neer op zo'n 5000€ meerkost. Dat vond ik "persoonlijk" teveel extra flappen voor (nog) wat extra koppel.

LOL @B.Stuurder over dat actiever posten. Hint je naar je OIII factory videotopic en de respons daarop?
Een vRS is toch een andere beleving dan alle andere O3. Luxe-gevoel is toch wat groter dan bij de andere O3, iets "exclusiever", ... Betreft verbruik, denk niet dat een 1.8 zoveel zuiniger zal zijn dan een vRS. Mijn broer verbruikt met zijn vRS gemiddeld 7l (bij mijn ligt het iets hoger :D). Denk dat je 1.8 niet veel minder dan die 7l zal verbruiken. De 1.8 staat ook niet gekend als de meeste zuinige. En die VAA, dat is de kostprijs van 1 keer tanken, daar ga je toch niet over vallen. Restwaarde ook, vRS zijn restwaarde zal hoger liggen in verhouding dan de 1.8. Bij O3 kopers heb je twee kampen: ofwel zo goedkoop mogelijk in maandelijkse kosten en deze gaan naar een 1.0, 1.2, 1.6 en dan heb je degene die een vRS willen. Denk dat de 1.8 dan uit de boot zal vallen en dat zal je dan ook weerzien in de tweedehandswaarde, maar hey, je hebt hem, prachtige wagen, leuk vermogen , dus veel plezier ermee ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Hangt er vanaf hoe exclusief je hem zelf maakt. Maar als je gelijk hebt had @Addow dit liever niet gelezen denk ik...:shutup:
Jij ben de enige die zo ver gaat om een gewone O3 zoveel mogelijk te laten trekken op een vRS. Zolang een gewone O3 de gewone bumpers heeft, zal het altijd "net niet" zijn. De vRS bumpers maken de O3 zoveel "dikker" en "exclussiever".
Veronderstel dat addow de vRS ook,uitvoerig heeft bekeken en hij zal zijn eigen conclusies getrokken hebben. Wat ik neerschrijf is gewoon puur mijn eigen mening.
 

B.Stuurder

Forumguru
Jij ben de enige die zo ver gaat om een gewone O3 zoveel mogelijk te laten trekken op een vRS. Zolang een gewone O3 de gewone bumpers heeft, zal het altijd "net niet" zijn. De vRS bumpers maken de O3 zoveel "dikker" en "exclussiever".
Veronderstel dat addow de vRS ook,uitvoerig heeft bekeken en hij zal zijn eigen conclusies getrokken hebben. Wat ik neerschrijf is gewoon puur mijn eigen mening.

Gelukkig mag je ook je eigen mening hebben, als we allemaal hetzelfde vonden, dan konden we dit forum wel opdoeken. Ik vind de RS een mooi gelijnd model, maar om nou te zeggen dat een O3 met gewone bumpers het "net niet" is, vind ik een wat boude stelling. Maar dat is dan weer mijn mening.
Overigens probeer ik geen RS te maken van mijn O3, want dan had ik die bumpers er gewoon op laten zetten, samen met de Extreme velgen. Exclusief wil ik hem wel maken, maar ik moet altijd alles extreem doen, mijn afwijking denk ik.
Maar goed, ik ken ook mensen die dat geen reet kan schelen en gewoon in hun O3 rijden van A naar B, onbegrijpelijk, maar ja.:deuk:
 

Addow

Nieuw lid
Tgoh, @leon-cupra, ik kan mij voor een groot stuk vinden in je bevindingen en je bovendien zelfs gelijk geven wat betreft het exclusiviteitsgevoel en verbruik. Wat VAA betreft ben ik het toch niet helemaal eens. Alle autokosten worden bij mij door de vennootschap vergoed, maar VAA treft je dan weer privé. Dus over een periode van 5j gaat het over een netto opleg van zo'n 3500€ mocht ik voor een vRS gegaan zijn. Dat had ik er persoonlijk niet voor over. En dan gaan we ervan uit dat de wetgeving omtrent VAA niet meer wijzigt de komende jaren, maar dat is ook een utopie zeker :-)

Eén van de uitgangspunten bij de keuze was ook dat we de wagen over 4 à 5 jaar als tweede wagen zullen gebruiken, dus de restwaarde was voor ons van ondergeschikt belang. Als ik puur naar restwaarde kijk, dan was ik wel voor de BMW 330i gegaan ;) Toch heb ik ook ergens een stelling gelezen (ik weet niet meer waar exact) dat over een aantal jaar de 1.8 TSI wat zeldzamer zal zijn, waardoor die toch net iets meer waard is dan bvb. 1.4 TSI. Ik kon me daar wel in vinden, maar daar hou ik eigenlijk geen rekening mee. Je weet toch niet hoe de markt en wetgevingen (bijtellingen/vaa) eruit zullen zien over een 5-tal jaar.

Bovendien vind ik het dan weer net iets mystieks hebben om uiterlijk met quasi "doodgewone" wagen rond te rijden, terwijl ge er toch eens goed kunt mee doorpoeieren. Maar misschien hou ik op dat vlak al iets te veel rekening met die WAF-factor. Eerlijk, mocht ik helemaal zelf gekozen hebben, ik zou voor de vRS gegaan zijn. Hier in Turnhout rijdt ook ergens een beautyke rond (weet ni of hij hier op het forum zit) en ook hier op 't forum zitten er enkel kippenvelbolides tussen (:love: @DannyG).

@Antera, tot binnenkort! Ik hoop nog van de oktober-actie gebruik te kunnen maken :tegek:
 

leon-cupra

Forumguru
Gelukkig mag je ook je eigen mening hebben, als we allemaal hetzelfde vonden, dan konden we dit forum wel opdoeken. Ik vind de RS een mooi gelijnd model, maar om nou te zeggen dat een O3 met gewone bumpers het "net niet" is, vind ik een wat boude stelling. Maar dat is dan weer mijn mening.
Overigens probeer ik geen RS te maken van mijn O3, want dan had ik die bumpers er gewoon op laten zetten, samen met de Extreme velgen. Exclusief wil ik hem wel maken, maar ik moet altijd alles extreem doen, mijn afwijking denk ik.
Maar goed, ik ken ook mensen die dat geen reet kan schelen en gewoon in hun O3 rijden van A naar B, onbegrijpelijk, maar ja.:deuk:
Zet een gewone O3 naast een vRS en de verschillen worden duidelijker, betreffende de "net niet".
Is vb zoals bij bmw en een m-pack. Een gewone 3 is ook knap, maar één met m-pack staat toch wel dat tikkeltje beter.
 

B.Stuurder

Forumguru
Zet een gewone O3 naast een vRS en de verschillen worden duidelijker, betreffende de "net niet".
Is vb zoals bij bmw en een m-pack. Een gewone 3 is ook knap, maar één met m-pack staat toch wel dat tikkeltje beter.
Ah zo. Ja, natuurlijk, anders zou niemand extra neerleggen voor zulke looks. Ik ging in eerste instantie ook voor een RS, maar die was niet te bestellen. Het is ook weer niet zo dat ik met alle geweld dan toch een soort RS moet hebben, ik denk dat ik straks een wagen heb waar ik ook wel tevreden mee kan zijn, al is het dan geen RS ;)

Maar ik vind de standaard looks, met de zwarte lamphuizen ook al stoer hoor.
 

leon-cupra

Forumguru
Tgoh, @leon-cupra, ik kan mij voor een groot stuk vinden in je bevindingen en je bovendien zelfs gelijk geven wat betreft het exclusiviteitsgevoel en verbruik. Wat VAA betreft ben ik het toch niet helemaal eens. Alle autokosten worden bij mij door de vennootschap vergoed, maar VAA treft je dan weer privé. Dus over een periode van 5j gaat het over een netto opleg van zo'n 3500€ mocht ik voor een vRS gegaan zijn. Dat had ik er persoonlijk niet voor over. En dan gaan we ervan uit dat de wetgeving omtrent VAA niet meer wijzigt de komende jaren, maar dat is ook een utopie zeker :-)

Eén van de uitgangspunten bij de keuze was ook dat we de wagen over 4 à 5 jaar als tweede wagen zullen gebruiken, dus de restwaarde was voor ons van ondergeschikt belang. Als ik puur naar restwaarde kijk, dan was ik wel voor de BMW 330i gegaan ;) Toch heb ik ook ergens een stelling gelezen (ik weet niet meer waar exact) dat over een aantal jaar de 1.8 TSI wat zeldzamer zal zijn, waardoor die toch net iets meer waard is dan bvb. 1.4 TSI. Ik kon me daar wel in vinden, maar daar hou ik eigenlijk geen rekening mee. Je weet toch niet hoe de markt en wetgevingen (bijtellingen/vaa) eruit zullen zien over een 5-tal jaar.

Bovendien vind ik het dan weer net iets mystieks hebben om uiterlijk met quasi "doodgewone" wagen rond te rijden, terwijl ge er toch eens goed kunt mee doorpoeieren. Maar misschien hou ik op dat vlak al iets te veel rekening met die WAF-factor. Eerlijk, mocht ik helemaal zelf gekozen hebben, ik zou voor de vRS gegaan zijn. Hier in Turnhout rijdt ook ergens een beautyke rond (weet ni of hij hier op het forum zit) en ook hier op 't forum zitten er enkel kippenvelbolides tussen (:love: @DannyG).

@Antera, tot binnenkort! Ik hoop nog van de oktober-actie gebruik te kunnen maken :tegek:
50€ per maand, daar ga je toch geen boterham minder voor eten ;)

Tja, 1.8 ga je zowiezo minder tegen komen, maar gaat hem daardoor niet gewilder maken. Iemand die de power wilt, zal het full pakket willen en zal voor de vRS kiezen, en in tweedehands zal het verschil zowiezo kleiner zijn tussen de twee dan nieuw, waardoor een koper nog sneller geneigd zal zijn om de vRS te kopen.

Met een vRS rij je ook nog redelijk anoniem hoor. Enkel een kenner haalt hem ervan tussen. 99% denkt "weer een goedkoop skodaken". Tot je kickdown geeft, dan krijg je de blikken van "zzzzoooootttttt"
:pardon:
 
Bovenaan Onderaan