Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Addow

Nieuw lid
Agree enerzijds, 50€ VAA extra (290€/mnd) voor ne vRS is verwaarloosbaar als je weet dak een half jaar VAA (380€/mnd) voor ne VW Sharan heb moeten dokken, maar alle beetjes maken veel bij ons op 't moment. We moeten twee wagens rijdend houden en willen nog de nodige zware verbouwingen in huis doen. Dan komen die 4000€ altijd van pas :-) Papa komt wel zijn trekken met die 180pk. Ondertussen kan ik weer 4 jaar extra snakken naar die RS, toch? :D
 

B.Stuurder

Forumguru
Enkel een kenner haalt hem ervan tussen. 99% denkt "weer een goedkoop skodaken". Tot je kickdown geeft, dan krijg je de blikken van "zzzzoooootttttt"
:pardon:

Dat lijkt me eerder van toepassing op een (eventueel getunde) 1.8 dan op een RS met zijn "dikke en exclusieve bumpers".
Daarbij een tweedehands wagen als een RS of GTI o.i.d., blijf ik liever van weg, aangezien daar vaker mee is gegooid en gesmeten als met een snelle, maar minder opvallende 1.8. Kijk maar bij @vleier bijvoorbeeld. Dus wellicht laat je jezelf nu wat meeslepen door je passie voor de RS?
 

DannyG

Forumguru
Ik heb gezien dat @Addow me in deze thread getagd heeft (bedankt trouwens voor je compliment :thumbsup:) en heb zo de discussie een beetje overlezen. :pieker: Komt het niet allemaal meer op smaak en prioriteiten (waarover eigenlijk niet te discussiëren valt)? De ene wil inderdaad anderen het nakijken geven bij een kick-down, de andere wil gewoon aangenaam rijden met een wagen die zich qua looks onderscheidt van de anderen.

In dat eerste geval kom je met de zwaardere motorblokken beter weg, maar in het laatste hangt het er maar van af. De VRs is zeker een mooie wagen maar hoeft daarom niet altijd "de mooiste" of "de stoerste" te zijn. Het hangt er maar van af wat je mooier of stoerder vindt. Persoonlijk vinden zowel mijn vrouw als ik het front van de "gewone" versie mooier dan die van de VRs. De oplopende curves naar de zijkanten van de lichtblokken vinden we bij de VRs minder mooi dan die van het standaard front. Maar voor ieder persoon die er "zus" over denkt, vind je een ander die er "zo" over denkt. En een gewone OIII verlaagd en sportievere velgen zullen hem net zo dik en exclusief kunnen maken als een VRs.

Laten we stellen dat op de meeting van september in Bredene (wat overigens een leuke ervaring was) onze OIII als enige tussen allemaal VRs'en stond en qua looks totaal niet moest onderdoen. :jaja:
 

B.Stuurder

Forumguru
Laten we stellen dat op de meeting van september in Bredene (wat overigens een leuke ervaring was) onze OIII als enige tussen allemaal VRs'en stond en qua looks totaal niet moest onderdoen. :jaja:
Ik vond hem er eigenlijk zelfs uitspringen op de foto's. Die overigens precies het tegenovergestelde waren van wat meestal te zien is, namelijk een RS tussen de "gewone" Skoda's.:laugh:
Maar het feit dat jij voor kleinere velgen kiest en ik juist voor groter, maakt dat verschil in smaak en prioriteit wat mij betreft ook zichtbaar, misschien zelfs dat prioriteit soms ook voor smaak gaat?
 

leon-cupra

Forumguru
Dat lijkt me eerder van toepassing op een (eventueel getunde) 1.8 dan op een RS met zijn "dikke en exclusieve bumpers".
Daarbij een tweedehands wagen als een RS of GTI o.i.d., blijf ik liever van weg, aangezien daar vaker mee is gegooid en gesmeten als met een snelle, maar minder opvallende 1.8. Kijk maar bij @vleier bijvoorbeeld. Dus wellicht laat je jezelf nu wat meeslepen door je passie voor de RS?
De meeste die als "zot" reageren hebben meestal weinig kennis van wagen en gaan dezelfde reactie hebben bij een vRS en een 1.8.

Betreft tweedehands: vooroordelen die niet kloppen. Mijn vriendin rijdt met haar 1.2 continue op 80-90% van het vermogen. Mijn broer rijdt met zijn vRS op max 50% van zijn vermogen. Welke wagen zou je het liefst hebben?

Bwa, passie voor de vRS is mss beetje overdreven. Ik wou gewoon een 2.0tfsi uitvde vag-stal en de beste deal was een vRS op dat moment. Moest ik geen vRS rijden, zou mijn mening identiek dezelfde geweest zijn.
 

B.Stuurder

Forumguru
Betreft tweedehands: vooroordelen die niet kloppen. Mijn vriendin rijdt met haar 1.2 continue op 80-90% van het vermogen. Mijn broer rijdt met zijn vRS op max 50% van zijn vermogen. Welke wagen zou je het liefst hebben?

Hier zie je toch voornamelijk petjes rijden in GTI's, die hoef ik dan echt niet meer. Van de meeste mensen hier zou ik het nog wel durven, dat bedoel ik niet. Maar eh, misschien je vriendin in een 1.8 laten rijden? ;)

Bwa, passie voor de vRS is mss beetje overdreven. Ik wou gewoon een 2.0tfsi uitvde vag-stal en de beste deal was een vRS op dat moment. Moest ik geen vRS rijden, zou mijn mening identiek dezelfde geweest zijn.
En ik maar denken dat je een die-hard fan bent :D
 

leon-cupra

Forumguru
Hier zie je toch voornamelijk petjes rijden in GTI's, die hoef ik dan echt niet meer. Van de meeste mensen hier zou ik het nog wel durven, dat bedoel ik niet. Maar eh, misschien je vriendin in een 1.8 laten rijden? ;)
Jij wilt dat mijn kinderen verongelukken zeker :mad:
En petjes, wilt nog niet zeggen dat ze afgeragd worden. "Ken" genoeg petjes in het tuningwereldje die beter voor hun wagen zorgen dan voor hun vrouw en kinderen .... dus vooroordelen ...
En ik maar denken dat je een die-hard fan bent :D
Wacht, k zal effe mijn petje opzetten :tongue:
Ben nooit fan geweest van fanatiekelingen. Ben eerder een "hebberig" iemand: moest en zou iets hebben met een vermogen groter dan 200pk. (Mss ook maar voor 1 keer want uiteindelijk ... vermogen went veel te snel)
 

leon-cupra

Forumguru
Agree enerzijds, 50€ VAA extra (290€/mnd) voor ne vRS is verwaarloosbaar als je weet dak een half jaar VAA (380€/mnd) voor ne VW Sharan heb moeten dokken, maar alle beetjes maken veel bij ons op 't moment. We moeten twee wagens rijdend houden en willen nog de nodige zware verbouwingen in huis doen. Dan komen die 4000€ altijd van pas :-) Papa komt wel zijn trekken met die 180pk. Ondertussen kan ik weer 4 jaar extra snakken naar die RS, toch? :D
Dan had ik een 1.0 in jouw situatie besteld, had je nog veel meer bespaard en zou het verlangen naar een vRS nog groter geweest zijn. ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
Jij wilt dat mijn kinderen verongelukken zeker :mad:
En petjes, wilt nog niet zeggen dat ze afgeragd worden. "Ken" genoeg petjes in het tuningwereldje die beter voor hun wagen zorgen dan voor hun vrouw en kinderen .... dus vooroordelen ...

Ja, dat weet ik wel, maar die bedoel ik niet. Kom maar eens in Rotterdam kijken wat ik bedoel met petjes. Die kunnen nog niet goed voor een blok beton zorgen.
En het laatste wat ik wil is dat jouw kinderen verongelukken. Schei eens uit zeg, ik moet er niet aan denken.
Maar jouw vriendin zou dus ook op 80 - 90% rijden in een 180 pk? Dat zie je niet vaak...

(Mss ook maar voor 1 keer want uiteindelijk ... vermogen went veel te snel)

Dat geloof ik graag. Totdat je dan weer in een 2CV stapt en het verschil merkt...
 

leon-cupra

Forumguru
Ja, dat weet ik wel, maar die bedoel ik niet. Kom maar eens in Rotterdam kijken wat ik bedoel met petjes. Die kunnen nog niet goed voor een blok beton zorgen.
En het laatste wat ik wil is dat jouw kinderen verongelukken. Schei eens uit zeg, ik moet er niet aan denken.
Maar jouw vriendin zou dus ook op 80 - 90% rijden in een 180 pk? Dat zie je niet vaak...
ach ja petjes of niet, volgens mij moet iedere motor er tegen kunnen.
Dat van mijn kinderen was uiteraard niet zo bedoeld. Had er nog een extra smiley moeten bijzetten.
bij het vertrekken zal ze absoluut steeds de pedaal tot het einde duwen, deed dat bij haar 65pk corsa, haar 85pk fabia als nu met haar 105pk octavia. Dus geef haar een 180pk en die pedaal gaat ook plat. Met mijn wagen doet ze dat niet omdat ze weet dat ze er dan commentaar op gaat hebben (en gelukkig schakelt de vRS zelf)
Dat geloof ik graag. Totdat je dan weer in een 2CV stapt en het verschil merkt...
Er zijn uiteraard (onder)grenzen. Denk de volgende terug naar 150-170pk te gaan en eventueel terug naar Superb.
De vRS is gewoon te onnozel voor woorden. 150 vlammen in een boerewegel (en dan nog over hebben), eigenlijk overdreven(en onverantwoord). Bepaalde baan, op nog geen km passeer je de 200, ...
Eigenlijk teveel van het goede.[/quote][/QUOTE]
 

RJdJ

Lid
Bij mij staat de geplande levering nog steeds voor week 46 (besteld week 36, september). Dealer geeft wel aan dat het nog spannend wordt.

Hopelijk gaat het wel lukken. De tijdelijke auto waar ik nu in rijd is vrij basic.. zelfs de ruitenwisser moet ik zelf bedienen ;)
 
Ik heb inmiddels mijn octavia business style binnen. Besteld 27 juli, afgehaald 10 oktober. Vraagje over de columbus: tussen de 2 sd kaart gleufjes rechts in het handschoenenkasrje zit bij mij NIET de optie om daar een simkaartje in te doen, terwijl ik dat wel verwacht had bij deze leveringen. Iemand anders met een columbus die dit wel of niet heeft? Dacht niet dat dit onder een extra te bestellen optie viel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan