Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

andrehj

Forumguru
Alleen als je op wintersport wilt en sneeuwkettingen wilt gebruiken, dan kun je beter naar 17" kijken, want kettingen voor 18" zijn duur en lastig in gebruik.
Op 17" mogen sneeuwkettingen op een O2 of O3 alleen op de zeer exotische velgmaat 6Jx17. Beter dus naar 16" kijken, want dan heb je superveel keuze in velgen 6.5Jx16 met sneeuwkettingentoelating.
 

rouwehand

Senior Member
Gewoon de winterbanden op de 18" monteren. Doe ik al jaren, alleen de banden wisselen. Als ze de velg beschadigen, krijg je een nieuwe. Wel even je velgen na lopen als ze je banden hebben gewisseld.
Ik laat op mijn O3 gewoon 19" winterbanden monteren.
Alleen als je op wintersport wilt en sneeuwkettingen wilt gebruiken, dan kun je beter naar 17" kijken, want kettingen voor 18" zijn duur en lastig in gebruik.


Bij welke "bandenboer" krijg je na een beschadiging van de velg bij een bandenwissel, een nieuwe velg?
Bij mijn vorige OII en na 3 winters wisselen, veel beschadigingen op de velg na het wisselen. Zelfs de LM krijgt het net voor elkaar, ja spotrepair. Nou na een jaar komt het weer terug :banghead:.
Nu maar een extra set velgen 17" en winterbanden. Scheelt ook weer tijd bij het omwisselen :thumbsup:
 

B.Stuurder

Forumguru
Bij Profile hebben ze een keer mijn velg gesloopt, kreeg ik een nieuwe. Misschien is de policy veranderd tegenwoordig?
Maar de vestiging waar ik nu al jaren kom heeft nooit problemen gegeven.
 
Hoera! Eindelijk iemand anders met een 1.8 TSI.

Wat is een luxe afleverpakket?
Op staal of andere velgen, niet op je standaard velgen.
Waarom niet, het duurt uren voordat ze dit geregeld hebben op wachten is geen optie, daarnaast moeten ze iedere keer uitgebalanceerd worden. En je metaal wordt blootgesteld aan zout en troep.
 

B.Stuurder

Forumguru
Op staal of andere velgen, niet op je standaard velgen.
Waarom niet, het duurt uren voordat ze dit geregeld hebben op wachten is geen optie, daarnaast moeten ze iedere keer uitgebalanceerd worden. En je metaal wordt blootgesteld aan zout en troep.

Dat is allemaal niet zo'n drama. Halfuurtje dan zitten de wielen met de banden er weer op. En mijn BBS zijn wintergeschikt.

Bovendien heb ik geen mooie dure LM velgen om elk jaar een half jaar op tweede keus velgen te rijden.
 

octavia-gek

Actief lid
Als de bandenboer een velg beschadigd lig dat vaak aan de verkeerde afstelling van de machine of de monteur heeft geen interesse voor het geen waar die mee bezig is.
Normaal gesproken als je sirieus met je werk bezig bent en je heb de juiste middelen dan kan je de velg bijna niet beschadigen, hoog uit aan de achterzijde waar in die wordt opgespannen.
Ik rij met 1 set velgen en ik sla de banden over op de bestaande velgen en ik rij ongeveer 65.000 km per jaar en elk seizoen heb ik toch minimaal 2 nieuwe banden nodig, dus monteren moet ik toch.
Montage en balanceren doe ik allemaal zelf.
 

B.Stuurder

Forumguru
Als de bandenboer een velg beschadigd lig dat vaak aan de verkeerde afstelling van de machine of de monteur heeft geen interesse voor het geen waar die mee bezig is.
Normaal gesproken als je sirieus met je werk bezig bent en je heb de juiste middelen dan kan je de velg bijna niet beschadigen, hoog uit aan de achterzijde waar in die wordt opgespannen.
Ik rij met 1 set velgen en ik sla de banden over op de bestaande velgen en ik rij ongeveer 65.000 km per jaar en elk seizoen heb ik toch minimaal 2 nieuwe banden nodig, dus monteren moet ik toch.
Montage en balanceren doe ik allemaal zelf.

Als jij zelf balanceert, heb je dan zo'n machine daar voor?
 
1.6TDI combi Style Business met pluspakket en DSG in cappuccino beige. 31 oktober besteld, verwachte leverdatum 20-1-2017.

Overigens wordt de auto afgeleverd met winterbanden om de 18" velgen...

Wachten duurt zo lang......
 

B.Stuurder

Forumguru
1.6TDI combi Style Business met pluspakket en DSG in cappuccino beige. 31 oktober besteld, verwachte leverdatum 20-1-2017.

Overigens wordt de auto afgeleverd met winterbanden om de 18" velgen...

Wachten duurt zo lang......

Tja, 22 juli besteld, levering 3 januari 2017. Wachten duurt lang....
 

octavia-gek

Actief lid
5 augustus Besteld
OCTAVIA COMBI STYLE BUSINESS
Met de volgende opties:
Moon White metallic
Plus pakket style business
panoramadak
driving mode assistant
Elektrische bedienbare achterklep
Volledig reservewiel
Travel pakket + lane assistent
Verwarmbare voorruit
Elektrische bestuurdersstoel met geheugen
Dab
Achteruitrij camera
voorlopige produktie week 43
Levering nov.
1 maand later volgens offerte:banghead:

Auto staat nu in Leusden nu alleen Connect chip inbouwen dan waarschijnlijk eind volgende week rijden :yeehaa:
 
Laatst bewerkt:
1.6TDI combi Style Business met pluspakket en DSG in cappuccino beige. 31 oktober besteld, verwachte leverdatum 20-1-2017.

Overigens wordt de auto afgeleverd met winterbanden om de 18" velgen...

Wachten duurt zo lang......
Tja, juli besteld en moet wachten tot wk 52.... Zelfde auto als jij, zelfde kleur, mooie keuze

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
 

Extrapresco

Nieuw lid
Tja, 22 juli besteld, levering 3 januari 2017. Wachten duurt lang....


Waarom zou je voor de 1.6tdi zo lang wachten? Je snijdt jezelf mee in de vingers. Klein sneetje weliswaar, maar vanaf 2017 wordt de 1.6 tdi 22% ipv 21 bij levering in 2016.

Dat was mijn eerste post btw :)

Ik heb ook een octavia combi besteld. Ook een 1.6 tdi. Het wordt een zwarte style businessline met pluspakket, pano dak en DAB autoradio. Was een voorraad auto. Eigenlijk had ik er ook een functiepakket bij willen hebben, maar so be it. Ik ben helemaal blij. Ik wil graag alle halogeen lampjes in het exterieur vervangen voor leds. Heb hier al gelezen dat de knipperlichten voor een uitdaging gaan worden. Misschien dat de dealer daarbij wil helpen? Ik zie 't wel.

Trouwens, besteld ergens 2 weken geleden, levering aanstaande donderdag :). Dus auto is net op kenteken gezet en wordt nu rijklaar gemaakt.

To be continued.
 

Rogerqu

Nieuw lid
Tja, juli besteld en moet wachten tot wk 52.... Zelfde auto als jij, zelfde kleur, mooie keuze

Hier begin augustus besteld (business style 1.6 TDI DSG, zwart, pano dak, ACA, Lane assist en nog wat spul), verwachte productie in week 47 en aflevering door dealer week 51. Wachten duurt inderdaad lang... :banghead:
 

RJdJ

Lid
Vandaag even bij de dealer geweest: mijn octavia is geproduceerd en uit de fabriek. Hopelijk verloopt het transport voorspoedig en staat de auto volgende week bij de dealer... deadline om dit jaar te rijden is door LM op 15/11 aanstaande gezet.. het wordt nog spannend dus!
 
Bovenaan Onderaan