Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

octavia-gek

Actief lid
RJdJ ik mag aannemen dat jij een Business uitvoering heb genomen maar dan moeten ze nog bij Pon een Connect chip inbouwen en dat kan wat vertraging opleveren
de mijne is vorige week in Leusden aangekomen en als alles vlot zou verlopen kan ik eind deze week rijden, maar helaas nog niks vernomen.
 
Laatst bewerkt:

RJdJ

Lid
ik heb inderdaad een business uitvoering genomen, hopelijk loopt dat deel van het traject inderdaad vlot. Zou wel balen zijn als het over het jaar getild gaat worden, omdat we een paar dagen te "laat" zijn.
 

RJdJ

Lid
Leasemaatschappij houdt normaal gesproken 15 november aan als uiterste registratiedatum. Maar ik verwacht dat het niet op een paar dagen mis zal gaan.
 

Extrapresco

Nieuw lid
Mijn kenteken is inmiddels ook bekend. Een kakelverse kenteken beginnend met KR-XXX-X. Vers v d pers dus. Zo'n auto is voor de volwassen als speelgoed voor de kinders :D
 

octavia-gek

Actief lid
Extrapresco vraag, wat is de redenen dat u het kenteken niet wil vrijgeven. op de openbare weg plak je hem toch ook niet af terwijl iedereen hem ook kan lezen.
 

SW20

Nieuw lid
Ik heb 2 weken terug een 1.0 tsi DSG Combi Style Businessline besteld in Racing Blue met Pluspakket zonder Alaris, bagagepakket, panoramadak, DAB, achteruitrijcamera, afneembare trekhaak en 18" BBS SR Volcano Grey.

Verwachte levering half november..

Besteld week 36, geproduceerd week 42 en vandaag bij de dealer aangekomen, week 45.
Nog maar anderhalve week wachten...
 

B.Stuurder

Forumguru
Leasemaatschappij houdt normaal gesproken 15 november aan als uiterste registratiedatum. Maar ik verwacht dat het niet op een paar dagen mis zal gaan.
Bij ons wordt er in zo'n geval een uitzondering gemaakt, bijvoorbeeld als de bijtelling volgend jaar hoger is voor de auto. Het wordt altijd in het voordeel van de berijder gedaan is de afspraak met de lm.
Daarom kan ik en een aantal collega's met mij trouwens, wachten tot januari.
Ik kan me voorstellen dat jij dat ook kunt regelen via jouw bedrijf...
 

Extrapresco

Nieuw lid
Extrapresco vraag, wat is de redenen dat u het kenteken niet wil vrijgeven. op de openbare weg plak je hem toch ook niet af terwijl iedereen hem ook kan lezen.

OG, je maakt om te beginnen een vergelijking met internet en de openbare weg. Ja, internet is net zo openbaar als de openbare weg. Verschil is dat alles op internet wordt opgeslagen. Op de openbare weg rijd ik langs, maar daarna heb jij geen gelegenheid meer om nog even na te gaan wat ook al weer dat kenteken was.

De echte reden daarentegen: ik hecht veel waarde aan mijn privacy. Dus ik zal elke vorm van bewust vrijgeven van, naar mij herleidbare informatie niet delen met het wereld wijde web.
 

RJdJ

Lid
Vandaag werd ik gebeld door de dealer: de auto wordt alsnog deze week op kenteken gezet en uitgeleverd :pardon: Gelukkig niet tot volgend jaar wachten. De route via Pon bleek inderdaad een beetje vertraging op te leveren, maar dat is nu opgelost! Volgende week meer blauw op straat :cool:
 

Fabia II Sport

Actief lid
IMG_3418.JPG De buit is binnen :)
Moet zeggen dat we de auto nu 3 weken hebben ...
Spec.:
Octavia Combi Style Business line 1.0 ltr 7 DSG
Style plus pakket
Elektrische achterklep
Travel en Lane assist
Panorama dak
Dab+

Ter vergelijking met de Octavia 1.4 Élégance business line rijd de 1.0 ltr heerlijk en doet deze niet onder ten opzichte van de 1.4. De afwerking is van de nieuwe Style weer naar een veel hoger level gebracht. De auto rijden we privé en hopen dat we met de Octavia betere ervaring hebben met het opendak dan bij de Fabia welk we jaren geleden hebben gehad.

Maar terug komende op de nieuwe Octavia ... heerlijk, nooit gedacht dat z'n 1.0 ltr 3 cylinder zo lekker zou rijden.
 

Bijlagen

  • IMG_3409.JPG
    IMG_3409.JPG
    216,3 KB · Weergaven: 61
  • IMG_3410.JPG
    IMG_3410.JPG
    241,8 KB · Weergaven: 56

Dixon

Actief lid
Na, als het goed is wordt de mijne 2 januari geleverd, ik zit bovenop de datum. Auto staat al in Leusden bij PON.
Nu zit met een puntje. Ik heb 18 inch standaard op de auto, ik heb winterbanden in het leasecontract, nu krijg ik de volgende opties:
1. Winterbanden monteren op std. 18 inch velgen
2. Directset 17 inch lichtmetaal aanschaffen (tot een max. waarde)
3. Monteren op staal (i.m.o not done).

Wat zouden jullie doen? De velgen die ik kan kiezen zijn niet heel spannend op 1 na, de Oxxo Vapor. Dit vind ik nog wel wat. Ik kan alleen geen plaatje vinden hoe het staat op de Octavia (wel met 19 inch, maar dat is iets als appels en peren).

Na inmiddels heb ik de keuze voor de velgen gemaakt, toch leuk om een 2de setje te hebben en heb ik gekozen voor de Mak Koln Mat zwart, leuk me wel tof staan i.c.m. Quartz Grey, zwarte raampjes, zwart dak.
144623.jpg


Ook heb ik bevestigd gekregen dat de 13-polige trekhaak gemonteerd gaat worden, uiteraard een afneembare versie :)

Mijn auto is inmiddels al geruime tijd in Leusden en het chassisnummer is bekend. Gaat dus goed :) Nog 7,5 week wachten. Na het zien van de vorige post begint het steeds meer te kriebelen :)
 
Bovenaan Onderaan