Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

jongetje

Forumguru
N

Ook heb ik bevestigd gekregen dat de 13-polige trekhaak gemonteerd gaat worden, uiteraard een afneembare versie
Ik was vorige week erg blij met mijn vaste trekhaak toen ik in de file stilstond en er iemand achterop reed... Hij een gat in zijn grill, ik een scheur in de trekhaakdop.
 

Dixon

Actief lid
Ik was vorige week erg blij met mijn vaste trekhaak toen ik in de file stilstond en er iemand achterop reed... Hij een gat in zijn grill, ik een scheur in de trekhaakdop.
Tja, ik vind het geen gezicht :) maar ik kan begrijpen dat dit prettig is. Maar als je goed geraakt wordt hoop ik juist niet dat het erger wordt.
 
Een trekhaak kan ook voor schade onder de auto zorgen waar je trekhaak bevestigd is. Dan lijkt het aan de buitenkant dat het meevalt, maar is er toch vanalles scheef .

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Bekijk bijlage 54786 De buit is binnen :)
Moet zeggen dat we de auto nu 3 weken hebben ...
Spec.:
Octavia Combi Style Business line 1.0 ltr 7 DSG
Style plus pakket
Elektrische achterklep
Travel en Lane assist
Panorama dak
Dab+

Ter vergelijking met de Octavia 1.4 Élégance business line rijd de 1.0 ltr heerlijk en doet deze niet onder ten opzichte van de 1.4. De afwerking is van de nieuwe Style weer naar een veel hoger level gebracht. De auto rijden we privé en hopen dat we met de Octavia betere ervaring hebben met het opendak dan bij de Fabia welk we jaren geleden hebben gehad.

Maar terug komende op de nieuwe Octavia ... heerlijk, nooit gedacht dat z'n 1.0 ltr 3 cylinder zo lekker zou rijden.

Dat ziet er goed uit! Zo te zien dezelfde kleur als mijne (capuccino beige)? Die chromen/zilveren zijkant bij de deuren, is die standaard? Normaal is het zwart toch?
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
3-1, omdat ze op 2-1 de tenaamstelling e.d. moeten regelen. Dus eerder kan niet :pardon:
Dan heb ik zo'n 6 maanden gewacht, dus het kan maar beter fantastisch zijn :D
 

joost91

Nieuw lid
Ik heb afgelopen maandag een Octavia Combi Style Business 1.0 TSI DSG besteld via het lease portaal, deze order is gisteren doorgezet naar LeasePlan en moet komende week besteld gaan worden bij PON (ivm uitfasering van dit model, laatste orderdatum is komende vrijdag is mij verteld). Het wordt dus nog even spannend om alles rond de krijgen, maar heb alle hoop dat het goed komt. Vanochtend met Muntstad gebeld en zij gaven een verwachte levertijd van eind februari 2017 aan, wordt nog even geduld hebben dus!

Samenstelling:
  • Octavia Combi 1.0 TSI DSG
  • Style Business
  • Plus pakket
  • Achteruitrijd camera
  • Panoramadak
  • DAB
  • Quartz Gray metallic
  • Alcantara/lederen bekleding beige
 

Melvin

Nieuw lid
Heb net een bericht gehad van de lease maatschappij.
Levering is 1 februari, 2 weken geleden besteld.
12 weken dus.. :(
 
De nieuwe O3 sinds een paar dagen in bezit. Wat een heerlijke auto :dankje:

Ik baal wel van de aflevering van de auto. Kreeg 2 uur voor aflevering telefoon van de dealer. Of ik bij aflevering 372 euro wilde pinnen, want dat bedrag stond nog open. Er was volgens de verkoper een prijswijziging geweest op 1 november en dat had invloed op de BPM heffing. Indien ik dat bedrag niet zou betalen mocht ik de auto niet meenemen!
Dat ik een koopcontract had getekend stond daar los van volgens de verkoper, want het was een belastingbedrag... Hij wilde me zeker geen poot uitdraaien...

Om het een en ander te verduidelijken ging hij een scan van de prijswijziging op mail zetten.
Vervolgens kreeg ik een scan van de bijtellingstarieven horende bij de velgmaten. Aangezien ik het plus pakket heb ben ik idd van 16" naar 18" gegaan. Maar let wel, ik rij en koop deze auto privé!

Aangezien ik de brochure van 14 juli nog gewoon had liggen heb ik zelf ook maar een scan hiervan gemaakt en op mail terug gezet. De bpm tarieven waren namelijk compleet hetzelfde.

Aangekomen bij de dealer kreeg ik te horen dat de collega bij het opmaken van het koopcontact het bpm bedrag was vergeten horende bij de velgmaat en ik het dus niet meer hoefde te betalen. Het was een "gelukje" voor mij... Kreeg wel te horen dat ik 90 euro moest betalen aangezien de auto was volgetankt. Omdat je daar dan zit en vooral in de nieuwe auto wilt stappen heb ik zonder protest 90 euro gepint en ben na een korte uitleg van de auto vertrokken.

image.jpg
 

B.Stuurder

Forumguru
@ftilman gefeliciteerd met je nieuwe auto! En wat een prachtige kleur! En een geweldige uitvoering.
Wel een beetje zuur om zo je auto af te halen en dan alsnog €90 moeten betalen voor een volle tank. Waar betaal je dan afleverkosten voor?
Al met al een beetje overspannen gang van zaken bij jouw dealer. Ik weet uit interne bron dat Hoogenboom zo handelt, eerlijk gezegd omdat ze al vaker zijn belazerd door mensen die gewoon zelfs complete auto's niet betaalden. Welke dealer heeft jouw auto geleverd?
 
@ftilman, mooie auto. Ik lees dat je het pluspakket hebt. Deze heb ik ook op mijn style business uitvoering genomen. Zou je eens willen kijken in het dashboardkastje of je in de midden tussen de 2 gleuven waar SD kaarten in passen voor de columbus of daar een kleiner gleufje zit voor de invoer van een simkaartje? Bij mij zit die er namelijk niet terwijl ik die wel verwacht had. Zelfde geld voor de verbanddoos achterin. Die zit niet meer in het afleverpakket tegenwoordig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

Planqgas

Actief lid
@ftilman, mooie auto. Ik lees dat je het pluspakket hebt. Deze heb ik ook op mijn style business uitvoering genomen. Zou je eens willen kijken in het dashboardkastje of je in de midden tussen de 2 gleuven waar SD kaarten in passen voor de columbus of daar een kleiner gleufje zit voor de invoer van een simkaartje? Bij mij zit die er namelijk niet terwijl ik die wel verwacht had. Zelfde geld voor de verbanddoos achterin. Die zit niet meer in het afleverpakket tegenwoordig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ik heb ook geen gleufje voor een simkaartje en een verbanddoos zit inderdaad niet in het afleverpakket.
 
Bovenaan Onderaan