Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

zwedenskoda

Nieuw lid
Hi Hallo , na 1,5 jaar Renault megan station gereden te hebben GELUKKIG weer terug naar skoda :yeehaa:

9 november besteld ... week 52 zou hij geleverd worden :maakmegek: maar daar geloof ik niet in

U heeft gekozen voor een Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Style Bns 5D 81kW in de kleur
Moon white met als bekleding Dynamic grijs en de volgende opties en/of accessoires:
• Metallic lak
• Hill hold control
• Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris ( deze worden zwart gecoat )
• DAB (digitale radio ontvangst)
• Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak
•• Dynamic pakket

Daarbij al besteld bij superskoda de zwarte spiegel kappen , zwarte badge voor en achter , zwarte gril en zwarte rs spoiler. Vandaag op de beurs in Essen H&R schroefveren set gekocht .
Nu maar wachten wanneer hij komt :itwasntme:
 

zwedenskoda

Nieuw lid
@B.Stuurder ... het feit dat je koffie beker niet kwijt kan:mad: .... 1.5 TDCI motor op zich prima..Maar meerdere malen gehad dat auto stil viel doordat start stop system twijfelde. Bij warm weer schakelt de airco vol in om de temperatuur naar beneden te krijgen, wel jammer dat de motor onderin geen meer vermogen had.
Radio en navigatie echt onder de maat ( zelfs met bose uitvoering ) .. en qua formaat toch echt te weinig kofferbak inhoud. Bij hogere snelheid ( boven 170 km ..ja ben een autobahn vlieger ) gaat hij zweven ...
en dan de kleine dingen... lampen stuk... geen waarschuwing op dashboard... navigatie krijg je niet weg ....allen als je de sd verwijderd .. als je telefoon niet via blauwe tanden connectie ( die je normaal wel hebt verbonden ) blijft hij zeuren phone not find....

Dus ,, nee niet mijn auto..
Plus punten waren.... .. de lak erg goed... design na gewenning toch prima .. zuiging .. Frans maar toch betrouwbaar ..stoelen zaten prima ( bose GT uitvoering) ..
 

B.Stuurder

Forumguru
Op de koffiebeker, het zweven op hele hoge snelheid en het turbogat onderin na waardoor ik soms met het zweet in mijn bilnaad een weg opdraai waar aanstormende auto's rijden, herken ik deze zaken dan weer niet.
Nu heb ik een estate, dus de kofferruimte is geen probleem, start stop zit er (gelukkig) niet op, Bose vind ik prima geluid en de navigatie is Tomtom, dus achterhaald qua uiterlijk. Hij geeft inderdaad nergens melding van, maar volgens mij is er ook niet zo'n geavanceerd Canbus systeem aanwezig. Ik heb soms voor mijn werk een signaal nodig als ik achteruit rij, dat is nu met een lampje met speakertje geregeld, bij mijn O3 kost dat een paar honderd Euro (maar is dan wel uitschakelbaar) vanwege de Canbus.

Wellicht zijn er wat zaken "verbeterd" sinds ik mijn auto in ontvangst nam in november 2011, omdat ik een paar dingen niet herken. Ik denk wel dat de O3 een betere auto zal zijn op veel fronten, al is het vergelijk bij mij straks niet echt helemaal eerlijk.
 

zwedenskoda

Nieuw lid
gelukkig heeft ieder zijn eigen gevoel met een auto ..merk .
ik heb nu als voorloper een opel astra met 8 km op de teller gekregen , instap model ... 3 cylinder 1 liter ( denk ik ) met navi en airco .. echt een fijne auto. motor verrassend soepel .. lekker sturend ..
daarvoor 2 weken peug 2008 gehad ( huur auto ..geen winterbanden ..dus geswitcht met astra ) blij dat die weer weg mocht... vond het niks ...

Hiervoor al 2 octavias gehad.. ben blij en dankbaar dat ik weer naar skoda mag... simply clever...:dankje:
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb 5 jaar terug een Astra hatchback als voorloper gehad, ook huurauto. Mee naar Frankrijk op vakantie geweest, wat een vreselijke auto, verschrikkelijke stoelen en klein!
 

B.Stuurder

Forumguru
Ha ha ha, wat is er mis met de megane... : hier is op de servers niet zoveel ruimte dat je alle mankementen mag noemen vrees is :) maar als je opsomt wat goed was, ben je snel klaar :)

Dat zal toch zeker niet! Ik zie hier op het forum meer ellende dan ik kan verzinnen bij de Megane. Dat is echt geen slechte auto, ik heb in 5 jaar maar heel weinig dingen gehad. Een krakend panoramadak, dat is verholpen en een verstopte afvoer waardoor het compartiment in de vloer bij de berijder nat was geworden. Dat is alles.
Verder rijdt het als een trein. Na 5 jaar nog steeds, hij is inmiddels uit het contract, maar in afwachting van de O3 (waarvan ik hoop net zo weinig problemen mee te gaan hebben) wilde ik heel graag deze auto nog blijven rijden.

Ik heb in het verleden een Laguna Estate gehad, de eerste lichting met de bolle kont, dát was wel een drama, maar ook bij Renault leren ze bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@B.Stuurder, mooi gesproken! Ben ook vag fan in hart en nieren hoor, maar ik heb door alle problemen die er (geweest) zijn de afgelopen jaren binnen het concern serieuze twijfel of ik er nog wel 1 aanschaf. Ik rij dan wel zakelijk, maar koop de auto zelf. In geval van lease zou het me niet deren, maar nu twijfel ik sterk.... Er is meer te koop dan vag tenslotte, al zal het geen Renault worden, daar heb ik echt niets mee. ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
@Corné de Kluijver dank je. Renault was destijds met de Laguna een bewuste keuze, daarna ben ik er vanaf gebleven totdat het de beste deal was bij deze Megane voor het budget en de bijtelling 5 jaar geleden. Ik heb niet speciaal iets met Renault, maar dat heb ik maar met 1 auto en die wordt officieel niet meer gebouwd, de geestelijk vader is ook onlangs overleden en tot slot is het één van de meest onpraktische, meest oncomfortabele en moeilijkst te rijden auto's die er zijn. De AC Cobra.

Alle automerken hebben hun periodes en dingetjes. Ook Mercedes en BMW hebben zo hun problemen en daar kost het nog drie keer zoveel om zaken op te lossen. Natuurlijk zijn ze premium en geven ze je het gevoel dat je de enige klant bent, totdat het hen geld gaat kosten. Dat is een universeel verschijnsel.

Ik gun iedereen het zijne, probeer altijd tevreden te zijn met wat ik heb en tegelijk overal het uiterste uit te halen. Dat is voor mij de beste manier om te leven.
 

vleier

Forumguru
Zolang het maar rijd is het just leuk toch. En dan moet je niet die oude l*l in een Cobra zijn die ook nog eens die heerlijke V8 niet eens durft te gebruiken zijn. Dus die rechtervoet mag je alvast trainen.
 
Over een ding zijn we het snel eens... de ford shelby cobra 427... de auto der auto's voor mij in ieder geval.
en origineel zeker niet te betalen, maar een goede replica moet (als ik echt oud ben) wel te doen zijn...
 

B.Stuurder

Forumguru
Zolang het maar rijd is het just leuk toch. En dan moet je niet die oude l*l in een Cobra zijn die ook nog eens die heerlijke V8 niet eens durft te gebruiken zijn. Dus die rechtervoet mag je alvast trainen.
Bill Cosby heeft de zijne snel verkocht en de kerel die hem kocht is gestorven in die auto....
 

vleier

Forumguru
Ja moet je maar doseren laten we maar zeggen. Zelfde geld voor paarden volk. Wanneer je een paard laat schrikken kun je een trap verwachten.
 

Ridley

Forumguru
Even terugkomen op Renault: ik heb er nooit iets mee gehad en vind het design verschrikkelijk al jaren, totdat ze met de huidige Clio kwamen. Die vind ik echt wel te pruimen. Nu met de nieuwe Megane en Talisman kan ik zelfs een kleine jaloezie niet onderdrukken. Ik vind echt dat ze hier 15 jr designachterstand hebben goedgemaakt. My humble opinion...
 

B.Stuurder

Forumguru
Op zich vind ik mijn Megane ook niet lelijk alleen je ziet hem teveel naar mijn smaak.
Overigens vond ik de Laguna toen prachtig.
Het huidige ontwerp is wel mooi maar ook wel een beetje te hard geprobeerd om een design te maken. Maar misschien komt dat omdat ik nu op de Octavia ben gefocust, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg, zoiets...
 
Bovenaan Onderaan