Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Theebag

Nieuw lid
Eerste post :). Helaas nog geen definitieve productiedatum/leverdatum mogen ontvangen. Het wordt een handgeschakelde 1.8 TSI Combi, eind oktober besteld.
 
Laatst bewerkt:

Flo040

Nieuw lid
Ook mijn eerste post. Auto besteld eerste week oktober. Auto nu onderweg maar NL volgens dealer. Nog voor 2017 afleveren. Heb er zin in, al ga ik ook mijn huidige v40 missen.

Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Ambition DSG
- Quartz Grey met als bekleding Leder/stof zwart
accessoires:
- Metallic lak
- Lichtmetalen velgen 17 inch Teron
- Dakrailing zilverkleurig
- DAB (digitale radio ontvangst)
- Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak
- Trekhaak afneembaar 13 polig
- Plus pakket Ambition Business

Klein puntje van kritiek.... Ik mocht geen Columbus
 

B.Stuurder

Forumguru
Ach @Flo040 er zit niet zo heel veel verschil tussen Columbus en Amundsen. Je hebt sowieso een prachtige auto met de juiste opties. Die Volvo ga je snel vergeten, misschien op de stoelen na, maar die ga je niet snel vinden bij andere merken.
 

030

Forumguru
Ik moet eerlijk zeggen; ik gebruik mijn Columbus amper. Luister alleen BNR en R1 en navigeer op de telefoon met Google Maps.
 
Dan kun je met carplay toch google maps op je Columbus doen? Mits het een beetje een recente Columbus met (in dit geval Apple) carplay is...
 
@Flo040 mooi wagen hoor :)
en welkom hier op het forum, kun je je goed inlezen :)
veel plezier met wachten, nog maar 3 weken.... dat is anders dan zoals velen, waaronder ikzelf met 5 maanden wachten... :)
 

Theebag

Nieuw lid
Leuk! verder nog opties? en welke kleur? veel voorpret alvast op het forum :)

Dank je wel. Volledige specificaties:

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI handgeschakeld Style Business
- Quarts/Metal Grey
- Style Business Plus pakket (Leer/Alcantara zetels, 18'' Alaris, Sunset, Sportstuurwiel)
- Achteruitrijcamera
- Drive Mode Assistent
- Noodreservewiel
- Hill Hold Control
- DAB

Aha, nog een 1.8 tsi. Heb jij een proefrit kunnen maken @Theebag ?

Nee, helaas niet. Ben zeer benieuwd naar de multilink en de 180 pk met het volle koppel bereik :D. De 1.0 TSI reed al feller dan de 1.2 TSI in de Rapid die ik eerst had.
 

Flo040

Nieuw lid
Ach @Flo040 er zit niet zo heel veel verschil tussen Columbus en Amundsen. Je hebt sowieso een prachtige auto met de juiste opties. Die Volvo ga je snel vergeten, misschien op de stoelen na, maar die ga je niet snel vinden bij andere merken.
Dank allen, kijk er ook zeker naar uit. Leasemij had om onverklaarbare redenen (wellicht diefstal) 90 euro p.m. nodig voor Colombus. Dat vond ik teveel. Voor deze uitvoering nu overigens wel een mooie deal. 670,- met 35000 km. (al rijd ik er 20k meer).

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk
 

Davebres

Nieuw lid
Newbie,

Uitleverdatum 2 januari ben erg benieuwd!!
Skoda Octavia combi 1.4 dsg style business
Quartz grey
Panorama dak
Verwarmbare voorruit
Style business plus pakket
Drive mode
Parkeer camera
Dab
Lane assist
Acc
 

B.Stuurder

Forumguru
Omdat mannen het werk zelf doen :deuk:

Vaak scheeld het alsnog bij de aanschaf van een auto. En de een schakeld liever zelf dan de ander
Dat vind jij. Alhoewel ik vanaf mijn 40 ste pas automaat wilde rijden, had ik dat achteraf toch wel eerder moeten doen.
En vanwege een aanbieding is de automaat goedkoper momenteel, dus één van de opties laten vallen had een automaat kunnen brengen met hetzelfde budget.
Maar het kan zo zijn dat handschakelen de voorkeur heeft, vandaar mijn vraag. Helaas was zijn bezoek tot dusver éénmalig waarschijnlijk.
 

zwedenskoda

Nieuw lid
Net even bij de dealerd geweest . Eerste week januari word hij geleverd ... binnen 6 weken ..bijzonder rap .
Meteen afgesproken dat zij de zwarte grill lijst en spiegel kappen plaatsen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

vleier

Forumguru
Dat vind jij. Alhoewel ik vanaf mijn 40 ste pas automaat wilde rijden, had ik dat achteraf toch wel eerder moeten doen.
En vanwege een aanbieding is de automaat goedkoper momenteel, dus één van de opties laten vallen had een automaat kunnen brengen met hetzelfde budget.
Maar het kan zo zijn dat handschakelen de voorkeur heeft, vandaar mijn vraag. Helaas was zijn bezoek tot dusver éénmalig waarschijnlijk.

Sorry ik ben een beetje aan het dollen hoor.
Iedereen heeft een eigen reden tot de keuze van een automaat of handgeschakeld.
Ik heb een handgeschakeld omdat ik dat gewoon net dat beetje leuker vind rijden.
Maar mijn broertje zweert weer bij een automaat.
Daarnaast.maakt het ook weinig uit tegenwoordig wat je kiest.
Hierbij dus mijn excuses als ik u gekwetst heb:shutup:
 

leon-cupra

Forumguru
Sorry ik ben een beetje aan het dollen hoor.
Iedereen heeft een eigen reden tot de keuze van een automaat of handgeschakeld.
Ik heb een handgeschakeld omdat ik dat gewoon net dat beetje leuker vind rijden.
Maar mijn broertje zweert weer bij een automaat.
Daarnaast.maakt het ook weinig uit tegenwoordig wat je kiest.
Hierbij dus mijn excuses als ik u gekwetst heb:shutup:
manueel is leuker bij sportief rijden: alles zelf nog in de hand hebben, de "kunst" om snel te schakelen, het "werken" op zich, ...
Automaat is zooooo gemakkelijk en comfortabel bij normaal rondrijden en stadsverkeer.

Zou mijn dsg toch zeer moeilijk kunnen missen. Voor die paar keer dat het "beest" uithangen nog mogelijk is, zal ik wel met de flippers spelen. Geeft toch nog een beetje een gevoel van "manueel schakelen".
 
Bovenaan Onderaan