Ik heb alle aanpassingen, inclusief de gewrapte chroomlijsten, door de dealer laten doen, onder het contract van de LM. De auto zoals hij nu is, is door de dealer geleverd en dus als er iets mis is gaat hij terug naar de dealer.
Bijvoorbeeld met mijn remklauwen, die heb ik rood laten maken, maar de verf liet los. Auto terug naar de dealer, 2,5 dag aan gewerkt, ruilwagen mee, 2 componenten coating in meerdere lagen, arbeid, kosten ongeveer €500, maar niet voor mij want de wagen is zo geleverd en nu dus hersteld. Zonder morren, complimenten aan mijn dealer daarvoor trouwens.
Ik had het er toevallig laatst nog over met de serviceman bij de dealer, ik heb alle halogeen door LED laten vervangen, door de dealer dus. Als je dat zelf doet en er ontstaat sluiting waar gevolgschade door optreedt, vervalt alle garantie. Al lekt je blok olie daarna en heeft het niet direct te maken met de LED, dan nog zal de dealer, c.q. de importeur de garantie afwijzen.
Tip aan
@sg1987: laat de dealer het offreren en neem het mee in de lease. Bij mij staan de Eibach op de offerte als hulpveren en de RS dakrails als diversen. Overigens informeerde de leasemij wel naar die diversen, maar ik heb geen enkel bezwaar gehoord. Ze weten hoe mijn auto is omgebouwd en ik heb nooit toestemming gevraagd, maar geen haan die er naar kraait.