Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Ik rij nu een octavia 2. Aankomende mei kan ik weer een andere lease-auto gaan rijden.
Ik twijfel zelf op dit moment tussen de nieuwe octavia combi en de seat leon st.

Voor Skoda:
- Ruim
- Veel leuke extra`s op de style business

Voor Seat:
- is een keer wat anders
- navigatiesysteem zit op een prettige hoogte
- misschien iets sportiever?

Ik heb 3 kinderen dus het argument van de ruimte is wel belangrijk, maar de seat leon ST is ook geen kleine jongen.

Mensen met opmerkingen/suggesties?
 

ertromp

Forumguru
Ik rij nu een octavia 2. Aankomende mei kan ik weer een andere lease-auto gaan rijden.
Ik twijfel zelf op dit moment tussen de nieuwe octavia combi en de seat leon st.

Voor Skoda:
- Ruim
- Veel leuke extra`s op de style business

Voor Seat:
- is een keer wat anders
- navigatiesysteem zit op een prettige hoogte
- misschien iets sportiever?

Ik heb 3 kinderen dus het argument van de ruimte is wel belangrijk, maar de seat leon ST is ook geen kleine jongen.

Mensen met opmerkingen/suggesties?
Voor de hand liggende suggestie : ga gewoon proefrijden en dan een langere rit met beide auto's en ervaar zelf het eea
 

CDK

Forumguru
@pitchdown, je hebt het topic gekaapt, maar dat is aan de moderators en niet aan mij.
Met je kindjes zou ik lekker voor de Octavia gaan, qua sturen rijd (helaas) de Leon net wat beter. Keuzes hè ;)
 

redfoxert

Senior Member
Sneller dan ... ;)

Vandaag contact met de dealer zelf gehad. Verwachte levering is een weekje later, in week 18 (1 mei op zn vroegst dus). Productie datum moet nog bevestigd worden.
 

sg1987

Lid
:D
Ik heb aan de dealer gevraagd of ik ook geen zwarte grill zoals de nieuwe RS kan krijgen ipv die chroom grill.
Ben in afwachting van hun antwoord.
 

B.Stuurder

Forumguru
Geen toestemming vooraf vragen maar excuses maken achteraf.
Nee,je kunt het er altijd zo weer aftrekken. En een geheimpje : leasemaatschappijen boeit het niet, jouw auto gaat einde termijn zo de grens over, die is al.twee keer verdiend
 

JvE67

Lid
De LM trekt de folie eraf (of laat het de aanbrenger, jij in dit geval) van de auto verwijderen. De auto heeft geen steenslag o.i.d. verder op de auto! Zij lachen; wat zou hun probleem kunnen zijn? In geval van schade zal jijzelf de rekening van het opnieuw wrappen moeten gaan betalen van de beschadigde delen. Dit gezien de LM het wrappen niet op de auto heeft laten leveren of aanbrengen en daardoor dus ook NIET mee-verzekerd is! Maar verder lijkt het mij ook geen probleem. Als jij je hiervan bewust bent en niets aangeeft, maar gewoon doet wat het wrappen met zich meebrengt dan zal er niets van gezegd worden denk ik. Als je dit de LM gaat vragen zeggen ze al heel gauw NEE. Zij hebben natuurlijk al meer gezeur hierover gehad en leergeld betaald in gevallen met schades, diefstal e.d. Voor hen daardoor dus gewoon liever niet. Maar als de auto na 4-5 jaar unwrapped en 'knip-en-klaar' op hun stoepje staat dan blijft het echter muisstil ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb alle aanpassingen, inclusief de gewrapte chroomlijsten, door de dealer laten doen, onder het contract van de LM. De auto zoals hij nu is, is door de dealer geleverd en dus als er iets mis is gaat hij terug naar de dealer.
Bijvoorbeeld met mijn remklauwen, die heb ik rood laten maken, maar de verf liet los. Auto terug naar de dealer, 2,5 dag aan gewerkt, ruilwagen mee, 2 componenten coating in meerdere lagen, arbeid, kosten ongeveer €500, maar niet voor mij want de wagen is zo geleverd en nu dus hersteld. Zonder morren, complimenten aan mijn dealer daarvoor trouwens.

Ik had het er toevallig laatst nog over met de serviceman bij de dealer, ik heb alle halogeen door LED laten vervangen, door de dealer dus. Als je dat zelf doet en er ontstaat sluiting waar gevolgschade door optreedt, vervalt alle garantie. Al lekt je blok olie daarna en heeft het niet direct te maken met de LED, dan nog zal de dealer, c.q. de importeur de garantie afwijzen.
Tip aan @sg1987: laat de dealer het offreren en neem het mee in de lease. Bij mij staan de Eibach op de offerte als hulpveren en de RS dakrails als diversen. Overigens informeerde de leasemij wel naar die diversen, maar ik heb geen enkel bezwaar gehoord. Ze weten hoe mijn auto is omgebouwd en ik heb nooit toestemming gevraagd, maar geen haan die er naar kraait.
 

Joh@n

Forumguru
Mijn Octavia 3 FL wordt in week 15 gemaakt, levering bij dealer (Martin Schilder Heemstede) in week 17 en aflevering als het goed is week 18. Hij is vorige week door de dealer besteld. Dit gaat hem worden:

Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Style Business DSG met:
  • Sunset
  • Metallic lak (Brilliant Silver)
  • Verwarmbare voorruit
  • Reservewiel
  • Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris
  • Alcantara/lederen bekleding
  • DAB (digitale radio ontvangst)
  • Elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie voor bestuurdersstoel en buitenspiegels
  • Techpakket Style Business
  • Luxe kentekenplaat
Het oude model in die kleur/velgen ziet er dan zo uit (maar dat weten jullie wel :tongue:) : (ik heb alleen geen panoramadak)

full.jpg


Lane assist, parkeercamera en adaptive cruise control zijn niet op het lijstje gekomen, je moet ergens de grens trekken :)
 
Bovenaan Onderaan