Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

JBee

Lid
Daar gaan we weer met de levertijden.
Wachten duurt altijd te lang. :koffie:
Na mijn "perte totalleke" een nieuwe bestelde op 4/1. De Octavia Combi FL 16 tdi. Ik heb gisteren even de Skoda "app" gecheckt. In productie gegaan op 17/2. Is er iemand die enig idee heeft of dat realistisch is, of dat ik nog ergens meer geduld:nailbiting: moet gaan zoeken om mijn geduldigheidsniveau terug op peil te krijgen?:pieker:
Op papier (bestelbon) leveringstermijn 12/03/2017 :jaja:
 
Laatst bewerkt:
Wachten duurt altijd te lang. :koffie:
Na mijn "perte totalleke" een nieuwe bestelde op 4/1. De Octavia Combi FL 16 tdi. Ik heb gisteren even de Skoda "app" gecheckt. In productie gegaan op 17/2. Is er iemand die enig idee heeft of dat realistisch is, of dat ik nog ergens meer geduld:nailbiting: moet gaan zoeken om mijn geduldigheidsniveau terug op peil te krijgen?:pieker:
Op papier (bestelbon) leveringstermijn 12/03/2017 :jaja:

Over welke app gaat dit precies?! Lijkt me wel interessant :-)
 
Ik zag dat de nieuwe octavia een functie hill hold control heeft.
Hoe werkt deze optie in de praktijk? Kan je zonder het gebruik van de rem op een helling blijven staan of zit hier een limiet kwa tijd op ? (i.c.m. een dsg?)
 

B.Stuurder

Forumguru
Zit op de "oude" Octavia ook, nooit geprobeerd hoe lang hij werkt, maar lang genoeg tot nu toe. De bedoeling van hillhold is dat je weg kan rijden op een helling, zonder achteruit te rijden. Niet dat hij dagen vast blijft houden, dat hoeft niet.
 
Zit op de "oude" Octavia ook, nooit geprobeerd hoe lang hij werkt, maar lang genoeg tot nu toe. De bedoeling van hillhold is dat je weg kan rijden op een helling, zonder achteruit te rijden. Niet dat hij dagen vast blijft houden, dat hoeft niet.

Dus als je een paar minuten bij het stoplicht staat kan je zowel de koppeling als rem loslaten?
 
D

Deleted member 24009

Ook achteraf nog? Nice....maar heb je daar dan geen knop voor nodig bv op het paneel voor de pook?
 
D

Deleted member 24009

Mooi...leuke aanpassing om te gaan laten doen! Zal eens kijken op de site van antera
 
Ik zit op leaseplan de skoda octavia combi te vergelijken met de seat leon st.
Beide DSG-automaat. Beide 150PK.
Wat ik niet begrijp is waarom de leaseprijs van de octavia zoveel duurder is.
Zonder opties en pakketten:
Octavia combi style business 1.4 DSG: 606 euro - Cat. Prijs : 32.700
Seat Leon ST 1.4 DSG Excellence : 543 euro Cat. Prijs : 29.460

Beide gebaseerd op 35.000 km en 42 maanden.

Komt dit puur door de standaard catalogus-prijs? Ik vind de octavia t.o.v. de leon wat duur uitvallen.

Dit terwijl de octavia bij athlon goedkoper is dan de leon :
https://www.athlon.nl/ess...0st,skoda_octavia%20combi
 

ertromp

Forumguru
Dat je de optie af fabriek kunt bestellen voor een handgeschakelde of dat wanneer je dit niet gedaan hebt dat "af fabriek" het achteraf te programmeren is middels VCDS of VCP
 

B.Stuurder

Forumguru
Dus als je een paar minuten bij het stoplicht staat kan je zowel de koppeling als rem loslaten?
Als je versnelling in vrij zet wel. Of als je op een helling staat voor het stoplicht en je wilt wegrijden dan blijf je even staan, maar hoe lang, geen idee. Ik denk tot je wegrijd, maar in elk geval lang genoeg om de traagste automobilist te helpen.
Hoe bedoel je dat?
Door een laptop met bepaalde software middels een speciale kabel aan je auto aan te sluiten, kunnen diverse zaken werden gewijzigd aan de instelling van de auto. Ook sommige opties die al standaard in de auto zitten, maar door middel van software bestuurd worden. Als je zo'n optie niet neemt af fabriek, dan zet Skoda geen vinkje bij dat software deel. Later kan een bekwaam persoon met VCDS apparatuur alsnog doen.
 
Als je versnelling in vrij zet wel. Of als je op een helling staat voor het stoplicht en je wilt wegrijden dan blijf je even staan, maar hoe lang, geen idee. Ik denk tot je wegrijd, maar in elk geval lang genoeg om de traagste automobilist te helpen.

Door een laptop met bepaalde software middels een speciale kabel aan je auto aan te sluiten, kunnen diverse zaken werden gewijzigd aan de instelling van de auto. Ook sommige opties die al standaard in de auto zitten, maar door middel van software bestuurd worden. Als je zo'n optie niet neemt af fabriek, dan zet Skoda geen vinkje bij dat software deel. Later kan een bekwaam persoon met VCDS apparatuur alsnog doen.

Betreft Hill Assist.
En hoe werkt dit met de DSG? Moet deze ook in de vrij worden gezet? Bij een seat leon of VW golf is de enige handelingen bij een dsg-automaat dat je gas moet geven waarna de handrem eraf gaat (ook na een paar minuten)

Betreft VCDS:
Jij voert dit uit begrijp ik? Zijn er nog nadelen wanneer je dit laat uitvoeren?
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik zit op leaseplan de skoda octavia combi te vergelijken met de seat leon st.
Beide DSG-automaat. Beide 150PK.
Wat ik niet begrijp is waarom de leaseprijs van de octavia zoveel duurder is.
Zonder opties en pakketten:
Octavia combi style business 1.4 DSG: 606 euro - Cat. Prijs : 32.700
Seat Leon ST 1.4 DSG Excellence : 543 euro Cat. Prijs : 29.460

Beide gebaseerd op 35.000 km en 42 maanden.

Komt dit puur door de standaard catalogus-prijs? Ik vind de octavia t.o.v. de leon wat duur uitvallen.

Dit terwijl de octavia bij athlon goedkoper is dan de leon :
https://www.athlon.nl/ess...0st,skoda_octavia%20combi
Het verschil zit grotendeels in de afschrijving, als je de cat prijs deelt door 60 maanden in beide gevallen, dan kom je bijna op het leasebedrag, het verschil in deze leasebedragen is vergelijkbaar met het verschil in cat prijs. Waarschijnlijk zitten er wat elementen in de Octavia qua onderhoud of brandstof (indien inbegrepen) die het gebruik van de O3 wat duurder uit doen vallen. En wellicht houd de Leon zijn waarde iets beter inderdaad.
M.b.t. Het catalogusprijs verschil, de O3 heeft standaard in die uitvoering meer uitrusting dacht ik en beter van kwaliteit, bijvoorbeeld het verschil in het navigatiesysteem alleen al.
 
Bovenaan Onderaan