Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

B.Stuurder

Forumguru
Betreft Hill Assist.
En hoe werkt dit met de DSG? Moet deze ook in de vrij worden gezet? Bij een seat leon of VW golf is de enige handelingen bij een dsg-automaat dat je gas moet geven waarna de handrem eraf gaat (ook na een paar minuten)

Betreft VCDS:
Jij voert dit uit begrijp ik? Zijn er nog nadelen wanneer je dit laat uitvoeren?

Bij DSG gaat het automatisch. Als je op een helling staat schakelt de hillhold automatisch in, ga je van de rem en rijd je weg dan lost hij zelf. De niet elektronische handrem in de O3 hoeft niet te worden bediend.

Nee ik niet, maar er is een topic waar alle leden die dat wel doen in staan. Het hangt er vanaf waar je woont wat handig is. @Antera in Breda is een optie, @Marcooctavia in omgeving Den Haag ook en zo zijn er nog een paar.
Nadelen zijn er niet, behalve als je naar iemand gaat die niet weet wat hij doet en geen originele kabel heeft, dan kun je de software in je auto beschadigen. Maar originele apparatuur met een kundig persoon is geen probleem.
 
Bij DSG gaat het automatisch. Als je op een helling staat schakelt de hillhold automatisch in, ga je van de rem en rijd je weg dan lost hij zelf. De niet elektronische handrem in de O3 hoeft niet te worden bediend.

Nee ik niet, maar er is een topic waar alle leden die dat wel doen in staan. Het hangt er vanaf waar je woont wat handig is. @Antera in Breda is een optie, @Marcooctavia in omgeving Den Haag ook en zo zijn er nog een paar.
Nadelen zijn er niet, behalve als je naar iemand gaat die niet weet wat hij doet en geen originele kabel heeft, dan kun je de software in je auto beschadigen. Maar originele apparatuur met een kundig persoon is geen probleem.

Maar je hoeft de rem bij deze actie toch niet vast te houden? Ik zie op sommige pagina`s dat de hill hold een paar seconden werkt wanneer je de rem los laat. Maar dat zou betekenen dat je bij het stoplicht nog steeds de rem moet indrukken.
 

B.Stuurder

Forumguru
Het is niet hetzelfde als een automatische handrem, als je die inschakelt bij een stoplicht dan hoeft je niet te remmen en schakelt hij uit als je wegrijdt ja
Maar dat zit niet op de O3 en is ook geen optie, een elektrische handrem.
 
We hebben het over een helling toch? Bij een stoplicht op vlak terrein werkt hillhold nooit, in geen enkele auto.

Inderdaad bij een helling. Maar is bij de octavia dan de normale rem helemaal niet nodig? Kortom, hoe ik bij het aankomen bij de helling alleen kort de rem in te drukken? En na 3 minuten bij het stoplicht alleen gas te geven waarna de hill hold-rem eraf gaat?
 

sg1987

Lid
Maar je hoeft de rem bij deze actie toch niet vast te houden? Ik zie op sommige pagina`s dat de hill hold een paar seconden werkt wanneer je de rem los laat. Maar dat zou betekenen dat je bij het stoplicht nog steeds de rem moet indrukken.

Logisch toch bij een automaat dat als je stilstaat uwe rem wat indrukt.. Tis pas als je vertrekt dat je de rem los laat.
 

B.Stuurder

Forumguru
Inderdaad bij een helling. Maar is bij de octavia dan de normale rem helemaal niet nodig? Kortom, hoe ik bij het aankomen bij de helling alleen kort de rem in te drukken? En na 3 minuten bij het stoplicht alleen gas te geven waarna de hill hold-rem eraf gaat?
Ik vermoed van wel, al houd ik zelf eigenlijk altijd de rem ingedrukt uit gewoonte
 

B.Stuurder

Forumguru
Maar tenzij dit een breekpunt is in de keuze wel of geen O3, maakt het niet uit: bij een DSG is het standaard en anders kun je het later aan laten zetten tegen een kleine vergoeding, samen met amdere leuke dingetjes
 

fagend

Lid
Terug on topic:

Octavia Combi Style 1.0

Besteld: 14/02/17
Officiële levertermijn op bestelbon: 10/07/17 (WTF?)
Volgens de dealer: 11/05/17
Op myskoda.be: nog geen datum
 

Joh@n

Forumguru
Dan pas? Die van mij is besteld op 3 februari, verwachte levering is eerste week mei. Wel Nederland, jij zit in Belgie toch?
 

Rapid

Actief lid
Octavia Combi Style besteld. Rio red en techpakket, leer alcatara beige.
Verwachte levering week 22
Frank
 
Ik heb de Octavia Combi Style 1.0 tsi dsg besteld op 2 maart 2017. Verwachte levering week 22. Ik begreep van de dealer dat er wat problemen zijn met de levering van de Columbus navigatie systemen waardoor het wat langer duurt.

Verder heb ik gekozen voor Black Magic mica lak met zwart interieur, vanwege het tech pakket wordt dit leer/alcantara zwart.
- Techpakket
- Panaramisch schuif-/kanteldak
- Elektrisch te open en sluiten achterklep
- Optical parking assistent
- Elektrisch verstelbare voorstoelen
- Adaptive cruise assistant
- Travel pakketk
- DAB
 

Dulac

Nieuw lid
Octavia combi style business 1.4 tsi dsg

Besteld 24 januari 2017
Verwachte leverdatum: week 16 of 17
Als het goed is gaan ze hem komende week produceren.
Wilde namelijk nog wat opties toevoegen twee weken geleden maar dat was niet meer mogelijk omdat de auto al definitief was ingepland voor productie komende week.

Opties:
Zwart magic mica
Zwart interieur
Tech pakket
DAB tuner
Panorama dak
Functie pakket
Optical parking assistent

Datum geleverd: volgt
 
Laatst bewerkt:
When everything fails concider reading the fucking manual:

Hill Start Assist (HHC)
Read and observe on page 208 first.
When driving on slopes, HHC allows you to move your foot from the brake pedal
to the accelerator pedal without the vehicle rolling downhill on its own.
The vehicle is braked by the system for about 2 seconds after releasing the
brake pedal.
The HHC is active on gradients upwards of 5 % if the driver door is closed. HHC
is only ever active on slopes when in forward or reverse start off.

Dus zo zit het!
 

JBee

Lid
Wachten duurt altijd te lang. :koffie:
Na mijn "perte totalleke" een nieuwe bestelde op 4/1. De Octavia Combi FL 16 tdi. Ik heb gisteren even de Skoda "app" gecheckt. In productie gegaan op 17/2. Is er iemand die enig idee heeft of dat realistisch is, of dat ik nog ergens meer geduld:nailbiting: moet gaan zoeken om mijn geduldigheidsniveau terug op peil te krijgen?:pieker:
Op papier (bestelbon) leveringstermijn 12/03/2017 :jaja:


DAAR IS 'M of toch bijna.
Volgens "MYSKODA" (vandaag gechekt) geschatte levering 7/3/2017. En ze hebben nog niet gebeld. Maar we blijven geduldig :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting: en
:cool::cool::cool::cool::cool:, heel :cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:.
En tenslotte :tegek::tegek::tegek::tegek::tegek::tegek::tegek::tegek:.
't Moest er even uit. :D
 
Bovenaan Onderaan