Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

sg1987

Lid
Knap!
Mijne zal er ongeveer hetzelfde uitzien, behalve in't blauw. Heeft deze ook fabrieks af sportonderstel?

Wat betreft het wrappen: dat is wel een no-brainer. Als die chroom rand aan de grill zwart wordt staat dat 10x beter, zeker met de nieuwe koplampen.
 

Joh@n

Forumguru
Het techpakket komt met de alaris velg natuurlijk. Al zijn ze los ook niet heel duur overigens, ik vind de golus velg alleen minder goed staan persoonlijk bij de wat hoekige Octavia.
 
Ik twijfel als lease auto op dit moment tussen de nieuwe skoda octavia combi 1.4 DSG Style Business vs De seat Leon 1.4 Excellense DSG. Hierop nog het winterpakket, upgrade Pro 2 of 3.
Ik heb 3 kinderen en rij op dit moment de oude octavia combi.
Vanwege de ruimte zou je misschien moeten kiezen voor de octavia, maar na een proefritje met de Style Business intense vond ik het weggedrag van de Leon erg lekker.
Ik twijfel betreft de leon Excellence echter aan de sports-stoelen. Het lieft had ik hier de normale stoelen in gehad (van de Business Intense)

Nog mensen met tips suggesties?
 

joost91

Nieuw lid
Ik twijfel als lease auto op dit moment tussen de nieuwe skoda octavia combi 1.4 DSG Style Business vs De seat Leon 1.4 Excellense DSG. Hierop nog het winterpakket, upgrade Pro 2 of 3.
Ik heb 3 kinderen en rij op dit moment de oude octavia combi.
Vanwege de ruimte zou je misschien moeten kiezen voor de octavia, maar na een proefritje met de Style Business intense vond ik het weggedrag van de Leon erg lekker.
Ik twijfel betreft de leon Excellence echter aan de sports-stoelen. Het lieft had ik hier de normale stoelen in gehad (van de Business Intense)

Nog mensen met tips suggesties?
Ik heb zelf ook serieus naar een Leon gekeken (pre-facelift) maar heb toch een Octavia besteld. De Octavia vond ik qua opties iets uitgebreider en ook het interieur vind ik mooier, maar dat is een kwestie van smaak uiteraard. Tevens heeft de helft van m'n collega's al een Leon dus wilde ik iets anders :tongue: Ik moet er wel bij vermelden dat ik geen proefrit heb gemaakt in de Leon en alleen de Octavia heb gereden, dus qua rijcomfort kan ik er niets over zeggen.
 

innocenti

Forumguru
Ik twijfel als lease auto op dit moment tussen de nieuwe skoda octavia combi 1.4 DSG Style Business vs De seat Leon 1.4 Excellense DSG. Hierop nog het winterpakket, upgrade Pro 2 of 3.
Ik heb 3 kinderen en rij op dit moment de oude octavia combi.
Vanwege de ruimte zou je misschien moeten kiezen voor de octavia, maar na een proefritje met de Style Business intense vond ik het weggedrag van de Leon erg lekker.
Ik twijfel betreft de leon Excellence echter aan de sports-stoelen. Het lieft had ik hier de normale stoelen in gehad (van de Business Intense)

Nog mensen met tips suggesties?
Ik heb ook beide gereden.
De Skoda is duidelijk stiller
De Skoda is groter, ruimer
En met Eibach veren onder de Octavia en 18" stuurt deze erg goed

De emotie van het model moet je zelf invullen.
 

B.Stuurder

Forumguru
In het rijtje van vier is de Seat onder de Skoda gepositioneerd. Dat uit zich in diverse zaken, zoals een VW weer net iets beter is dan Skoda en Audi weer net op een hoger plan staat dan VW.
 

Gorbattjov

Senior Member
28cn48k.jpg

28v3qiw.jpg

2wcktvr.jpg


Hehe ze is er!
 

joost91

Nieuw lid
Vandaag weer even met Muntstad gebeld. M'n Octavia staat bij PON voor het activeren van Skoda Connect en het was nog niet bekend wanneer deze vrijgegeven werd aan de dealer. Hij zou er morgen achteraan bellen om het proces hopelijk te versnellen. Volgende week, de origineel opgegeven leveringsweek, dan toch eindelijk rijden?!
 
Bovenaan Onderaan