Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Nog niet. Moet binnenkort weer een nieuwe uitzoeken. Nieuwe werkgever dus nieuwe auto. Wil graag DSG maar dan kan ik geen 1.4 meer nemen dus ga zeker proef rijden. Alleen de 1.4 is zo'n fijne en sterke motor. Die 35 pk verschil ga je zeker merken. Daarnaast heb ik nu eibach veren van @Antera en ook die moet ik gaan missen. Nieuwe werkgever dult geen verlagingsets. Snik Snik! Die Eibach is zooooo fijn!
 

VentoTDI

Forumguru
Ik heb beiden gereden...

1.4 tsi dsg en 1.0 tsi handgeschakeld...
Laatste voldeed :pardon:
Maar de 1.4 vond ik veel fijner! :tegek::thumbsup:
Zeker met 2 fietsen achterop, en vrouw en kind aan boord :bloos:


Het is dat ik voor de bijtelling naar de tdi ben gegaan...
Anders zeer zeker weer de 1.4 tsi genomen!
 

innocenti

Forumguru
Ik rijd ook een 1.4 met DSG. Maar als ik zou moeten kiezen tussen een 1,4 handbak of een 1.0 met DSG zou ik voor de DSG kiezen. Ik was aangenaam verrast en zou de automaat niet willen missen. Die reed fijner dan de 1.4 met handbak die ik gereden heb.
 
@pitchdown
Een motor is zoooo persoonlijk. Ik heb proef gereden in de 1.0 dsg, en ik vond het helemaal niks. Anderen op dit forum vinden het wel wat (en dat ligt niet alleen aan het budget als ik hun lijsten met opties zie, geld zat!)
Je moet het echt zelf gaan uitproberen en probeer je alvast voor te stellen dat hij helemaal volgepakt een stuk acceleratie in gaat leveren. Massa is traagheid zei Newton al!
 
Ik heb een proefrit gemaakt in de 1.0 DSG en vond het prima rijden. Alleen de Start/Stop is een beetje zenuwachtig, dus die overweeg ik uit te laten zetten zodra ik de auto heb. Anders is dit nog steeds met de hand uit te zetten na starten van de motor.
 
Toen de pre-facelift prijzen nog op de website stonden toen kon dat dus nog wel. Qua leasebudget was een 1.8 handbak haalbaar, en een 1.4DSG. Maar een 1.8DSG dus niet. Ik wilde dus die 1.8 handbak hebben, maar toen was er ineens die FaceLift die wat duurder was. Maar ach, die is dan ook weer veel mooier :tongue:
 

B.Stuurder

Forumguru
Net even bij een dealer gaan kijken, hij had een zwarte FL Style business staan naast een grijze "oude" style business. Daarachter stond een blauwe FL Ambition.
Ik moet zeggen dat het niet tegenvalt in het echt. Mooi is anders, maar naast een "standaard" pre facelift model gaat het wel. Het ziet er wat moderner uit weer, al hadden de lampen naast de grille van mij achterwege kunnen blijven, het stoort niet echt. Zelfs de Ambition met halogeen lampen is te doen, maar oogt wel een stuk minder dik dan de versie met LED lampen op één of andere manier. De LED lampen zijn ook voorzien van koplampsproeiers, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de LED verlichting bij de Seat Leon. Maar, achter me stond mijn eigen wagen buiten en daar kan de FL toch niet tegenop, sorry. :pardon:

Het nieuwe navisysteem verschilt eigenlijk alleen qua resolutie, die is wel veel beter, en het bedieningsgevoel op het glas is beter, maar ik vraag me af of je daar niet erg veel op zal moeten poetsen. Ook had ik qua beeld niet het idee dat deze groter is, qua unit op zich wel. Alle extra zaken als inductie laden en Carplay en de Skoda app heb ik ook, omdat het één van de laatste pre FL modellen is, dus dat is voor mij ook niet nieuw.
De knoppen voor de climate control en stoelverwarming, onder de unit, die zijn nu van een zwart glimmend plastic dat ik erg goedkoop vind aandoen. De knoppen voor de pook zijn hetzelfde gebleven, alleen zat er in deze Style Business geen bediening voor automatisch parkeren, dus ik denk dat de indeling anders is, want de onderste rij bestond uit een blindplaat, in plaats van "knoppen" waar niks op staat. Ook een beetje armoedig. Bij mij zijn ook niet alle knoppen gevuld, want zelfs als je alles hebt, heb je meer knoppen dan opties, maar het zijn in elk geval "knoppen".
De nieuwe achterlichten vind ik wat gedrongen aandoen, de originele vind ik frisser. De grotere spoorbreedte achter is mij niet opgevallen, maar ik heb zelf bredere velgen dan standaard, dus wat ik elke dag zie is wielen die redelijk ver naar buiten staan.

De stoelen in de Style (elektrisch verstelbaar) zijn beduidend beter dan de stoelen in de Ambition, dat heb ik nu duidelijk ervaren, maar ondanks de elektrische verstelmogelijkheden in deze Style stoelen, vind ik de sportstoelen in mijn eigen auto toch veel beter zitten nog.

Wat mij bij de Style opviel is de afwezigheid van de strepen in het deel van de grille waarachter de radar zit, terwijl deze wel ACC had. Er zat een stuk zwart kunststof midden in de grille bij deze auto.

Al met al is het nog steeds een aantrekkelijke auto die gewoon mooi is afgewerkt. Degenen die aan het wachten zijn op hun auto, het is het wachten waard hoor!
 

bramus1977

Actief lid
En dan eindelijk goed nieuws............de dealer vandaag gesproken en mijn auto kan volgende week woensdag eventueel geleverd worden :D!!!
De Eibach verlagingsveren staan ondertussen gewoon weer in de accessoire lijst van het "oude" model Octavia, dus meteen aangedrongen dat deze er ook onder moeten komen. Dit wordt nu vanuit de dealer uitgezocht of dit kan (of zo ook daadwerkelijk geleverd kunnen worden :banghead:) en ook bij de LM wordt nu nagegaan of deze alsnog in de order kunnen worden meegenomen.
Wordt vervolgd........
 

B.Stuurder

Forumguru
Dat is jammer, de 1.8 met de dsg7 is zo'n heerlijke motor, dan is de bak nog niet aangepast en de motor niet getuned. Als je normaal gas geeft dan gaat het lekker vlot en stil, als je stevig gas geeft gaat het gewoon heel heel erg vlot en met een lekker geluid van onder de motorkap. Dat zou in de Passat een geweldige combi maken denk ik. Ik ga toch eens een ritje in een 1.4 maken om het verschil te proberen.
 
Bovenaan Onderaan