Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Nelissuh

Actief lid
Al sluit de laatste prijslijst het niet uit! Staat enkel:
  1. 1 niet mogelijk in combinatie met (semi-)lederen bekleding of lederen achterkant van de voorstoelen
Idd, dat was ook mijn redenatie.

Er staat een hele rits uitsluitingen, maar niets over geen neerklapbare bijrijdersstoel icm sportstoelen.

Vandaar dat ik het de dealer maar eens heb gevraagd.

Wesly

Senior Member
Ik weet niet of het voor iemand van hier is maar ik zag net op het opslagterrein van Alba Automotive een nog half in plastic verpakte O3C ABL in het Race Blue staan voor het inbouwen van leder.

Hahaha, ik hoop niet dat deze voor mij bestemd is want dan zou dat inhouden dat mij de verkeerde auto geleverd gaat worden.

Gieliovd

Forumguru
Mijn wagen is week 34 gebouwd maar nog altijd geen duidelijkheid over levertijd, issue met de vaste trekhaak zou nog bevestigd worden door de dealer op vrijdag... Ik zou toch verwachten dat ik hem aanstaande week wel geleverd kon krijg! W34 produceren, W36 leveren...

Maar nee, vooralsnog staat er nog week 38 in de planning. Ik weet niet wat ze een maand lang met mijn wagen gaan doen.

Wesly

Senior Member
Mijn wagen is week 34 gebouwd maar nog altijd geen duidelijkheid over levertijd, issue met de vaste trekhaak zou nog bevestigd worden door de dealer op vrijdag... Ik zou toch verwachten dat ik hem aanstaande week wel geleverd kon krijg! W34 produceren, W36 leveren...

Maar nee, vooralsnog staat er nog week 38 in de planning. Ik weet niet wat ze een maand lang met mijn wagen gaan doen.
Zelfde als met mijn auto. Is op zijn minst 2,5 week geleden gemaakt maar totale onduidelijkheid over waar de auto nu is en ook kan er dus nog niet gezegd worden wanneer ik hem kan halen

CoesDoes

Forumguru

Lijkt me duidelijk.., de fabriek heeft de capaciteit verhoogd, maar nu kunnen ze het transport niet aan.. :fool:
En weer serieus...: voor zover ik weet zit er nog steeds ong. twee weken tussen prod en levering, en hoop dat dat nog klopt aangezien ik dan over anderhalve week mijn auto krijg..!

Flem_nl

Forumguru

Zuur dat je zolang moet wachten. Ronduit belachelijk!!!
Lijkt me duidelijk.., de fabriek heeft de capaciteit verhoogd, maar nu kunnen ze het transport niet aan.. :fool:
En weer serieus...: voor zover ik weet zit er nog steeds ong. twee weken tussen prod en levering, en hoop dat dat nog klopt aangezien ik dan over anderhalve week mijn auto krijg..!
ik weet dat die van mij nu in leusden staat. Dealer weet echter niet of de auto op terrein staat of al in de hal voor z'n lederen make-over... Zodra dat klaar is gelijk op transport naar dealer. Verwacht uiterlijk 9 sept. Dan de Eibach set en trekhaak en mij opbellen....:bloemen:

Gieliovd

Forumguru
Zelfde als met mijn auto. Is op zijn minst 2,5 week geleden gemaakt maar totale onduidelijkheid over waar de auto nu is en ook kan er dus nog niet gezegd worden wanneer ik hem kan halen
Dat is helemaal verschrikkelijk dan.. Wat een ongeorganiseerde bende is het ook.

Trouwens wel echt vakmensen die het leer inbouw bij PON Leusden, ik ben daar toen met een forum meet geweest en dat was echt indrukwekkend.

Wachten duurt altijd lang maar onduidelijkheid kan ik moeilijk mee omgaan.

Flem_nl

Forumguru
Dat is helemaal verschrikkelijk dan.. Wat een ongeorganiseerde bende is het ook.

Trouwens wel echt vakmensen die het leer inbouw bij PON Leusden, ik ben daar toen met een forum meet geweest en dat was echt indrukwekkend.

Wachten duurt altijd lang maar onduidelijkheid kan ik moeilijk mee omgaan.
Weet jij, na je rondleiding, hoelang ze ongeveer over een auto doen? Erg druk (behalve met Skoda Octavia's) zullen ze het niet hebben... :D

Wesly

Senior Member
Ik begrijp van mijn dealer dat het leer voor mijn auto ingebouwd word bij Alba in de west-havens in Amsterdam. Het parkeerterrein aldaar staat ook vol met Audi, Volkswagen, Skoda en ze hebben een deal met Ford. En dit zijn allemaal nieuwe auto's met de beschermstickers er nog op.
Hier werken ze met mallen waarmee ze vooraf al de bekleding set kunnen maken (hoezen) en deze redelijk rap kunnen inbouwen als de auto bij hen binnenkomt.

Majefloti

Forumguru
Gisteren ook nog kontakt afdeling logistiek. Auto is geproduceerd maar transport kan variëren van 3 dagen tot een paar weken afhankelijk van de drukte. Kortom adem in adem uit en tot die tijd nog maar wat :lezen:......

Jippiejandoedels... Eindelijk een bevestigde productieweek gekregen... Week 39 zou het feest moeten beginnen.. week 40 transport gok ik dus 41... VROOOEEEMMM... En niks over 'niet leverbare verwarmde voorruit'.. dus ik ben benieuwd!

Flem_nl

Forumguru
Ik begrijp van mijn dealer dat het leer voor mijn auto ingebouwd word bij Alba in de west-havens in Amsterdam. Het parkeerterrein aldaar staat ook vol met Audi, Volkswagen, Skoda en ze hebben een deal met Ford. En dit zijn allemaal nieuwe auto's met de beschermstickers er nog op.
Hier werken ze met mallen waarmee ze vooraf al de bekleding set kunnen maken (hoezen) en deze redelijk rap kunnen inbouwen als de auto bij hen binnenkomt.
Dat is dan een andere leer bestelling. Die van mij is gewoon bij de dealer uit de standaard PON leer soorten waaier...

walterpaul

Nieuw lid
Ik heb de nieuwe octavia combi VRS in het wit besteld productie week 39 ben benieuwd wanneer hij geleverd kan worden extra 18inch donkere velgen,alarm,sunset ruiten,Canton geluid, Amundsen, PDC achter,PMT.hoop hem week 42 te krijgen

Edwin1969

Actief lid
Gisteren ook nog kontakt afdeling logistiek. Auto is geproduceerd maar transport kan variëren van 3 dagen tot een paar weken afhankelijk van de drukte. Kortom adem in adem uit en tot die tijd nog maar wat :lezen:......

@Majefloti Wat bedoel je met "afdeling logistiek" ? Heb jij directe contacten bij Pon ipv via dealer ?

MothMan

Actief lid
Boeiend filmpje (van 27 minuten) over de werking van de productielijn van de Octavia (O2 weliswaar, maar desondanks interessant); veel robots, weinig mensen....

http://www.octinfo.com/index.php?p=factory_en
Mooi om te zien dat alle kleuren door elkaar geproduceerd worden. Elders op dit forum werd dat juist bestreden. Levertijden zouden afhankelijk zijn van kleurkeuze aangezien deze in batches per kleur geproduceerd zouden worden.

MothMan

Actief lid
Dat zou eigenlijk normaal zijn. Een kleur per lijn gedurende een bepaalde tijd.
Klopt, klinkt ook logisch, zeker met omsteltijden en schoonmaken van spuitcabine in het achterhoofd.

Door de carrosserie magnetisch te maken (stroom door de carrosserie) en een oplossing van ijzer toe te voegen aan de lak heb je een minimaal verlies -en dus veel schoner proces- Je kunt ook duidelijk zien dat de cabine erg schoon is. Deze technologie is al een jaar of 10 geleden geadopteerd door autoproducenten, en blijkbaar ook door Skoda in Tsjechië.

Majefloti

Forumguru
@Edwin1969, afdeling Logistiek via de dealer. Geen rechtsreekse kontakten met PON.
In de regel staat de auto binnen een week na produktie bij PON. Binnen 24 uur is de auto bij PON weer weg richting dealer. Ik weet niet exact hoe en wie het transport regelt maar kan me voorstellen na de vertraagde produktiestart dat de produktie explosie momenteel logistiek tot problemen leidt.

Bovenaan Onderaan