Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Ohgy

Nieuw lid
Mijn skoda zou 20 juni geleverd worden, maar daar hadden ze het technology pakket erop gezet, terwijl ik het techpakket had besteld. Niet geaccepteerd dus. Maandag wordt de nieuwe geleverd met juiste pakket. Productieweek nu 24/25.
Dus ik zal maandag / dinsdag laten weten of hij er op zit ( en de luxe achterlichten op ambition business ivm te korten op normale)
 

Marcin21

Nieuw lid
Een update van mij: De auto besteld op 09 mei, nog steeds weinig nieuws, alleen de volgende reactie:


Helaas is er nog niets bekend. Als het meezit begin volgende week wel. De Octavia heeft nu een restrictie bij de fabriek door de Trius velgen, welke standaard zijn op de Style business


Hebben jullie ook die mededeling gekregen??
 

Nailed

Nieuw lid
Net de dealer gemaild voor een update maar bovenstaande nog niet gekregen. Zou wel balen zijn. Had gehoopt de octavia nog voor mijn vakantie te kunnen ophalen.
 

redfoxert

Senior Member
En ik heb geen SOS knop, dus het blijft toch raar :tongue:
@redfoxert Hoe oud is zijn Skoda?

Zijn Skoda is gisteren afgeleverd aan hem. Vrijdag 30-06 was de auto klaar bij PON dus vrijwel zeker productie na week 22.

Ook qua software is de auto (net iets) anders en blijkbaar de LED verlichting ook.
 
Laatst bewerkt:

vinom

Actief lid
Hmm, ik ben wel benieuwd naar de details dan van de software en LED. Mocht je hem nog een keer spreken of zien, graag het even :-)
 
Lekker hé dat gevoel :) Geniet er van! Automatisch parkeren is standaard op de Style Business, aangezien je het niet kan aanvinken in de optielijst. Van de ACC ga je genieten hoor.
Hoe doet de ACC het achter een andere auto op een rotonde als ik vragen mag? Was ik benieuwd naar.
 

vinom

Actief lid
Dat gaat gewoon goed, tenzij de afstand / hoek zo groot is dat hij (de radar) de auto niet meer ziet of herkend. Dan zal de auto dus accelereren naar wat jij hebt ingesteld. Dus stel hem niet in op 120, want zodra de auto voor je weg is trekt ie hard op, haha.

Ik gebruik ACC eigenlijk alleen op de snelweg, op andere wegen hou ik liever zelf de controle.
 
Dat gaat gewoon goed, tenzij de afstand / hoek zo groot is dat hij (de radar) de auto niet meer ziet of herkend. Dan zal de auto dus accelereren naar wat jij hebt ingesteld. Dus stel hem niet in op 120, want zodra de auto voor je weg is trekt ie hard op, haha.

Ik gebruik ACC eigenlijk alleen op de snelweg, op andere wegen hou ik liever zelf de controle.
Dat dacht ik al. Auto's recht voor je worden goed herkend, maar iets weggedraaid zal de auto planken tot de ingestelde snelheid bereikt is.
Idd beter op de snelweg gebruiken.
 

maartenv84

Senior Member
In mijn VW Passat doet ie het ook, ook als je er niet recht achter rijdt. En sowieso ook voor auto's op de linkerbaan. Dus met acc aan voorkomt ie ook binnendoor inhalen
 

Mali

Forumguru
Vandaag besteld door leasemaatschappij bij de dealer, Skoda Octavia Combi style business 1.6 TDI DSG Black Magic met DAB radio, bagagerek en MAD hulpveren leverering in week 42.
Wordt alweer de 5e Skoda voor mij in 10 jaar tijd.
 

Koetje2508

Nieuw lid
24 mei besteld via de LM en navraag bij A-point levert geen resultaat op verwacht eind september importeur kon niks definitiefs toezeggen...:(
 
Hier nog even een reactie na het eerste weekend in de O3 FL. Zo'n beetje alles is al gezegd en gefotografeerd hier op het forum. Maar mij vielen een paar dingen op die ik nog niet had gezien hier op het Forum:
- Auto rijd echt lekker. Lekker stil. Mist inderdaad een beetje gevoel in het onderstel maar niet zo erg dat het me irriteert.
- Auto (1.4TSI DSG) trekt best vlot op. Had nog wel wat meer pit in mogen zitten. Ook hier zal ik me niet aan gaan irriteren, want het is al een stuk beter dan de Megane diesel die ik had. Ik ga de eerstvolgende tankbeurt eens Euro 98 proberen. Kijken of dat verschil geeft, en tevens kijken of ik op mijn vingers getikt ga worden door de LM......
- De kinderen zijn helemaal blij met de klaptafeltjes achterin. Die waren reden voor twee maanden leveringsvertraging.
- Striplicht in de deuren op roze, maxidot ook. Mijn kinderen zijn meisjes.....
- Canton installatie. Klinkt redelijk. Maar ik zou hier nooit de optie prijs voor betalen als je een Ambition neemt. (standaard mijn Style bns uitvoering)
- Ik kreeg automatisch parkeren waar ik niet om had gevraagd. Nu 1 keer geprobeerd en het ging bijna mis. Ik vind zelf parkeren makkelijker geloof ik.
- ACC volgt de auto voor je perfect. Ook op slingerweggetjes. Nee niet op rotonde's.

Dan nog dit:
- Capaciteit van de zogenaamde harddisc (jukebox) is 10GB. Wat een afknapper. Ik koop wel een Sd kaart van 64GB zodat ik in ieder geval het grootste deel van mijn muziekverzameling mee kan nemen.
- De LAN verbinding met de Hotspot op mijn Iphone moet ik elke rit opnieuw uit en aan aanzetten. Heel vervelend. Waarschijnlijk heeft dit meer met de telefoon te maken dan met de auto. weet iemand een oplossing??? Ik wil gewoon altijd beschikking hebben over de functies van Skoda Connect, met name file -informatie.
- De bekleding ziet er heel anders uit dan op de foto's van de website. (zie foto, dit moet officieel crinkel bekleding zijn)
- Ik moet nog uitzoeken hoe ik waarschuwingen voor snelheidscontrole's aan zet.

Maar samengevat: Topauto. Ga ik hoop plezier van hebben.

- oeps foto's lukt niet. te groot zegt'ie. Ik verander mijn Avatar wel als dat wel lukt.
 

vinom

Actief lid
@Blauwe Octa
Ik moest wel even grinniken over je lichtstrip. Die van mij, jongen, wilde persé blauw :tongue:

Canton heb ik ook nog steeds niet lekker kunnen configureren. In mijn 02 had ik meer overal het geluid, ook achter mij. Nu kan dat met Canton ook, maar dat klinkt het van geen meter meer.

Automatisch inparkeren gaat op zich wel, maar ik wil achteruit in een vak parkeren, en de auto wil mij elke keer vooruit in het vak zetten. Geen idee hoe ik het voor elkaar ga krijgen.

Het probleem met je hotspot ligt vermoedelijk aan je telefoon, want bij mijn Android telefoon gaat hij gelijk automatisch verbinden.

Snelheidswaarschuwingen voor controles: kan dat überhaupt ?:) Zou mooi zijn!
 

Dimocash

Nieuw lid
Ondertussen heb ik de auto 1,5 week en heb ik 1100 km gereden dus kan ik er wel iets meer over roepen.

Het betreft een 1.0 DSG HB Style Business Quartz Grey met de opties Functiepakket, Sunset, Ruitenwisser en Kinderpakket.

Voordelen:

- De stoelen zitten goed. Hier had ik wel twijfels over daar een aantal collega’s hier klachten over hebben. Alsnog niet gekozen voor het dynamic pakket, omdat ik tot nu toe nog nooit last heb gehad van slecht zittende stoelen.

- Full LED. Wat een rust geeft dit wanneer ik in het donker rij i.v.m. halogeen wat ik tot nu toe was gewend.

- Sfeerverlichting geeft echt wat extra’s. Hier ben ik onverwachts blij mee

- Ruimte is echt enorm. Ik wist al dat hij ruim was maar toch overtreft het mijn verwachting ruimschoots

- Het vermogen van de 1.0 is ruim voldoende. De auto voelt niet enorm snel aan maar traag is hij zeker niet. Ook stoplichtsprintjes zijn makkelijk te doen.

- Kindertafeltjes zijn ook een aanwinst. De kids zijn er enorm blij mee.

- Stopcontact en 2x usb poort in achterkant middenconsole brengt ook blije gezichten bij de kids. Nu kunnen wij tijdens het rijden hun iPad opladen.

Echter is niet alles hosana

Nadelen:

- De auto reageert met een kleine vertraging op stuurbewegingen. Mijn vorige auto reageerde net wat sneller op stuurbewegingen

- Navigatie vind ik minder goed. Je ziet net geen straatnamen (inzoomen) en zodra je bij het adres bent stopt hij met navigeren. Het overkwam mij al dat ik op de bestemming niet kon parkeren en ik dus even moest omrijden. Tevens is hij niet up-to-date. De a1 tussen Amsterdam en Muiden is al maanden terug aangepast, echter herkend hij deze weg nog steeds niet.

- De Canton installatie stelt toch wel enigszins teleur. Het geluid is niet slecht maar kan niet tippen aan de installatie uit mijn vorige auto (Lexus ct200h)

Voor de rest, automatisch inparkeren werkt goed, het is wel meer een gadget dan dat ik het echt ga gebruiken. Met deze auto kan ik minder hard door de bochten dan mijn vorige auto, al is dat ook wel logisch aangezien hij een stuk groter is, maar de grens zal ik vast nog wel een keer gaan opzoeken .

Wel zou ik achteraf gezien de achteruitrijcamera en ACC toch nog aanvinken maar al met al een fijne auto die mijn verwachtingen heeft overtroffen.
 

fagend

Lid
- De LAN verbinding met de Hotspot op mijn Iphone moet ik elke rit opnieuw uit en aan aanzetten. Heel vervelend. Waarschijnlijk heeft dit meer met de telefoon te maken dan met de auto. weet iemand een oplossing??? Ik wil gewoon altijd beschikking hebben over de functies van Skoda Connect, met name file -informatie.

Idem hier, zie https://www.skodaforum.nl/forum/i/iphone-personal-hotspot.33676/

Enkel naar dat scherm gaan zonder aan/uit te zetten zou ook moeten werken, maar da's uiteraard geen oplossing.
 
Bovenaan Onderaan