Gisteren dan eindelijk de auto op mogen halen. Toen het doek eenmaal eraf ging was het aan een stuk door genieten. Wat ziet die auto er mooi uit! Zo'n chique kleur vind ik het. Het verschil met mijn O2 uit 2012 is voor mij gigantisch. Ik kreeg netjes alles uitgelegd over de auto, zowel de zaken buiten en van binnen en even onder motorkap.
Van binnen is het echt genieten. Qua 'premium' materiaalgebruik zijn ze er een heel stuk op vooruitgegaan, aangezien er vergeleken met mijn 02 steeds minder hard plastic te vinden is. Het interieur is vooral zwart en zwart met chromen accenten, maar ik hou er van. Gewoon degelijk met de Columbus al eyecatcher. Inmiddels weten we allemaal wel dat hij ontzettend vingerafdruk gevoelig is, en dat klopt ook. Ik heb al een microfiber doekje ernaast en dan is het prima bij te houden. En voor veel dingen hoef je niet eens op het touchscreen te zijn. Navigatie instellen werkt prima via spraak en voor het wisselen van radio zender kun je de knoppen op je stuur gebruiken of je gebruikt er de leuke gesture control voor.
Buiten dat is het scherm ook heel erg scherp en werkt het allemaal vlot en gebruiksvriendelijk.
Interieurverlichting vind ik een leuke toevoeging, zeker voor de kids. Een leuk detail is dat de Columbus en MaxiDot meekleuren met de kleur die jij gekozen hebt.
Canton moet ik nog even goed instellen denk ik, klinkt nu net iets beter dan mijn 02 met 8 speakers.
Op mijn auto heb ik onder andere Adaptief Cruise Control, Blind Spot Assist, Lane Assist en verkeersbordenherkenning. Het grote pareltje is toch wel ACC. Ik heb gisteren op de terugweg alleen maar in de file gestaan en hoewel het nog steeds vervelend is om file te rijden, maakt ACC het al de helft aangenamer. Ik heb namelijk niet een keer hoeven te remmen of gassen gedurende de file. ACC regelt het lekker allemaal zelf en dat geeft zoveel rust.
En ja, in combinatie met een DSG is het gewoon genieten. Enige nadeel is dat hij in D veel te laag in de toeren blijft hangen waardoor hij blijft brommen, ik rij dus gewoon standaard in S en dat gaat het goed. Voor de rest gaat het allemaal super vloeiend en ben ik blij dat ik voor een automaat ben gegaan.
Paar puntjes dan:
- De lage toeren in D stand
- Android auto heb ik nog niet goed werkend, maar dat kan aan mijn mobiel liggen. Hij annuleert de verbinding na +- 20 seconden. Om nog maar te zwijgen om de Skoda OneApp erop te krijgen.
- Onduidelijk hoe Skoda Connect (dus niet de Mijn Skoda app) te activeren en werkend te krijgen
- Parkeerhulp kan zowel file parkeren als naast elkaar, maar ik krijg het niet voor elkaar om een andere optie te kiezen dan file parkeren. Ook niet met twee keer drukken. Moet ik de handleiding nog even voor pakken.
Overigens kreeg ik van de dealer nog een grote bos bloemen in mijn handen gedrukt, een extra tablethouder voor aan de stoelen en een oprechte excuses dat het zo gelopen was.