Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

vinom

Actief lid
@Cees33 Ik baal er flink van. Degene die aan het wachten zijn kennen het gevoel dat je iets moois gaat krijgen en dat je uit kijkt naar moment dat je er voor het eerst in mag gaan rijden. Iets met we blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt groter.

@JoKing Helaas, nadat ik mijn boze mail had gestuurd reageerde ze terug dat ze die optie ook hebben bekeken maar dat het ook niet ging lukken. Onderdeel zal wel vanuit Tjechie moeten komen dan, als het een week duurt. En dan vind ik het nog lang.

@mister9 Helaas hebben ze daar niet voor gezorgd. Ik heb zelf gebeld met mijn leasemaatschappij en die deden er gelukkig niet moeilijk over en ik kan nog een weekje ermee verder rijden.
 
Zojuist contact gehad met de dealer. Mijn O3 HB 2.0 tdi dsg wordt definitief geproduceerd in week 32.

Besteld op 30 mei (week 22)
Productie week 32
Levering week 34/35

In tegenstelling tot eerdere berichten komt er nog geen DSG 7 (dq381) op maar de " oude " dsg6. Schijnt dat voor de O3 en S3 deze introductie tot nader order ( wellicht een jaar) wordt uitgesteld.

Misschien moet ik daar maar blij mee zijn, want ze zullen het niet voor niets uitstellen en ik wil liever niet de eerste zijn. Bovendien heeft de dsg6 zich inmiddels wel bewezen en is ook direct te tunen mocht ik dat willen.

@Jacknobbe , ik zou maar eens bellen want die van jou zou dan ook ergens in die lijn mee moeten gaan qua datum.
Dat zou ik echt jammer vinden, maar als het zo is, is er toch niks aan te veranderen. De DSG-7 is toch al bij meerdere modellen van de Volkswagen Groep in gebruik, dus echt bewijzen zou deze zich niet hoeven. Ach ja..
Misschien kan ik er nog wat accessoires uit plukken.. Straks eens neuzen op de Skoda webshop. :D
In ieder geval voor jou goede berichten en duidelijkheid is ook wat waard hè?
Komende week zal ik er eens een mailtje aan wagen en eens zien of de eerder verwachte leverdatum van week 40 teruggeschroefd kan worden naar week 34/35. Dan kan ik hem ophalen na mijn vakantie en er gelijk een paar km op zetten. Ik rij 72k per jaar dus over 2,5 jaar gaan we weer een nieuwe bestellen :tegek:
 

Antera

Donateur
Wat een k*tzooi! De auto staat al twee weken bij hun en dan net vandaag gaan ze eens moeite doen. En ik kan weer van alles gaan regelen omdat ik morgen ook mijn oude leaseauto zou inleveren.

Goedemorgen heer xxxx,

Probeerde u al even te bellen op uw mobiele nummer maar die is niet bereikbaar.

Wij hebben een probleem met de Octavia momenteel. Bij het klaarmaken van de Octavia bleek er een storing in het boordnet van de auto aanwezig. Voor deze storing moet een onderdeel besteld worden maar deze is niet voorradig in Nederland. Nu is de verwachting dat het onderdeel er aankomende woensdag is, maar dat betekent helaas wel dat we de aflevering morgen moeten cancelen. Had het u uiteraard liever niet via de mail willen melden, maar wil u wel tijdig op de hoogte brengen.

Zodra het deel er is en wij de storing eruit hebben, zullen we gelijk een nieuwe afspraak maken.

Onze excuses voor het ongemak en mocht u vragen hebben, dan hoor ik deze graag.


Dan geven ze de auto toch even mee zal zeker later een trekhaak onder gezet zijn?
 
De 7 dsg van de kodiaq wel ( dq500) De dq381 is ook dsg 7 maar kan minder koppel aan. Die is volgens mij voor de skoda nog nieuw
Toch vind ik het vreemd. Heb al 2x opties moeten wijzigen omdat er een conflict was met het Dynamic pakket en nu verkeerd voorgelicht over de DSG. Echter heb ik een schriftelijke bevestiging dat het de DSG-7 zou gaan worden. Ik heb besloten hier niet zelf over te gaan beginnen en laat mij verassen tot de dealer er zelf mee komt. En dan ga ik het uitbuiten. Een set dakdragers zou een redelijke compensatie zijn :tongue:
 

Marco013

Nieuw lid
Update:

Auto aangekomen in Nederland:27-6-2017
Auto wordt binnen anderhalve week bij de dealer verwacht , en nemen dan contact op voor afleverafspraak!!

Komt nu wel erg dicht bij
 

Locke_

Lid
Vanmorgen de dealer eens gebeld om te vragen of ze al een concrete leverdatum weten. Hij gaat zoals het er nu uitziet in week 35 in productie en zal in week 41 opgehaald kunnen worden.

Dus toch oktober pas :(
 

Mark748R1

Nieuw lid
Na wat heen en weer gemail en meerdere antwoorden, nu eindelijk echt de definitieve planning!

Besteld: 18-5
Productie: week 30
Aflevering +/- 23 Augustus!

1.6 TDI HB DSG Style Ambition.

Valt me al met al erg mee!
 

Marcin21

Nieuw lid
Geodemorgen allemaal

Mijn samenstelling

Octavia Combi Style Business 1.4 TSI 7 versn. DSG
Quartz grey metallic
Adaptive Cruise Assistent
Driving Mode select
Elek. open en sluit achterklep
Kinderpakket
Optical parking assistent
Travel pakket
Verwarmbare voorruit​

De auto besteld op 09 mei, een week later nog een opties (sunset) toegevoegd.
Leveringsdatum: mid September.


Twee keer gecheckt bij de dealer (A-Point AMS) maar voorlopig geen veranderingen. Jammer.

Waarom krijg ik geen updates? Ik kan bijna niet geloven dat er geen enkele schema versnelling inzit.
 

mister9

Actief lid
Geodemorgen allemaal

Mijn samenstelling

Octavia Combi Style Business 1.4 TSI 7 versn. DSG
Quartz grey metallic
Adaptive Cruise Assistent
Driving Mode select
Elek. open en sluit achterklep
Kinderpakket
Optical parking assistent
Travel pakket
Verwarmbare voorruit​

De auto besteld op 09 mei, een week later nog een opties (sunset) toegevoegd.
Leveringsdatum: mid September.


Twee keer gecheckt bij de dealer (A-Point AMS) maar voorlopig geen veranderingen. Jammer.

Waarom krijg ik geen updates? Ik kan bijna niet geloven dat er geen enkele schema versnelling inzit.


Mijn bestelling loopt ook bij a-point. Kreeg dat door van Leaseplan. Hoe check je je status van de bestelling daar?
 
Laatst bewerkt:

Marcin21

Nieuw lid
gewoon bellen of mailen. Op het moment van de bestelling (via LM) kreeg ik toen gelijk een bevestinging email direct van A - point.
 

mister9

Actief lid
gewoon bellen of mailen. Op het moment van de bestelling (via LM) kreeg ik toen gelijk een bevestinging email direct van A - point.

Ja die heb ik ook ontvangen. In die mail (15 juni) zeiden dat ze verwachtte de auto begin oktober te kunnen leveren. Maar hoe kan ik zien of daar een keer verandering in komt? Gewoon elke keer vragen?
 
Zojuist contact gehad met de dealer. Mijn O3 HB 2.0 tdi dsg wordt definitief geproduceerd in week 32.

Besteld op 30 mei (week 22)
Productie week 32
Levering week 34/35

In tegenstelling tot eerdere berichten komt er nog geen DSG 7 (dq381) op maar de " oude " dsg6. Schijnt dat voor de O3 en S3 deze introductie tot nader order ( wellicht een jaar) wordt uitgesteld.

Misschien moet ik daar maar blij mee zijn, want ze zullen het niet voor niets uitstellen en ik wil liever niet de eerste zijn. Bovendien heeft de dsg6 zich inmiddels wel bewezen en is ook direct te tunen mocht ik dat willen.

@Jacknobbe , ik zou maar eens bellen want die van jou zou dan ook ergens in die lijn mee moeten gaan qua datum.
De dealer heeft gemeld dat mijn HB ook in week 32 geproduceerd gaat worden al is het nog geen definitieve datum. Verwachte levering in week 37.. Dat moet sneller kunnen ipv 5 weken na productie. De leveringen kruipen iig naar elkaar toe.
 

Cees33

Forumguru
Snap idd niet dat er 7 weken tussen moet zitten. Volgens mijn dealer is het week 32 productie en dan afhankelijk van transport leveren 2 a 3 weken later. Misschien heeft jou dealer het drukker of heeft het met de LM te maken....

Dus toch een rondje 2.0 TDI's in week 32.....;)
 

jp_f1

Senior Member
De mijne is op 19 juni besteld en verwacht is dat hij wordt afgeleverd in de eerste week oktober.
1.0 TSI Combi Style Business, Racing blue met Sunset en dynamic pakket.

Oorspronkelijk een Rio Red (kleur op mijn avatar) laten offreren, maar op moment van bestellen bij de leasemaatschappij werd deze kleur gestopt.
 
Snap idd niet dat er 7 weken tussen moet zitten. Volgens mijn dealer is het week 32 productie en dan afhankelijk van transport leveren 2 a 3 weken later. Misschien heeft jou dealer het drukker of heeft het met de LM te maken....

Dus toch een rondje 2.0 TDI's in week 32.....;)
Het is 5 weken maatje :lezen:
10 weken na bestelling in productie is toch best netjes hè. Waar zit jouw dealer? Die van mij in Dordrecht.
 

Nailed

Nieuw lid
Ik heb mijn 1.0 TSI Black HB met DAB+ 23 juni besteld en levering zou 1ste/2e week oktober zijn. Ik hoop dat dit nog iets vervroeg gaat worden i.v.m. vakantie. afhankelijk toen ik de dealer begin juni sprak gaf hij aan dat begin september wel haalbaar was maar toen de bestelling daadwerkelijk bij de dealer kwam kennelijk niet meer.
 
Bovenaan Onderaan