Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

JoKing

Lid
Die LED achterlichten van de style uitvoering zijn echt belachelijk mooi.
Ik vind het alleen spijtig dat deze overdag niet branden!
Dit kun je met VCDS (Vag-com) aan (laten) zetten, dat ze ook branden met alleen de dagrijverlichting. Heb ik ook bij mijn Audi A4 gedaan en is het eerste wat ik ga doen als de auto op de oprit staat.
 
Dit kun je met VCDS (Vag-com) aan (laten) zetten, dat ze ook branden met alleen de dagrijverlichting. Heb ik ook bij mijn Audi A4 gedaan en is het eerste wat ik ga doen als de auto op de oprit staat.

Volgens mij wel. Ik ga komende week aan de slag om te kijken hoe en wat.
 

Cees33

Forumguru
Ik vind het ook een aparte gang van zaken, maar het moet goed komen. Jij koopt hem privé, dus kun je wat korting afdwingen als het toch een 6-bak blijkt te zijn...

Zal ik zeker doen. maar misschien een stomme vraag maar hoe zie ik of het een 6 of 7 bak is als ik de auto ophaal en er nog niet mee gereden heb? Is dat ergens zichtbaar?
 
Zal ik zeker doen. maar misschien een stomme vraag maar hoe zie ik of het een 6 of 7 bak is als ik de auto ophaal en er nog niet mee gereden heb? Is dat ergens zichtbaar?
In het display kun je zien bij het opschakelen. Als je bijvoorbeeld even 100km/h rijdt, zal de wagen vanzelf in 7 staan. Bij de handbak zie je hetzelfde in het display, maar ook op de schakelpook uiteraard.
 

Mark748R1

Nieuw lid
In het display kun je zien bij het opschakelen. Als je bijvoorbeeld even 100km/h rijdt, zal de wagen vanzelf in 7 staan. Bij de handbak zie je hetzelfde in het display, maar ook op de schakelpook uiteraard.

Ik volg het niet meer denk ik..

De auto werd geleverd met een 7 bak, de nieuwe FL zou met een 6 geleverd worden en het word/blijft nu toch weer een 7? Ben hier wel nieuwsgierig naar want die van mij word in week 30 gebouwd.
 
Ik volg het niet meer denk ik..

De auto werd geleverd met een 7 bak, de nieuwe FL zou met een 6 geleverd worden en het word/blijft nu toch weer een 7? Ben hier wel nieuwsgierig naar want die van mij word in week 30 gebouwd.
Het is inderdaad erg verwarrend, echter moet je verwachten dat je hetgeen krijgt wat je besteld hebt. In jouw geval een DSG-7.
 

Nailed

Nieuw lid
Op 23-06-2017 een Skoda Octavia FL HB 1.0 TSI Black magic mica besteld met DAB+.

De auto is standaard al dusdanig compleet dat ik geen belang had bij extra bijtelling voor zaken die ik waarschijnlijk toch weinig gebruik. Levering staat op 2e/3e week oktober. Daar baal ik wel van, was graag in de 3e week september met de nieuwe auto op vakantie gegaan. Het wachten is in ieder geval begonnen.
 

WHas

Nieuw lid
Afspraak gemaakt: 10 juli ophalen. Perfect op schema want dan gaat mijn huidige auto uit het contract.
Bestelling was omstreeks 10 april.
Skoda Octavia HB 1.0 TSI handschakelbak.
Pacific Blue, Hill hold assist, park distance control front, sunset en nog wat accessoires waaronder een afneembare trekhaak.

Edit: autocorrect schrijffout eruit gehaald
 
Laatst bewerkt:

Ohgy

Nieuw lid
Fijn!! gisteren was het moment dat ik mijn octavia FL ambition business mocht ophalen.
Had de opties, DAB+, metallic race blue, Techpakket, zilverkleurige dakrais erbij besteld.

Loop ik de dealer binnen, zie mijn mooie blauwe octavia staan. Seconde later... huh geen chrome raamlijsten?.... huh geen sunset?.... huh geen racestuurtje?..... huh geen lederen bekleding????.

Met de directeur van dealer om tafel, em ja... deze auto.. niet zoals we bedacht hadden of wel? Hoezo? nouja techpakket zit er niet op?!

Hebben ze perongeluk het technoligiepakekt erop gezet... parkeer sensoren, automatisch inpakeren...

Lekker dan.. en nu?

Gelukkig hebben ze extra auto's besteld en de variant zoals ik hem wil komt deze week in Nederland en volgende week thuis afgeleverd...
 
Fijn!! gisteren was het moment dat ik mijn octavia FL ambition business mocht ophalen.
Had de opties, DAB+, metallic race blue, Techpakket, zilverkleurige dakrais erbij besteld.

Loop ik de dealer binnen, zie mijn mooie blauwe octavia staan. Seconde later... huh geen chrome raamlijsten?.... huh geen sunset?.... huh geen racestuurtje?..... huh geen lederen bekleding????.

Met de directeur van dealer om tafel, em ja... deze auto.. niet zoals we bedacht hadden of wel? Hoezo? nouja techpakket zit er niet op?!

Hebben ze perongeluk het technoligiepakekt erop gezet... parkeer sensoren, automatisch inpakeren...

Lekker dan.. en nu?

Gelukkig hebben ze extra auto's besteld en de variant zoals ik hem wil komt deze week in Nederland en volgende week thuis afgeleverd...
Auw! Dat is wel zuur. Nog even volhouden dan hè
 

Rataplan

Forumguru
Afgelopen maandag liepen we met onze kentekenplaten de Duitse dealer binnen. Onze auto stond al klaar in de showroom. Nadat de papieren ondertekend waren de kentekenplaten erop gemonteerd. Na een korte uitleg handje geschut en de showroom uitgereden. De eerste 250 km op de Duitse wegen erop zitten en moet zeggen dat goed bevalt. De oliestoker kan goed meekomen op de Autobahn.
 

vinom

Actief lid
Wat een k*tzooi! De auto staat al twee weken bij hun en dan net vandaag gaan ze eens moeite doen. En ik kan weer van alles gaan regelen omdat ik morgen ook mijn oude leaseauto zou inleveren.

Goedemorgen heer xxxx,

Probeerde u al even te bellen op uw mobiele nummer maar die is niet bereikbaar.

Wij hebben een probleem met de Octavia momenteel. Bij het klaarmaken van de Octavia bleek er een storing in het boordnet van de auto aanwezig. Voor deze storing moet een onderdeel besteld worden maar deze is niet voorradig in Nederland. Nu is de verwachting dat het onderdeel er aankomende woensdag is, maar dat betekent helaas wel dat we de aflevering morgen moeten cancelen. Had het u uiteraard liever niet via de mail willen melden, maar wil u wel tijdig op de hoogte brengen.

Zodra het deel er is en wij de storing eruit hebben, zullen we gelijk een nieuwe afspraak maken.

Onze excuses voor het ongemak en mocht u vragen hebben, dan hoor ik deze graag.
 

Cees33

Forumguru
Das geen beste dealert.Oh wat zou ik over de rooie zijn. Snap precies hoe jij je voelt nu......heeeeel boos maar vooral teleurgesteld.

en dan ook nog doodleuk zeggen "we wilden u wel tijdig informeren"..........holy f.ck!!
 

mister9

Actief lid
Neem aan dat je op kosten van de Dealer een dikke leenauto krijgt om het gat te overbruggen? Of kun je het inleveren van je huidige auto nog annuleren?
 

Cees33

Forumguru
Zojuist contact gehad met de dealer. Mijn O3 HB 2.0 tdi dsg wordt definitief geproduceerd in week 32.

Besteld op 30 mei (week 22)
Productie week 32
Levering week 34/35

In tegenstelling tot eerdere berichten komt er nog geen DSG 7 (dq381) op maar de " oude " dsg6. Schijnt dat voor de O3 en S3 deze introductie tot nader order ( wellicht een jaar) wordt uitgesteld.

Misschien moet ik daar maar blij mee zijn, want ze zullen het niet voor niets uitstellen en ik wil liever niet de eerste zijn. Bovendien heeft de dsg6 zich inmiddels wel bewezen en is ook direct te tunen mocht ik dat willen.

@Jacknobbe , ik zou maar eens bellen want die van jou zou dan ook ergens in die lijn mee moeten gaan qua datum.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan