Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Ziet er goed uit! Hoe bevalt het canton systeem? lees er zoveel dubbele verhalen over dat ik niet kan wachten om het zelf is te ervaren.
Bevalt mij wel goed. Volgens mij wel ergens gelezen dat bij de radio de subwoofer niet wordt aangestuurd. Bij DAB+ heb ik dat gevoel niet. Instellen van de speaker positie kan alleen bij gebruik van media bv SD niet met radio, althans dat is mij nog niet gelukt. Zit veel hoge tonen in, volgende week eens rustig naar de instellingen kijken en finetunen
 
Die LED achterlichten van de style uitvoering zijn echt belachelijk mooi.
Ik vind het alleen spijtig dat deze overdag niet branden!
Lichten aanzetten, heb zelf de instellingen van de lichten op vroeg staan, bij een beetje schemer gaan ze al aan. Je kunt ook instellen als het gaat regenen dat de lichten automatisch aan gaan. Ook erg handig.
 
Dat is volgens mij standaard, maar met de DSG-bak vervalt dat...
Lekker dan, Op de website introductie voordeel gratis DSG, blijkt het alleen voor de diesels te gelden. Benzine meerprijs 3000 euro!!! en dan ook nog 2 usb stekkers ontnomen, ondanks voor keuze Style uitvoering (ook 3000 euro). Groot minpunt!! van Skoda.
 
Was even voor de grap aan het kijken op de Skoda site om te zien of er iets gewijzigd was en wat schetst mijn verbazing? De HB 2.0 DSG Style Business staat nu weer als 6-bak vermeld. Foutje, of echt een wijziging. Gaan ze dit nu elke 2 maanden omgooien? Beetje wispelturig vind ik het..
Volgens mij hebben de kleinere motoren een DSG 7 en de grotere een DSG 6. Ook nog met natte en droge koppleing. zie https://www.skodaforum.nl/forum/i/verschil-tussen-een-dsg6-en-een-dsg7.20174/
 

mister9

Actief lid
Lekker dan, Op de website introductie voordeel gratis DSG, blijkt het alleen voor de diesels te gelden. Benzine meerprijs 3000 euro!!! en dan ook nog 2 usb stekkers ontnomen, ondanks voor keuze Style uitvoering (ook 3000 euro). Groot minpunt!! van Skoda.

Gratis DSG?
Ik zie alleen: Tot en met eind juni kun je op dieselmotoren een DSG-automaat bestellen voor slechts € 1.290,- (je voordeel: € 710,-)
 

denbeire

Nieuw lid
op 26/04/2017 hebben we onze Octavia Combi FL besteld
normale leveringstermijn : +/- 17/09/2017
productiedatum: 12/06/2017
toegekomen bij de dealer: 22/06/2017
af te halen bij dealer: 28/06/2017

omschrijving Octavia:

1,4 tsi 150pk 6v
Rio Red
Ambition
satin black interieur

Opties:
  • Dakrailing - verchroomd
  • Reservewiel op stalen velg, wagengereedschap en krik
  • Afneembare trekhaak met 13/7 adapter
  • Pack Ambition Comfort
    - Verwarmbare zetels vooraan
    - Mistlichten vooraan met bochtverlichting
    - Elektrisch verstelbare, verwarmbare, inklapbare, zelfdimmende buitenspiegels met instapverlichting
    - AUTO LIGHT ASSIST - dynamische grootlichtassistent

  • Pack Ambition GPS
    - Infotainment navigatiesysteem AMUNDSEN - Europa
    - SD- Kaart Europa
    - DAB tuner - digitale radio-ontvangst
    - Boordcomputer met MAXI DOT-kleurenscherm
    - 3-spakig multifunctioneel lederen stuur (voor radio en telefoon)
    - Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi) en spraakbediening
    - Vloertapijten
    - lederen versnellingspook & handremgreep
    - middenconsole met afsluitbaar opbergvakje en Media holder
    - Smartlink

  • Pack Ambition Look
    - Lichtmetalen velgen 6,5J x 16" ALCATRAS
    - SUNSET - verduisterde ruiten achteraan
    - Verlichte voetenruimte voor- en achteraan
    - Parking Distance Control voor- en achteraan

  • Pack Safety
    - LANE ASSIST - rijstrookhulp
    - REAR VIEW CAMERA - Achteruitrijcamera
    - ADAPTIVE CRUISE CONTROL - zonder Speed limiter
    - DRIVER ALERT - vermoeidheidsherkenning
    - Zelfdimmende binnenspiegel
    - Front Assist (incl, city-ANB voor ACC-low)
    - Multifunctionele sensor voor het aansturen van veiligheidssystemen

  • SKODA CONNECT - Infotainment Online 1 jaar
  • Pack Chrome: Chroomstrip zijruiten
  • Led Achterlichten (Style)
  • leveringsklaarmaken
 
Nou, je zult vooral zien dattie eigenlijk altijd gewassen moet worden. :jaja:
In een ver verleden heb ik door een speling van het lot drie witte auto's aansluitend na elkaar gehad.
Daarna heb ik besloten dat ik nóóóóit meer een witte auto neem: ofwel je bent 'm aan het wassen, ofwel je rijdt voor schandaal.
Klopt die moet je weer witwassen :-).
 
op 26/04/2017 hebben we onze Octavia Combi FL besteld
normale leveringstermijn : +/- 17/09/2017
productiedatum: 12/06/2017
toegekomen bij de dealer: 22/06/2017
af te halen bij dealer: 28/06/2017

omschrijving Octavia:

1,4 tsi 150pk 6v
Rio Red
Ambition
satin black interieur

Opties:
  • Dakrailing - verchroomd
  • Reservewiel op stalen velg, wagengereedschap en krik
  • Afneembare trekhaak met 13/7 adapter
  • Pack Ambition Comfort
    - Verwarmbare zetels vooraan
    - Mistlichten vooraan met bochtverlichting
    - Elektrisch verstelbare, verwarmbare, inklapbare, zelfdimmende buitenspiegels met instapverlichting
    - AUTO LIGHT ASSIST - dynamische grootlichtassistent

  • Pack Ambition GPS
    - Infotainment navigatiesysteem AMUNDSEN - Europa
    - SD- Kaart Europa
    - DAB tuner - digitale radio-ontvangst
    - Boordcomputer met MAXI DOT-kleurenscherm
    - 3-spakig multifunctioneel lederen stuur (voor radio en telefoon)
    - Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi) en spraakbediening
    - Vloertapijten
    - lederen versnellingspook & handremgreep
    - middenconsole met afsluitbaar opbergvakje en Media holder
    - Smartlink

  • Pack Ambition Look
    - Lichtmetalen velgen 6,5J x 16" ALCATRAS
    - SUNSET - verduisterde ruiten achteraan
    - Verlichte voetenruimte voor- en achteraan
    - Parking Distance Control voor- en achteraan

  • Pack Safety
    - LANE ASSIST - rijstrookhulp
    - REAR VIEW CAMERA - Achteruitrijcamera
    - ADAPTIVE CRUISE CONTROL - zonder Speed limiter
    - DRIVER ALERT - vermoeidheidsherkenning
    - Zelfdimmende binnenspiegel
    - Front Assist (incl, city-ANB voor ACC-low)
    - Multifunctionele sensor voor het aansturen van veiligheidssystemen

  • SKODA CONNECT - Infotainment Online 1 jaar
  • Pack Chrome: Chroomstrip zijruiten
  • Led Achterlichten (Style)
  • leveringsklaarmaken
Mooie configuratie en een keurige leveringstermijn. Nog maar een paar dagen wachten. Gefeliciteerd en veel veilige kilometers.
 

Cees33

Forumguru
Was even voor de grap aan het kijken op de Skoda site om te zien of er iets gewijzigd was en wat schetst mijn verbazing? De HB 2.0 DSG Style Business staat nu weer als 6-bak vermeld. Foutje, of echt een wijziging. Gaan ze dit nu elke 2 maanden omgooien? Beetje wispelturig vind ik het..
Bel jij of ik morgen.......
 

neoproject

Actief lid
Hoe kom je aan al die gedetailleerde info? Enige dat ik weet is: Besteld: 15 juni, levering beging....OKTOBER...

Ik vermoed door aan te melden op myskoda.be / myskoda.nl met het email adres dat je hebt opgegeven bij de bestelling. Bij mij staat er volgende status vermeld:
status van mijn order:
Besteld = 23/03/2017
In productie = 15/06/2017
Geschatte levering = "bezig", nog geen datum vermeld dus

Elke dag , meerdere keren per dag zelfs, kijk ik of er een leveringsdatum bekend is :)

Na 10 jaar te rijden met mijn Fabia 1.4TDI en omwille van gezinsuitbreiding hebben we besloten om voor een grotere wagen te gaan. Het is de Octavia facelift geworden met volgende specificaties:

1.0 TSI manueel (black magic)
Pack ambition comfort
Pack ambition GPS
pack ambition look
interieurverwarming
pack chrome (zijstrips ruiten)
omkeerbare koffertapijt
neerklapbare passagierstoel (handig wnn je wel eens lange grote voorwerpen vervoerd :) )
blind spot detection
panoramisch open dak

Hopelijk laat de levering niet lang op zich wachten!
 
Bel jij of ik morgen.......
Ik hoef niet te bellen. Ik heb een schriftelijke bevestiging dat het een 7-bak gaat worden:

31-05-2017
'Uw Skoda Octavia HB staat in bestelling! Dit is inderdaad de 7-bak DSG geworden, dit is een recente wijziging die waarschijnlijk op de Skoda website nog niet doorgevoerd is.'
 

Cees33

Forumguru
Ik hoef niet te bellen. Ik heb een schriftelijke bevestiging dat het een 7-bak gaat worden:

31-05-2017
'Uw Skoda Octavia HB staat in bestelling! Dit is inderdaad de 7-bak DSG geworden, dit is een recente wijziging die waarschijnlijk op de Skoda website nog niet doorgevoerd is.'
Klopt, staat er bij mij ook op, maar ben er niet gerust op.........
 

Cees33

Forumguru
Ik vermoed door aan te melden op myskoda.be / myskoda.nl met het email adres dat je hebt opgegeven bij de bestelling. Bij mij staat er volgende status vermeld:
status van mijn order:
Besteld = 23/03/2017
In productie = 15/06/2017
Geschatte levering = "bezig", nog geen datum vermeld dus

Elke dag , meerdere keren per dag zelfs, kijk ik of er een leveringsdatum bekend is :)

Na 10 jaar te rijden met mijn Fabia 1.4TDI en omwille van gezinsuitbreiding hebben we besloten om voor een grotere wagen te gaan. Het is de Octavia facelift geworden met volgende specificaties:

1.0 TSI manueel (black magic)
Pack ambition comfort
Pack ambition GPS
pack ambition look
interieurverwarming
pack chrome (zijstrips ruiten)
omkeerbare koffertapijt
neerklapbare passagierstoel (handig wnn je wel eens lange grote voorwerpen vervoerd :) )
blind spot detection
panoramisch open dak

Hopelijk laat de levering niet lang op zich wachten!

Ik denk dat het volgen van de levering niet in Nederland kan, althans volgens mijn dealer. In België dus wel....
 

Mark748R1

Nieuw lid
Ik denk dat het volgen van de levering niet in Nederland kan, althans volgens mijn dealer. In België dus wel....

Ondanks dat ik nog steeds blij ben met het feit dat ik voor Skoda gekozen heb, vind ik het echt heel jammer dat ze zoveel dingen niet op orde hebben! Info met de versnellingsbak, de lampen, mijn bekleding (dynamic) die ik heb moeten kiezen zonder het te kunnen bekijken (ik had van de dealer foto's opgestuurd gekregen die hij weer van de duitste configurator af had.) en zo kan ik helaas nog wel even door... Jammer!
 
@Mark748R1 ben ik wel met je eens, dat het niet 100% op orde is, waarschijnlijk komt 't doordat ze net begonnen zijn met de productie van de FL waar wat aanloopproblemen mee zijn.

Bekijk 't van de andere kant: uiteindelijk rijd je straks rond in 'n mooie Skoda ;)

Hebben we eigenlijk als SkodaForum.nl al 'n geheime handshake voor op de autoweg?
 

Cees33

Forumguru
Ondanks dat ik nog steeds blij ben met het feit dat ik voor Skoda gekozen heb, vind ik het echt heel jammer dat ze zoveel dingen niet op orde hebben! Info met de versnellingsbak, de lampen, mijn bekleding (dynamic) die ik heb moeten kiezen zonder het te kunnen bekijken (ik had van de dealer foto's opgestuurd gekregen die hij weer van de duitste configurator af had.) en zo kan ik helaas nog wel even door... Jammer!

Helemaal met je eens.....helaas. Daar is nog veel te verbeteren!!
 
Bovenaan Onderaan