Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Frozen

Nieuw lid
Nice! Ziet er goed uit. Dan zal die van de ambition wel gelijk zijn met de huidige Octavia, 2 dunne strepen in de vorm van een c.
 

draquilla

Nieuw lid
Nice! Ziet er goed uit. Dan zal die van de ambition wel gelijk zijn met de huidige Octavia, 2 dunne strepen in de vorm van een c.

Via Google heb ik wat foto's van een O3 FL Combi Amb. Buss. gevonden. Het verschil met de PFL zou 'm dan zitten in de 'enkele C' als achterlicht..

26-640x480.jpg


27-640x480.jpg


Bron: https://www.dago.nl/voorraad/škoda/...uit-voorraad-leverbaar-232385937/?soort=nieuw
 
Hey Skodarijders.

Donderdag 22-7-2017 mijn Skoda Octavia opgehaald die 4-4-2017 was besteld.
Auto was 31-5 al bij de dealer alleen hadden ze het erg druk bij de werkplaats :(

Configuratie:
  • Octavia Style DSG 1.0 Business
  • Micheline CrossClimate banden 17 inch
  • Adaptieve cruise control
  • Travel pakket: Lane assist, Verkeersbordenherkenning, Dode hoek detector
  • DAB +
  • Trekhaak
  • Kleur : Wit, zie je tenminste wanneer die gewassen moet worden ;)
In Style Business standaard opties waarom ik voor het style pakket gekozen:
  • Keyless Entry
  • Betere Stoelen
  • Canton Sound systeem met subwoofer
  • Led verlichting
  • Groot navigatie scherm
  • Smartlink: oa Android Auto
  • Grootlicht assistent
  • Verwarmde stoelen
  • Parkeersensoren voor en achter (icm travelpakket ook zijkant)
  • Automatische dimmende binnen en buiten spiegels
  • Regensensor
Mijn Ervaring, voornamelijk gisteren, de afgelopen 450 km

Positief:
  • Adaptieve cruise icm lane Assist is echt super en rijdt er prettig vooral in de file t/m stilstand automatisch remmen en optrekken, alleen als je stil komt te staan moet je remmen, dit wordt keurig aangegeven.
  • Android auto is erg fijn gezien de kaarten geheel up to date zijn, ook de A1 bij almere/amersfoort. SMS WAP worden voorgelezen en kunnen met spraak worden beantwoord.
  • Enorme bulk licht
  • Bergruimte, vakjes zonnebril etc, achterbak aan de rechterkan los klepje met klitteband om een doosje te fixeren, echt super.
  • Dode hoek assistent
  • Park assist met sensoren rondom
  • Bluetooth met meerdere telefoons erg makkelijk wisselen.

Minder positief
  • Bekleding stoelen van de Style waren in het vorige model met, naar mijn mening, luxere stof bekleed
  • Skoda connect werkt alleen als je je telefoon in een hotspotmode zet, internet gaat niet via usb of bluetooth
  • Skoda connect is naar mijn mening een overbodige functie, wacht op de uitbreiding van Android Auto, Automaatschappijen snappen blijkbaar nog niet dat je alles op 1 device wilt hebben ipv alles dubbel installeren. Denk er over om het Skoda Connect op te zeggen
  • Mijn Skoda App, werkt daarintegen wel continue online, alleen heb ik mijn twijfels over de privacy en garantie. Als er wat met de auto is kan het wel eens tegen je worden gebruikt omdat je gehele rij history wordt bewaard.
Al met al erg blij met de Skoda, zou ook wel heel raar en vervelend zijn als dat niet zo was.

Voor degene die nog aan het wachten is veel succes!

/Mark
 

Canon-Eye

Forumguru
Kleur : Wit, zie je tenminste wanneer die gewassen moet worden ;)
Nou, je zult vooral zien dattie eigenlijk altijd gewassen moet worden. :jaja:
In een ver verleden heb ik door een speling van het lot drie witte auto's aansluitend na elkaar gehad.
Daarna heb ik besloten dat ik nóóóóit meer een witte auto neem: ofwel je bent 'm aan het wassen, ofwel je rijdt voor schandaal.
 

leon-cupra

Forumguru
Nou, je zult vooral zien dattie eigenlijk altijd gewassen moet worden. :jaja:
In een ver verleden heb ik door een speling van het lot drie witte auto's aansluitend na elkaar gehad.
Daarna heb ik besloten dat ik nóóóóit meer een witte auto neem: ofwel je bent 'm aan het wassen, ofwel je rijdt voor schandaal.
op alle kleuren, uitgezonderd zilver, zie je dat hij steeds gewassen moet worden. Ik vind het voordeel aan wit dat hij er na 5 jaar nog steeds uit ziet zoals de eerste dag: zonder krassen.
 

Canon-Eye

Forumguru
@leon-cupra cappuccinobeige is nog aanmerkelijk vergevingsgezinder dan zilver. Inmiddels rij ik die kleur al bijna 10 jaar - wat op zich wel reden zou kunnen zijn om volgende keer toch wat anders te nemen - en het bevalt nog altijd super.
 

Tjariet

Nieuw lid
Ik zeg van mijn cappuccino beige Octavia II FL altijd dat hij eigenlijk nooit gewassen hoeft te worden, omdat je het vuil toch niet ziet. Misschien niet helemaal waar, maar zo ervaar ik het wel. Voorheen had ik een donkerblauwe auto en die leek echt altijd vies.

's Winters is cappuccino beige ook ideaal, de pekel geeft de auto bijna een bijzondere en mooie aanblik.
Ik rij nu acht jaar met deze kleur en mijn nieuwe Octavia, die eind augustus wordt geleverd, is weer cappuccino beige.

Ik vind wit overigens wel een mooie kleur. Mijn Triumph Tiger 800 is wit :-)
 

vinom

Actief lid
Hey Skodarijders.

Donderdag 22-7-2017 mijn Skoda Octavia opgehaald die 4-4-2017 was besteld.
Auto was 31-5 al bij de dealer alleen hadden ze het erg druk bij de werkplaats :(

Configuratie:
  • Octavia Style DSG 1.0 Business
  • Micheline CrossClimate banden 17 inch
  • Adaptieve cruise control
  • Travel pakket: Lane assist, Verkeersbordenherkenning, Dode hoek detector
  • DAB +
  • Trekhaak
  • Kleur : Wit, zie je tenminste wanneer die gewassen moet worden ;)
In Style Business standaard opties waarom ik voor het style pakket gekozen:
  • Keyless Entry
  • Betere Stoelen
  • Canton Sound systeem met subwoofer
  • Led verlichting
  • Groot navigatie scherm
  • Smartlink: oa Android Auto
  • Grootlicht assistent
  • Verwarmde stoelen
  • Parkeersensoren voor en achter (icm travelpakket ook zijkant)
  • Automatische dimmende binnen en buiten spiegels
  • Regensensor
Mijn Ervaring, voornamelijk gisteren, de afgelopen 450 km

Positief:
  • Adaptieve cruise icm lane Assist is echt super en rijdt er prettig vooral in de file t/m stilstand automatisch remmen en optrekken, alleen als je stil komt te staan moet je remmen, dit wordt keurig aangegeven.
  • Android auto is erg fijn gezien de kaarten geheel up to date zijn, ook de A1 bij almere/amersfoort. SMS WAP worden voorgelezen en kunnen met spraak worden beantwoord.
  • Enorme bulk licht
  • Bergruimte, vakjes zonnebril etc, achterbak aan de rechterkan los klepje met klitteband om een doosje te fixeren, echt super.
  • Dode hoek assistent
  • Park assist met sensoren rondom
  • Bluetooth met meerdere telefoons erg makkelijk wisselen.

Minder positief
  • Bekleding stoelen van de Style waren in het vorige model met, naar mijn mening, luxere stof bekleed
  • Skoda connect werkt alleen als je je telefoon in een hotspotmode zet, internet gaat niet via usb of bluetooth
  • Skoda connect is naar mijn mening een overbodige functie, wacht op de uitbreiding van Android Auto, Automaatschappijen snappen blijkbaar nog niet dat je alles op 1 device wilt hebben ipv alles dubbel installeren. Denk er over om het Skoda Connect op te zeggen
  • Mijn Skoda App, werkt daarintegen wel continue online, alleen heb ik mijn twijfels over de privacy en garantie. Als er wat met de auto is kan het wel eens tegen je worden gebruikt omdat je gehele rij history wordt bewaard.
Al met al erg blij met de Skoda, zou ook wel heel raar en vervelend zijn als dat niet zo was.

Voor degene die nog aan het wachten is veel succes!

/Mark
Mooie review! Foto's!
 
Nou, je zult vooral zien dattie eigenlijk altijd gewassen moet worden. :jaja:
In een ver verleden heb ik door een speling van het lot drie witte auto's aansluitend na elkaar gehad.
Daarna heb ik besloten dat ik nóóóóit meer een witte auto neem: ofwel je bent 'm aan het wassen, ofwel je rijdt voor schandaal.
Lol, nog 3 auto's te gaan dus. ;)
 
Had zelf verwacht dat er nog een USB aansluiting op de achterbank was, weet niet bij welke optie dat wel is. Zelf denk ik dat dat bij de stuurverwarming met verwarmbare achterbank is.
 
Was even voor de grap aan het kijken op de Skoda site om te zien of er iets gewijzigd was en wat schetst mijn verbazing? De HB 2.0 DSG Style Business staat nu weer als 6-bak vermeld. Foutje, of echt een wijziging. Gaan ze dit nu elke 2 maanden omgooien? Beetje wispelturig vind ik het..
 

sg1987

Lid
Die LED achterlichten van de style uitvoering zijn echt belachelijk mooi.
Ik vind het alleen spijtig dat deze overdag niet branden!
 
Bovenaan Onderaan