Auto is vrijdag geleverd.
En de eerste kennismaking met Skoda is positief.
Volwassen auto, nette afwerking en een zee van ruimte.
DSG 7 is een welkome optie en het vroege schakelen stoort me niet rijd eigenlijk wel relaxt.
Evenmin de motor die best verassend is in verhouding met de sloffe 1.4 die ik in een tiguan probeerde.
Ik heb de auto niet om te racen maar puur zakelijk dus de chip waar ik in eerste instantie aan dacht kan nog wachten of laat ik achterwege.
Auto rijd relaxt, aandachtspunt voor degene die de 18 inch wielen aan willen schaffen is wel dat ze wat meer lawaai geven,
misschien ligt het aan het merk band.
Amundsen media is perfect en de twijfel over het grotere scherm is absoluut weg, het geluid valt me super mee voor standaard audio en volstaat compleet tenzij je voorheen een volgebouwd golfje had en nu half doof bent wat ik overigens ook ben om die reden
Mooi sportief stuur en de flippers, iedereen zegt ach je gebruikt ze nooit en iedereen gebruikt ze als ze rijden
Al met al veel waar en ruimte voor je geld waarbij je gerust kunt afvragen of met deze generatie Skoda de veel hogere meerprijs van een Volkswagen nog wel gerechtvaardigd is.
Tablet houder aan de hoofdsteun bijgeleverd.
Inklapbare spiegels met verlichting zijn super makkelijk.
Eigenlijk geen minpunten, wel klein detail is dat alle verlichting in de auto mooi wit is enkel de Climate groen is.
Daar snap ik de logica niet van.
Anderzijds past het wel bij het groene van de DSG.
Al met al een zeer aangename kennismaking met een auto die zich qua uitstraling prima kan vertonen op de (zakelijke) markt.
Configuratie nog:
Octavia station, zilver
Tech pakket
- Half om half bekleding
- donkere achterruiten
- sportstuur met flippers
18 inch alaris
zilver dakrails
vaste trekhaak
Dab +
glazen (schuif) dak
Zal vast wat vergeten zijn maar ben het boekje nog aan het bestuderen