Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

ertromp

Forumguru
Geluid...gewoon meer dan ik in Mn vorige auto ervaarde ( Opel Zafira).
Vermogen voldoet in mijn beleving,maar ben zoals gezegden rustige rijder, heb er ook geen ervaring mee in bergen, met aanhanger oid.
Start stop systeem, stoor ik me niet aan, maar ook dit is te programmeren begreep ik hier op t forum.

Maar rijdt je nu al een Skoda???

Joh@n

Forumguru
Ah, fijn.

Ik krijg de mijne over een maand.
Hoe bevalt de 1.6 tdi DSG qua performance? Genoeg vermogen / trekkracht voor de octavia? Hoe bevalt de DSG qua schakelen icm de tdi?
En herken jij iets van "te snel" schakelen waardoor de DSG continu in een te lage versnelling zit en dus een brom/trilling geeft?
Ik heb er zelf ook eentje, inmiddels 8000km en 2,5 maand verder. Moet zeggen dat ik er over het algemeen wel tevreden over ben. De motor is sterk genoeg tot nu toe, maar je merkt wel dat er niet veel extra puf in zit wanneer je het gas wat dieper in trapt. Nou ben ik ook wat verwend (kom uit een V40 D4, 190pk/400Nm) maar je voelt duidelijk dat je wat beperkt bent.

Qua vroeg schakelen ben ik er inmiddels wel aan gewend en zijn er slechts een paar situaties waarin ik vind dat hij eerder mag terug of later mag op schakelen. Dat is simpel op te lossen met een tikje tegen de flippers aan.
Verder kan ik me erg vinden in de opmerking van @Jorg Edelbloedt , ik vind het geluid tussen 120-135 ronduit hinderlijk in 7. Daarboven wordt het wel wat minder, maar ik weiger 115 te gaan rijden op een 120 weg of 135....

mister9

Actief lid
Maar wat is dat dan voor een geluid? En hoe kan het dat het bij hogeren snelheden weer verdwijnt?

Over die flippers gesproken. Ik zit net online naar mijn bestelling te kijken, en ik zie daar staan:

Skoda Octavia Combi, Style Business 1.6 tdi DSG

Als opties zie ik oa staan: techpakket Style business
En niet: techpakket style business voor DSG

Door het techpakket Style Business krijg ik wel de 18 inch, half leder, sportstuur en sunset, maar krijg ik nu wel flippers?
Want ik heb dus wel DSG, maar het techpakket zegt niet specifiek voor DSG, terwijl er ook een techpakket voor dsg is als optie.

Joh@n

Forumguru
Het is gewoon een bepaald gebied qua toeren waar een duidelijke brom/knor hoorbaar is die niet lekker op het gehoor ligt. Wanneer je bij die snelheid een tikje terug schakelt naar 6 zit je op een ander toerental en is het een stuk minder irritant. Alleen zit je dan op 3000 toeren en dat is bij 125 wel weer een beetje teveel van het goede. Samengevat zitten de versnellingen te dicht op elkaar en is de 7 te kort.

Ik heb gewoon het techpakket Style business besteld destijds volgens mij, daar zaten de flippers wel bij. Ik ie nu inderdaad dat er ook een techpakket Style business DSG is waar wel de flippers in zitten.

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Maar wat is dat dan voor een geluid? En hoe kan het dat het bij hogeren snelheden weer verdwijnt?

Over die flippers gesproken. Ik zit net online naar mijn bestelling te kijken, en ik zie daar staan:

Skoda Octavia Combi, Style Business 1.6 tdi DSG

Als opties zie ik oa staan: techpakket Style business
En niet: techpakket style business voor DSG

Door het techpakket Style Business krijg ik wel de 18 inch, half leder, sportstuur en sunset, maar krijg ik nu wel flippers?
Want ik heb dus wel DSG, maar het techpakket zegt niet specifiek voor DSG, terwijl er ook een techpakket voor dsg is als optie.
Tech pakket voor DSG is volgens mij automatisch met flippers

mister9

Actief lid
Ja voor DSG wel, maar ik heb techpakket Stylebusiness. Ik heb wel DSG, maar er is naar "techpakket Stylebusiness" ook een "techpakket Stylebusiness voor DSG". In mijn bestelling staat dus het techpakket Stylebusiness.

Heb ik dan wel of geen flippers, want ik heb wel DSG, maar niet specifiek het "techpakket Stylebusiness voor DSG", maar het gewone "techpakket Stylebusiness".

Hoop dat jullie het nog snappen.

draquilla

Nieuw lid
Ja voor DSG wel, maar ik heb techpakket Stylebusiness. Ik heb wel DSG, maar er is naar "techpakket Stylebusiness" ook een "techpakket Stylebusiness voor DSG". In mijn bestelling staat dus het techpakket Stylebusiness.

Heb ik dan wel of geen flippers, want ik heb wel DSG, maar niet specifiek het "techpakket Stylebusiness voor DSG", maar het gewone "techpakket Stylebusiness".

Volgens mij krijg je automatisch het Techpakket dat hoort bij de uitvoering (Handm. of DSG) die je hebt geconfigureerd.
Er was voor mij ook maar 1 Techpakket wat ik kon selecteren en daar stond verder niet bij dat dit specifiek voor Handm. of DSG bestemd is.
Ergo, heb je een DSG besteld dan zal je ook het DSG techpakket krijgen en dus ook de flippers.

Jorg Edelbloedt

Senior Member

Zolang ze t bij Pon maar snappen
Bel anders je dealer ff....

pipokoeie

Nieuw lid
Is hier trouwens iemand met 1.0 DSG ervaring?

Vorige week mn O3 Fl 1.0 DSG mogen ontvangen. Heb er inmiddels meer dan 1k opzitten. Voor mij is de 1.0 perfect. Laag in de kosten maar rap genoeg voor de meeste situaties. Dus als je geen zware rechtervoet hebt ga je niet meer nodig hebben. Ik rij overigens wel altijd in S ipv D, is net wat soepeler lijkt t.

Locke_

Lid

Zoals ik heb van de dealer begrepen heb: als je een DSG besteld met techpakket, krijg je het techpakket voor DSG. Het normale techpakket is enkel beschikbaar voor de handbak.

pipokoeie

Nieuw lid
IMG_8369.JPG IMG_8370.JPG IMG_8382.JPG
Vorige week mn O3 Fl 1.0 DSG mogen ontvangen. Heb er inmiddels meer dan 1k opzitten. Voor mij is de 1.0 perfect. Laag in de kosten maar rap genoeg voor de meeste situaties. Dus als je geen zware rechtervoet hebt ga je niet meer nodig hebben. Ik rij overigens wel altijd in S ipv D, is net wat soepeler lijkt t.

En uiteraard wat fotos :)

1.0 dsg
Style Business
Travel pakket
Adaptive cruise
Pakket met de sportstoelen en stuur
Pacific blue
... de rest zou ik even op moeten zoeken

Had meer fotos maar de bijlagen zijn te groot blijkbaar.

Erg tevreden, persoonlijk niet meer power nodig. Maar dat is persoonlijk uiteraard :)

Frozen

Nieuw lid
Zo gisteren eens een rondje gereden in onze nieuwe ambition business 1.0. (opties: Columbus, hill assist, dynamic interieur). Ik moet zeggen, hij bevalt goed.

Hij voelt een stuk luxer aan dan onze vorige (clio 2014) ondanks dat die auto veel rijker was uitgerus. Zal met de materialen en afwerking van het interieur te maken hebben denk ik.

Ik was bang dat voor de ambition gaan tov de style misschien niet verstandig was, maar ik ben niet ontevreden. Het is even wennen dat we geen keyless entry meer hebben, het geluid van het standaard geluidssysteem bevalt me prima.

Gisteren al aardig zitten spelen met de "connected" zaken; wifi via telefoon, Android auto en de connected apps. Alles werkt, maar echt overzichtelijk is het niet. Aansluiten via kabel/bluetooth/wifi, wat moet er nu tegelijk? Komende dagen nog maar wat meer induiken.

Al met al ben ik (zijn wij) blij!

mister9

Actief lid
Hoeveel PK heeft de 1.6 TDI (dsg) nou eigenlijk. Want in de prijslijst brochure staat op de ene pagina 115, en op de andere pagina 110 pk. Iemand een idee?

Joh@n

Forumguru
@mister9 85 kW (116 Pk). In de praktijk zal dat ietsje meer zijn lijkt het, zoals wel vaker:

full.png

Waarschijnlijk ook direct de reden waarom mijn bak nu al niet helemaal meer lekker is na 8000km :pieker:

JurgenM

Forumguru
Juist nog even geïnformeerd bij de dealer en hij zou midden oktober aankomen in Brussel.
Dat is een maand eerder als (ten vroegste) was aangegeven bij bestelling. :yeehaa:

Bovenaan Onderaan