Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

MCA

Lid
De USB aansluitingen achterin het middenconsole is onderdeel van het functiepakket. Dit heb ik en mijn kinderen zijn er erg blij mee.
Dat mogen die jokers dan toch wel eens beter in de prijslijsten zetten, met onderstaande beschrijving vond ik het zonde van de 300 euro in mijn combi.
Functie pakket
Hatchback: Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, zonnescherm voor achterruit, bagagenettenset en 230V socket Combi: Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, bagagenettenset en 230V socket

Dimocash

Nieuw lid
Mij is dit verteld door de dealer toen ik naar deze mogelijkheid vroeg. Het is inderdaad een duur pakket waarvan ik alleen de 230v socket en usb poorten echt nodig acht.

MCA

Lid
Beetje jammer, heb nu 1 usb en 1 12v voorin en 1 12v in de achterbak. Dat wordt dus klooien met verlengsnoeren en splitters

Vandaag contact gehad met de dealer. Besteld eind mei, productie as we speak, levering week 36.
Octavia HB 2.0 DSG Style Business.
Nog even aftellen dus.

Jenkins1

Nieuw lid
Dat mogen die jokers dan toch wel eens beter in de prijslijsten zetten, met onderstaande beschrijving vond ik het zonde van de 300 euro in mijn combi.
Functie pakket
Hatchback: Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, zonnescherm voor achterruit, bagagenettenset en 230V socket Combi: Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, bagagenettenset en 230V socket

Helaas is deze niet ter sprake gekomen tijdens de bestelling en achteraf gezien een beetje duur inderdaad

Octavia0112

Forumguru
Octavia 8-8-17 besteld levering bij dealer einde dit jaar en wij halen de octavia in januari op.die 1 à 2 weken wacht ik dan nog wel.

sg1987

Lid
Inmiddels 10k km afgelegd met O3 facelift.
Mijn ervaring met een 1.6 tdi dsg:
- veel lawaai bij constante snelheid rijden aan 120km/h of 130 km/h
- dsg werkt bij gewoon rijden goed. Bij sportief rijden en doortrekken tot 4000 t/min schakelt hij naar mijn mening veel te langzaam. Je voelt de auto werkelijk stilvallen en dan terug oppikken. Zou in mijn ogen niet mogen met een dubbele koppeling. Ik merk dit vooral in de hogere versnelling (3=>4 en 4=>5). Das toch wel een tegenvaller. Ik schakel sneller met een handgeschakelde..
- gps start traag op
- vreemd getik op raam door windgereuis op hogere snelheid

Dat zijn de minpunten. Verder naar comfort, ruimte en looks is alles positief.

Octavia Combi 1.0 TSI STYLE Business DSG 7 Quartz Grey, besteld rond 20-04-2017 verwachte levering 11-09-2017.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: m@rc

waaltje

Senior Member
14-07 besteld een O3 Combi FL 1.0 TSI Style business DSG 7 Quartz Grey met 18 inch pictoris velgen. Afleverdatum op bon 06-10

xinram

Nieuw lid
1.0 hatchback Quartz Grey met techpaket en 18 inch alaris velgen besteld op 1 juni 2017 gekregen: 18 augustus 2017, eerste kilometers zijn ondertussen gemaakt en rijdt echt heerlijk.

draquilla

Nieuw lid
Vorige week ook eindelijk mijn Octavia Combi 1.0 TSI Ambition Business DSG op mogen halen.
Een weekje in rond gereden en alweer bijna 1000 km op de teller. Wat een fijne bak is het toch. Mijn eerste benzine en automaat, maar moet zeggen dat het mij prima bevalt.
De 1.0 DSG TSI vind ik in de D-stand rustig en comfortabel rijden, maar heeft voldoende pit om 'door te rijden'. Heb de behoefte nog niet gehad om de S-stand vaak te gebruiken. Wellicht heeft dit ook te maken met het nog ontbreken van de bijbehorende tankpas :pieker:.
De schakelflippers die bij het techpakket kwamen heb ik ook nog niet regelmatig gebruikt, slechts om te testen. Werkt zoals verwacht, al denk ik dit weinig te zullen gaan gebruiken.
En ondanks de Amb.Bus. uitvoering toch de 'luxe' led-achterverlichting meegeleverd gekregen, wat voor mij een aangename verrassing was. Ben overigens ook zeer te spreken over de Amundsen navi/media installatie, zowel qua geluid als de werking van oa. Android Auto :thumbsup:.
Verder de berichten die ik lees over het storend geluid bij 120/130 km/u ervaar ik totaal niet. Vind de 1.0 TSI juist opvallend stil, echter ben ik wel dieseltjes gewend..

Enige puntje wat mijn aandacht blijft behouden is het geluid bij het 'half' aanremmen (vooral hoorbaar bij stapvoets rijden). Geluid is te vergelijken met het remmen van een mountain bike. Ik verwacht dat dit de nieuwigheid is en dat dit naar verloop van tijd zal verminderen cq. verdwijnen.

Stukje bestelhistorie voor de nog wachtende:
Medio april is de bestelling ontvangen door dealer, waarbij er week 28 de voorlopige leverweek zou zijn.
Eind mei werd dit aangepast naar definitieve productieweek 31, met verwachte leverweek 33/34.
Uiteindelijk was de auto bij PON aangekomen in week 32 en aan mij geleverd in week 33 bij de dealer.

Bovenaan Onderaan