Vorige week ook eindelijk mijn Octavia Combi 1.0 TSI Ambition Business DSG op mogen halen.
Een weekje in rond gereden en alweer bijna 1000 km op de teller. Wat een fijne bak is het toch. Mijn eerste benzine en automaat, maar moet zeggen dat het mij prima bevalt.
De 1.0 DSG TSI vind ik in de D-stand rustig en comfortabel rijden, maar heeft voldoende pit om 'door te rijden'. Heb de behoefte nog niet gehad om de S-stand vaak te gebruiken. Wellicht heeft dit ook te maken met het nog ontbreken van de bijbehorende tankpas
.
De schakelflippers die bij het techpakket kwamen heb ik ook nog niet regelmatig gebruikt, slechts om te testen. Werkt zoals verwacht, al denk ik dit weinig te zullen gaan gebruiken.
En ondanks de Amb.Bus. uitvoering toch de 'luxe' led-achterverlichting meegeleverd gekregen, wat voor mij een aangename verrassing was. Ben overigens ook zeer te spreken over de Amundsen navi/media installatie, zowel qua geluid als de werking van oa. Android Auto
.
Verder de berichten die ik lees over het storend geluid bij 120/130 km/u ervaar ik totaal niet. Vind de 1.0 TSI juist opvallend stil, echter ben ik wel dieseltjes gewend..
Enige puntje wat mijn aandacht blijft behouden is het geluid bij het 'half' aanremmen (vooral hoorbaar bij stapvoets rijden). Geluid is te vergelijken met het remmen van een mountain bike. Ik verwacht dat dit de nieuwigheid is en dat dit naar verloop van tijd zal verminderen cq. verdwijnen.
Stukje bestelhistorie voor de nog wachtende:
Medio april is de bestelling ontvangen door dealer, waarbij er week 28 de voorlopige leverweek zou zijn.
Eind mei werd dit aangepast naar definitieve productieweek 31, met verwachte leverweek 33/34.
Uiteindelijk was de auto bij PON aangekomen in week 32 en aan mij geleverd in week 33 bij de dealer.