Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

innocenti

Forumguru
Vorige week mn O3 Fl 1.0 DSG mogen ontvangen. Heb er inmiddels meer dan 1k opzitten. Voor mij is de 1.0 perfect. Laag in de kosten maar rap genoeg voor de meeste situaties. Dus als je geen zware rechtervoet hebt ga je niet meer nodig hebben. Ik rij overigens wel altijd in S ipv D, is net wat soepeler lijkt t.
Ik rijd de DSG idd ook altijd in de S. In de D vind ik m waardeloos schakelen. In de S schakelt de bak mooi tussen de 2500 en 3000rpm en daarmee geeft mn auto niet het gevoel de hele tijd in te houden na het schakelen. En het verbruik wordt er alleen maar beter van.
 

Kazie31

Nieuw lid
Besteld : Octavia Combi FL Ambition Business 1.4 TSI H6 Briljant silver

Tech Pakket bestaand uit : Kleuren Maxidot, 3 Spaaks sport stuurwiel, Stoelbekleding Leder/stof, stoelverwarming, Sunset, Chromen raamlijsten
Dakrailing Zilver
DAB+
Driving Mode Select
Vaste Trekhaak
Zwart interieur

Besteld op 23/5 verwacht eerste week van Oktober.
 

jp_f1

Senior Member
Op 18/6 is mijn Octavia Combi FL Style Business 1.0 TSI Racing blue besteld, met als extra opties
- Sunset
- Dynamic pakket
- Bagage scheidingsnet

Gisteren navraag gedaan bij de dealer en hij is nu gepland voor week 34/35 productie en 2 weken later zou hij dan in NL moeten zijn. Een week/anderhalve week later kan ik hem dan ophalen bij de dealer, wat zou betekenen eind september/begin oktober
 

Joh@n

Forumguru
???
Vertel.....
Je hoort in 3 vanaf ~25km/h tot 40km/h duidelijk een dreun/vibratie in de bak/vliegwiel. Ook bij hogere versnellingen is er bij acceleratie met halfgas duidelijk een dreunend geluid hoorbaar. Het is nog beperkt lijkt het tot koude motor, dus wat het precies is weet ik nog niet echt...
 

Marcin21

Nieuw lid
Besteld : Octavia Combi FL Ambition Business 1.4 TSI H6 Briljant silver

Tech Pakket bestaand uit : Kleuren Maxidot, 3 Spaaks sport stuurwiel, Stoelbekleding Leder/stof, stoelverwarming, Sunset, Chromen raamlijsten
Dakrailing Zilver
DAB+
Driving Mode Select
Vaste Trekhaak
Zwart interieur

Besteld op 23/5 verwacht eerste week van Oktober.
Bij welke dealer heb je dat besteld?
 

MCA

Lid
5 mei besteld en vandaag opgehaald, al stond de auto er al een paar weken

Een 1.6tdi dsg Octavia Combi style business met oa panorama dak, travel pakket, elektrisch verstelbare stoelen, ACC en lederen bekleding naderhand ingebouwd.

Ziet er erg netjes uit. Nu de 1001 opties en instellingen maar eens verkennen
 

MCA

Lid
[...] maar grappig om te zien dat sinds er geen onderscheid in bijtellingspercentages wordt gemaakt er niet meer alleen 1.6 diesels worden besteld maar men ook de tweeliter durft aan te kruisen. Of zou het toeval zijn?
De 2.0 is een D (hand) of E-label (dsg) auto en veel leaserijders mogen tot max C-label. Hierdoor valt er erg veel af en kon de combi diesel ook alleen maar met dsg.

Een populaire keuze uit 2016, de bmw 320d ede, komt er bij ons ook niet meer door want die is nu ook een te hoge categorie.
 

Joh@n

Forumguru
@mister9 eigenlijk altijd D. Bevalt mij prima, geef enkel heel soms een tikje tegen de - flipper omdat hij te lang in een versnelling blijft hangen bij langzaam snelheid minderen. Qua acceleratie en schakelmomenten vind ik D fijner dan S.
 

Dimocash

Nieuw lid
Ik heb een benzine 1.0 dsg en gebruik de S zeer zelden. Wanneer ik gas geef in S dan schakelt hij pas door wanneer het toerentalmetertje bijna het rode gedeelte aantikt. Het is net alsof hij de motor wil opblazen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Toen ik nog een O2c 1.9 TDI 2007 met dsg reed, gebruikte ik de S-stand eigenlijk alleen als voorbereiding voor een inhaalmanoevre op een provinciale weg. De kickdown reageerde me dan te traag.
 

Jenkins1

Nieuw lid
Gisteren mijn nieuwe Octavia Style business 1.0 DSG gekregen. Inmiddels aan het studeren mbt bedienen etc. 1e indruk is zeer goed. Zeer comfortabel rijden en erg wennen aan de automatische CC op de snelweg. Zal binnenkort wat foto's plaatsen. Zoals eerder aangegeven kom ik van Seat af en noodgedwongen overgestapt omdat de Skoda gewoon meer ruimte heeft voor mijn te grote kinderen. Tot nu toe zeker geen spijt gehad.

Enige teleurstelling was dat er achterin geen USB aansluitingen zaten in het midden console. In mijn veronderstelling had ik deze wel verwacht bij dit type/model. Helaas ...

Ak zaterdag laat ik er een alarm type 3 inzetten, zodat ik wat rustiger kan slapen.
 

Dimocash

Nieuw lid
Enige teleurstelling was dat er achterin geen USB aansluitingen zaten in het midden console. In mijn veronderstelling had ik deze wel verwacht bij dit type/model. Helaas ...

De USB aansluitingen achterin het middenconsole is onderdeel van het functiepakket. Dit heb ik en mijn kinderen zijn er erg blij mee.
 
Bovenaan Onderaan