Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Jazz37

Nieuw lid
Hmmm, ik zat toch niet helemaal juist met mijn statement over het langer duren van de ambition modellen. Die van ons wordt volgende week geleverd:D (eind april besteld, verwachte levertijd begin oktober)

Voor het overzicht; ambition business 1.0tsi hand. geen bijzondere extra's.
Dat is mooi!

En bijzonder, die van mij is half april besteld en staat nu op productie week 35. Ook een ambition business 1.0 tsi hand
 

Koetje2508

Nieuw lid
Besteld door lm bij A-point op 19 mei jl. maar nog steeds geen produktiedatum en of levertijd dan alleen een verwachte levertijd. Volgens hen was de fabriek dicht vanwege vak?
 

mister9

Actief lid
Vraag maar raak

Ah, fijn.

Ik krijg de mijne over een maand.
Hoe bevalt de 1.6 tdi DSG qua performance? Genoeg vermogen / trekkracht voor de octavia? Hoe bevalt de DSG qua schakelen icm de tdi?
En herken jij iets van "te snel" schakelen waardoor de DSG continu in een te lage versnelling zit en dus een brom/trilling geeft?
 

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Ah, fijn.

Ik krijg de mijne over een maand.
Hoe bevalt de 1.6 tdi DSG qua performance? Genoeg vermogen / trekkracht voor de octavia? Hoe bevalt de DSG qua schakelen icm de tdi?
En herken jij iets van "te snel" schakelen waardoor de DSG continu in een te lage versnelling zit en dus een brom/trilling geeft?
Ik ben een rustige rijder, koppel van de dieselmotoren komt immers al vroeg vrij, waarom dan doortrekken tot 4000 rpm??
Zeer soepel, schakelt snel door, of je moet m in Sport zetten, enige wat mij tegenvalt is her geluid bij 130km/hr....
De schakelmomenten zou je middels een software ingreep wel kunnen aanpassen aan jouw wensen....

Weet niet hoe anderen dit ervaren?
 
Laatst bewerkt:

mister9

Actief lid
Ik ben een rustige rijder, koppel van de dieselmotoren komt immers al vroeg vrij, waarom dan doortrekken tot 4000 rpm??
Zeer soepel, schakelt snel door, of je moet m in Sport zetten, enige wat mij tegenvalt is her geluid bij 130km/hr....
De schakelmomenten zou je middels een software ingreep wel kunnen aanpassen aan jouw wensen....

Weet niet hoe anderen dit ervaren?

Hoe bedoel je het geluid bij 130 kmh? Wat is dit voor een geluid? En bij 120 en 140 is het geluid weg?

En qua vermogen, goed genoeg in de praktijk, die 1.6?
En ervaar jij het start-stop ook al irritant icm de DSG?
 

Marco013

Nieuw lid
Vrijdag de auto mogen ophalen.
Eerste indruk .... WoW.
Kleur is heel erg mooi zeker met de zilver accenten.
DSG rijdt heerlijk.
Start / stop systeem is even wennen.
Multiemedia en Apple CarPlay werkt perfect.
Alvast 1 foto
 

Bijlagen

  • IMG_1590.JPG
    IMG_1590.JPG
    97,5 KB · Weergaven: 120

Cees33

Forumguru
Aan je naam te zien rijden er dan tenminste 2 cappucino beige 03 in Tilburg. Een combi en een hb. Ik kan de mijne binnenkort ophalen.
 

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Hoe bedoel je het geluid bij 130 kmh? Wat is dit voor een geluid? En bij 120 en 140 is het geluid weg?

En qua vermogen, goed genoeg in de praktijk, die 1.6?
En ervaar jij het start-stop ook al irritant icm de DSG?
Geluid...gewoon meer dan ik in Mn vorige auto ervaarde ( Opel Zafira).
Vermogen voldoet in mijn beleving,maar ben zoals gezegden rustige rijder, heb er ook geen ervaring mee in bergen, met aanhanger oid.
Start stop systeem, stoor ik me niet aan, maar ook dit is te programmeren begreep ik hier op t forum.
 
Bovenaan Onderaan