Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

fabialous

Senior Member
@Jelzie: "..... ik heb hem! :) zie de fotos van het leer. erg mooi geworden...."

Van ganser harte gefeliciteerd en heel veel rijplezier toegewenst!!!:bloemen::bloemen::bloemen:

Maik

Actief lid
Nee, flippers zijn niet standaard maar kunnen voor een meerprijs van 120 euro sinds vorige week bijbesteld worden....

elephtera

Forumguru
Ik heb het geluk mogen hebben om op mijn verjaardag, eergisteren, mijn O3C op te kunnen halen.
's Ochtends om half 11 waren we bij Skoda Center Utrecht, en daar stond hij dan, in de showroom! Mooi doek er overheen. (foto's komen van de week als ik thuis achter de pc kan kruipen)

Na het standaard verhaaltje mocht ik hem niet uitpakken, dat deed de verkoper. Maar dat mocht de pret niet drukken, zo'n mooie zwarte auto die er onder vandaan kwam. Met alle luxe die we ons maar konden voorstellen.

Mijn zorgen om de toch wel "trage" 1.6tdi waren volkomen onterecht. Ik kwam van een auris die 0-100 binnen 10 seconden deed, en de 1.6tdi zou het in ruim 11 doen, en toch voelde de 1.6tdi sneller, veel sneller! Wat een heerlijk zweef gevoel!

gister en eergister hebben we ruim 700km gereden, snelweg, binnendoor, vanalles. Het belangrijkste wat me opviel is dat de standaard instellingen niet ideaal zijn.
- lane assist besteld: standaard uit
- columbus: standaard dag stand ipv auto stand

Als je dus zelf de auto haalt met die opties, niet schrikken, ze zijn er wel, alleen moet je ze zelf even aanzetten.

Ook is het jammer dat je niet je audio uit kan zetten, alleen muten.

Waar ik nog niet uit ben is de geheugen functie met sleutel. Die heb ik aangezet, ingesteld, en toch elke keer als ik de auto open maak, gaan de spiegels in de "R" stand, en mag ik ze of zelf goed zetten, of gewoon op de 1 van de stoel drukken tot ze goed staan. Maar ook dat zal onwetendheid zijn en een handleiding die ik toch iets beter moet bekijken.

De handleiding hadden we ook nodig voor de totaal km stand. En toen kwamen we er nog niet uit. Als je cruise control aan staat kun je nergens je totaal km stand zien (ook niet bij alle tellers in de columbus). Pas als je cruise control in de off stand zet komt in het maxidot een km stand te staan.

Nu nog even hopen dat ze mijn bestelling kunnen fixen... Ik heb niet helemaal de juiste bestelling geleverd gekregen. Safety ipv travel pakket. Safety kunnen ze er niet uit halen, maar travel moeten ze wel toe kunnen voegen.

Het klinkt misschien wat zeurderig dit allemaal. Zo is het niet bedoeld, want de auto rijdt heerlijk!
De stoelen zitten heerlijk, de auto zweeft over de weg, hij stuurt geweldig, en ook lane assist en alle andere hulp middelen werken uitstekend, zelfs front assist.

En in de 700 km die we door heel nederland hebben gereden, zijn we niet een O3 tegen gekomen, dat voelt bijzonder!

isonic125

Actief lid
Veel rijplezier. Ik hoop die van mij volgende week op te halen.
Wel even je onderschrift aanpassen.
Of heb je nog een O3 in bestelling :pieker:

Al die positieve reacties/rij-ervaringen maken het wachten op mijn auto er niet gemakkelijker op.
Heel veel plezier en vooral vele veilige km's toegewenst.

Flem_nl

Forumguru
En in de 700 km die we door heel nederland hebben gereden, zijn we niet een O3 tegen gekomen, dat voelt bijzonder!
Geniet van je auto. We zullen snel met velen zijn!!! Ps. km stand bij CC niet zichtbaar is al jaren het geval bij VAG auto's. Ook in mijn huidige Golf niet zichtbaar.

elephtera

Forumguru
Ander positief nieuws over de O3. Ik had een elektrisch bedienbare stoel besteld. En wat blijkt, ik krijg er 2! Ook de bijrijder stoel is elektrisch bedienbaar, echter is die zonder geheugen functie.

Lane assist heeft trouwens 3 standen: uit, corrigeren en sturen. Het corrigeren werkt erg prettig, het sturen is a little to much.

Verder kun je alle opties die je hebt via columbus aan en uitzetten. Van parkeer sensoren tot de ruitenwissers tot je coming/leaving home verlichting.

Daarin gelukkig ook de optie om de buitenspiegels niet synchroon te stellen, maar netjes los van elkaar. Op de een of andere manier stel ik altijd eerst de bijrijder in, en daarna pas de bestuurderskant.

Wat ik ook als optie zag, in combinatie met de Bi-Xenon AFS (vermoed ik) is de optie voor link/rechts rijden, waarmee de lampen ook voor Engeland netjes in te stellen zijn zonder viel zwart tape.

@Flem_nl, dat ze daar nog niet van geleerd hebben zeg... Nu kan ik CC niet aan laten als ik ga tanken en de km stand door moet geven... Nou ja, het went wel, en volgens mij is lange rit nog niet gereset, dus die komt er ook mee overeen.

Laatst bewerkt:

Flem_nl

Forumguru
@Flem_nl, dat ze daar nog niet van geleerd hebben zeg... Nu kan ik CC niet aan laten als ik ga tanken en de km stand door moet geven... Nou ja, het went wel, en volgens mij is lange rit nog niet gereset, dus die komt er ook mee overeen.
Ik zal het zo even nakijken (moet een rit van 186 km maken enkele reis), volgens mij is je km stand wel zichtbaar wanneer de motor wordt uitgezet. Ondanks dat je CC nog ON staat.

CDK

Forumguru
als de motor uit staat is de km stand zichtbaar, als de cc op off staat ook, in alle andere gevallen niet

Bovenaan Onderaan