Ik zie eigenlijk ook best veel Octavia's, hoewel ik het gevoel heb dat het aantal FL's toch een beetje tegenvalt, die wordt toch al weer een tijdje geleverd wordt. Maar uit de verkoopcijfers die iemand hier laatst gepost had bleek dat m'n gevoel eigenlijk niet zal kloppen, de verkoopcijfers van de Octavia waren toch ook flink toegenomen. Hier op het forum lijkt het me ook vrij rustig rond de Octavia, de Kodiaq (en Karoq) topics zijn drukker.
Persoonlijk kan het me niet schelen hoeveel ik er zie, het is voor mij vooral een praktische keuze. Ik vind die SUV's best interessant, zo'n Kodiaq heb ik ook wel bekeken, ik vind 'm niet mooier dan een Octavia, ook niet lelijker, vergelijkbaar, wel flink indrukwekkender. Maar je sleept mijns inziens vooral extra lege ruimte en gewicht mee (en je moet toch door het grotere frontaal oppervlak ook meer lucht wegduwen, dus hoger brandstofverbruik), en daar had ik de meerprijs niet voor over. M'n huidige Octavia heeft zich tijdens vakanties, paar keer met 2 kinderen en 3 volwassenen, wel bewezen qua ruimte, groot zat.