Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Zirx

Lid
Ik kreeg net een telefoontje dat mijn nieuwe Octavia Combi (voorlopig) gepland staat op productieweek 11, levering week 13.
De bestelling als het goed is in week 6 doorgegeven aan de fabriek.

Deze wordt het:
Octavia Combi 1.0 TSI Greentech Style Business
- Brilliant Silver Metallic
- Dynamic pakket (Zwart-Wit)
- Elektrische achterklep
- Optical parking assistent (Parkeercamera achter)
- Panoramisch glazen schuif-kanteldak
- Sunset
- 18" Lichtmetalen velgen VEGA
- Zwarte spiegelkappen

Zojuist nog eens gesproken met de dealer en de levering staat gepland op 14 mei! Dan mag hij pas uitgeleverd worden van de leasemaatschappij. :pieker:
Ik kreeg sterk de indruk dat de auto er al staat of zeer binnenkort geleverd wordt.

CharlesTucker

Forumguru
Gefeliciteerd, en veel plezier met de auto. Zelf mag ik nog een dikke maand of 2 wachten, en dat vind ik eigenlijk niet eens erg. Ik ga me nu het einde toch langzaam dichterbij komt langzamerhand toch een beetje hechten aan de O2, ik heb het 'm zelfs vergeven dat ie me voor de wintervakantie in de steek heeft gelaten (maar als ik de O3 eenmaal heb zal ik de O2 denk ik toch snel vergeten, uit het oog, uit het hart).

kalespijker

Actief lid
Op 30-3 is mijn nieuwe auto van de zaak besteld:
Octavia combi 1.0 TSI met DSG
Style business
Brilliant silver
18” Alaris
Sunset
Reservewiel

Verwachtte leverdatum: Week 27
Kan niet wachten...

CharlesTucker

Forumguru
Gefeliciteerd en welkom, wordt een mooie auto. En wat ik altijd tegen m'n dochters zeg, iedereen kan wachten, wachten gaat vanzelf, hoef je niets voor te doen ;) (maar ik snap wat je bedoelt, sterkte).

Eerlijk gezegd bevalt me de voorloop auto ook best goed op dit moment. Een Kia Optima SW 141pk automaat. Maar toch probeer ik elke dag Octavia’s te spotten, maar eerlijk gezegd zie ik ze op mijn dagelijkse rit nauwelijks. In tegenstelling tot een paar jaar geleden toen het leek of iedereen ermee reed. Zal destijds wel met de fiscale regels te maken hebben gehad, net als de 308SW (mijn vorige) 150pk automaat, 20% bijtelling, full option. Leek wel of iedereen ermee reed. Hou juist wel van om te rijden in andere auto dan de rest :-) Velvet Red helpt daar sowieso bij denk ik.

Anyway, minder dan 2 weken werken, dan 3 weken (vlieg)vakantie en dan is het wachten ook voorbij als de geschatte leverdatum nog geldt.

Japanese Power

Donateur
Maar toch probeer ik elke dag Octavia’s te spotten, maar eerlijk gezegd zie ik ze op mijn dagelijkse rit nauwelijks.
Vraag ik me toch waar jij dagelijks rijdt ;)
Ik zie dagelijks zoveel Octavia's rijden dat ik heel blij ben dat ik uiteindelijk voor de Kodiaq heb gekozen.
En qua bijtelling doet de Octavia het best goed. Alles is natuurlijk naar 22% getrokken en dan heb je met de Octavia veel ruimte en comfort voor relatief (minder) bijtelling dan vergelijkbare modellen van andere merken...

CharlesTucker

Forumguru
Ik zie eigenlijk ook best veel Octavia's, hoewel ik het gevoel heb dat het aantal FL's toch een beetje tegenvalt, die wordt toch al weer een tijdje geleverd wordt. Maar uit de verkoopcijfers die iemand hier laatst gepost had bleek dat m'n gevoel eigenlijk niet zal kloppen, de verkoopcijfers van de Octavia waren toch ook flink toegenomen. Hier op het forum lijkt het me ook vrij rustig rond de Octavia, de Kodiaq (en Karoq) topics zijn drukker.

Persoonlijk kan het me niet schelen hoeveel ik er zie, het is voor mij vooral een praktische keuze. Ik vind die SUV's best interessant, zo'n Kodiaq heb ik ook wel bekeken, ik vind 'm niet mooier dan een Octavia, ook niet lelijker, vergelijkbaar, wel flink indrukwekkender. Maar je sleept mijns inziens vooral extra lege ruimte en gewicht mee (en je moet toch door het grotere frontaal oppervlak ook meer lucht wegduwen, dus hoger brandstofverbruik), en daar had ik de meerprijs niet voor over. M'n huidige Octavia heeft zich tijdens vakanties, paar keer met 2 kinderen en 3 volwassenen, wel bewezen qua ruimte, groot zat.

Vraag ik me toch waar jij dagelijks rijdt ;)
Afhankelijk van de gekozen route een combinatie van N48 of N34 met A37 zo'n 40-50km
Zie wel wat SuperBs en Octavia3, en vandaag ook nog een 3FL gezien, Racing Blue.

Persoonlijk vind ik het juist wel leuk dat ik er niet zoveel dezelfde zie rondrijden. Bij de klant Hebben ze ook 2 Octavia's en een Kodiaq in gebruik. 1 van die Octavia's wordt ook vervangen door 3FL (net besteld).

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan