Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Ik zit vanuit West Brabant tot Groesbeek, metname dus de A27 en A15, ben maar gestopt met “ turven” ....
Ah door het “wachten” let ik er wat meer op, gewoon omdat je nieuwsgierig bent. De Optima SW is best een fijne en ruime bak (en met tegen de 36k@22% scheelt ie ook nog in de bijtelling tov de 39k@22% straks) en 1200km op een tank. Dat gaat met het Octavia baby tankje niet lukken :pieker:

Rallye

Forumguru
Na succesvolle testrit in leusden toch maar besteld ...

ŠKODA ‘OCTAVIA COMBI RS 245 Business
Velvet red metallic incl Leder/Alcantera zwart met rode stiksels

Opties:
Panoramadak
Adaptive Cruise Assistant (voor verwarmd stuurwiel)
Stoelverwarming op de achterbank en stuurwielverwarming
Sunset (extra donker getinte ramen achter)
Dynamic chassis control
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Reservewiel
Verwarmbare voorruit pakket
Functie pakket
Optical parking assistent
Travel pakket
Safety pakket

Verwacht week 26/27 2018
Micheal

Produktie na week 22! Dan kun je het nieuwe digitale display nog bestellen?

Vandaag via de dealer bij Pon gecheckt: verwachte productie week 24/25 en levering = productieweek + 4 weken. Is dus een verwachte vertraging van 2,5 maand, en dus 5 maand wachttijd in totaal, dubbele van wat beloofd was (10 weken).

Met dank aan de wltp. Vanaf productie datum 1-9-2018 moet er een zeer ongunstige omreken tabel voor CO2 (=hoger bpm tarief) berekening worden gebruikt, vanaf 1-1-2019 komt er een nieuwe Co2-bpm staffel van de roverheid die voor hen kosten neutraal is. Diesel zal dan nog duurder worden in bpm en benzine goedkoper.

Anyway, gevolg is dat dealers/leasemaatschappijen massaal aan het bestellen zijn, geldt voor alle merken, en dat de auto productie in Europa op dit moment dus overuren maakt...

Import van jonge diesels van voor 1-9-2017 zal zeer lucratief kunnen zijn.

Laatst bewerkt:

CharlesTucker

Forumguru
@alexanderzalm , mooie auto, gefeliciteerd en veel plezierige kilometers ermee toegewenst!

@MoRaX , goed nieuws, 3 weken eerder dan beloofd. Ik ben benieuwd of dat voor mij ook gaat gelden. Ik heb 'm een dag eerder besteld, en de verwachte levering was ook week 25. Wel een heel andere configuratie dan jij, een 1.5TSi en handgeschakeld, misschien maakt dat nog wat uit voor de productieweek. Ik heb overigens geen haast, tot half juli vind ik alles prima, zolang m'n O2 het blijft doen.

kalespijker

Actief lid
@MoRaX : mooi configuratie! Ik vroeg er ook naar omdat ik nav het verhaal van skodahhh benieuwd was of de langere levertijden alleen de diesels betreft of ook de benzine varianten.

CharlesTucker

Forumguru
Die O2 is arctic green, dus die blijft het tot in lengte van jaren doen; dat is voorbestemd. :D
Tsja, dat dacht ik ook, maar dat ging toch even mis op een beroerd moment, vlak voor de vakantie. Had natuurlijk ook op een nog beroerder moment kunnen gebeuren, tijdens de vakantie of zo. Maar toch, die ervaring, gecombineerd met de 270000km op de teller, heeft wel meegeholpen bij de beslissing 'm in te ruilen, de volgens een collega "meest betrouwbare Octavia ooit" gaat vervangen worden.

gilliskoen

Nieuw lid
Hier ook besteld op 15/2 , verwachte levering midden mei, maar na wat ik hier op het forum al vernomen heb met leveringen in België, men dealer opgebeld, die wist te vertellen dat het eerder voor Augustus zou worden...

Knipsel.PNG

Bovenaan Onderaan