Ten eerste, goed punt!
Je 2e punt begrijp ik niet eerlijk gezegd. Pleit je ervoor om wel de auto op de rollerbank te laten zetten dmv verder af te stellen? Of heb je het over mijn rijstijl?
Ecostand zit er voor zover ik weet niet op.
Als je wagen laat chippen al dan niet op testbank kan je meestal kiezen voor normale chiptuning.
Wil zeggen meer koppel Nm en meer PK's.
Ecochippen wil eigenlijk zegen dat ze koppel Nm iets verhogen en de pk's laten wat het is of met klein beetje meer dan origineel.
Als je deze normaal laat chippen kan je dan zelf je rijstijl aanpassen zoals je wil.
Als je eerder zuinig wil rijden ga je rond het max Nm koppel moeten rijden.
Gezien deze iets meer koppel zal hebben na chippen ga je normaal niet hoger in toeren moeten gaan om goed voorruit te gaan,wat je vroeger eerder zal gedaan hebben.
Doordat je vroeger kan opschakelen ga je iets minder verbruik hebben.
Als ze deze volledig op eco afstellen zal verbruik nog verminderen.
Maar laten we eerlijk zijn en realistisch zijn.
Wagen 8l/100km verbruikt ga je deze naar 6,5-7l/100 wel kunnen krijgen.
Maar ene van 5,5l/100 naar 4,5 L/100 is weer iets anders....
Hoe lager je verbruik nu al is zal moeilijker zijn om deze nog te verlagen.
Nu chiptuning laten doen om minder verbruiken, neen dan niet laten doen.
Als je dpf en egr en chiptuning laat doen ga je wel resultaat krijgen van minder verbruik.
Minder tegendruk,minder uitlaatgassen die terug worden gebruikt en vooral alles afstellen naar de toegepaste verwijdering of dichtzetten van onderdelen.
Gelijk wat je veranderd aan de wagen,van uitlaat,inlaat,ontsteking,brandstof het best resultaat heb je van deze nadien af te stellen.
Want een ecu is wel marge voor wat op te vangen maar er zijn grenzen, met gevolg deze over de grens ga de wagen minder vermogen zal hebben of noodloop zal gaan.