...
OF!
Laat de software update uitvoeren en laat daarna DIRECT de EGR uit de software verwijderen. (Wegschrijven)
Dit kan een tuningsbedrijf uitvoeren.
Nadeel: NOx, meer geur.
Voordeel: Beter lopende motor, minder verbruik, minder kosten, minder roet.
VAG/PON zal vast niet elke EGR en DPF gedurende de levensduur van het product (de auto) kosteloos vervangen.
Waarom zou je dat überhaupt willen uitzetten?De Diesel Partikel Filter is precies dat: een filter, is dus niet "uit" te zetten.
Dan loopt het inderdaad vol, dus het regeneratieproces kun je ook niet uitzetten.
Waarom zou je dat überhaupt willen uitzetten?
Ik reed eerder bijna 4 jaar/134000km in een O2C 1.9TDI en nu alweer richting 7 jaar en 153000km met de huidige auto voorzien van roetfilters, beide zonder daarmee ooit enig probleem te hebben gehad. Ook nooit last gehad met regenereren trouwens, bij de Fabia tot nu toe zelfs nooit iets van gemerkt: 't werkt blijkbaar gewoon zoals het moet.
Dus daar gaan we niet aan klooien...
Pon neemt dingen serieus?
Welnee!
Pon rolt software uit die frauduleus is (PON wist hiervan)
Update IV
Gisteren de auto bij Korterink opgehaald, hij was tussen de middag klaar. Naast het vervangen van de EGR hebben ze ongevraagd en zonder in rekening te brengen een lampje vervangen die de vorige dag was stuk gegaan. Kleinigheidje natuurlijk, maar toch fijn dat ze het doen en ook iets waaruit blijkt dat ze goede service leveren.
Wat heerlijk om vanochtend na een paar maanden weer eindelijk zonder foutcode “lampjes” te rijden
As we speak zit ik in de wachtruimte bij VVT. Alle software van mijn auto zojuist uitgelezen en men schrijft specifiek op op basis hiervan voor mijn auto een programma. Ben benieuwd.
Keep you posted.
Ja klopt het is mijn eerste inderdaad.Zal laat maar iets weten.
.
Eerste gechipte wagen dat je hebt ?
Zal verschieten.
Voor een béétje betrouwbaar beeld van het verbruik moet je toch wel een paar tanks leegrijden volgens je gebruikelijke rijpatroon en dan alle daarmee gereden kms afzetten tegen de totale liters. Daar gaar wel iets meer tijd inzitten dan een halve week...Echter is het verbruik nog meer toegenomen...
Update V
Na het chippen blijkt de auto een stuk fijner te rijden. Wat meer vermogen en koppel maakt een groot verschil.
Echter is het verbruik nog meer toegenomen....
Zojuist even overlegd met VVT en we gaan even proberen zonder tuning en met een weggeschreven klep kijken hoe het gaat. Mocht het geen verschil maken in gebruik dan zetten ze de tuning weer terug en ga ik het hiermee doen.
Update V
Na het chippen blijkt de auto een stuk fijner te rijden. Wat meer vermogen en koppel maakt een groot verschil.
Echter is het verbruik nog meer toegenomen....
Zojuist even overlegd met VVT en we gaan even proberen zonder tuning en met een weggeschreven klep kijken hoe het gaat. Mocht het geen verschil maken in gebruik dan zetten ze de tuning weer terug en ga ik het hiermee doen.
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Ik heb drie tanks bijna leeg gereden. Het beeld wat ik van de boordcomputer kreeg direct na he tunen is dat bij cruisesnelheid 120km/h het verbruik was toegenomen. Dit werd aan de pomp bevestigd.Voor een béétje betrouwbaar beeld van het verbruik moet je toch wel een paar tanks leegrijden volgens je gebruikelijke rijpatroon en dan alle daarmee gereden kms afzetten tegen de totale liters. Daar gaar wel iets meer tijd inzitten dan een halve week...
NeeHeb je ook curve?
Het idee was juist dat op cruisesnelheid 120km/h het verbruik zou afnemen. Standpunt van VVT. Echter dit blijkt helaas niet zo te zijn en was voor mij de voornaamste reden om hem te tunen.Als je het gechipte vermogen aanspreekt,hoe in toeren ga ,zal die méér verbruiken,kan ook niet anders.
Verwacht nu niet direct liters minder doordat je egr dicht sta .