Voor degenen die deze tip nog niet hebben gelezen (ik zag hem in een review op Autoweek.nl): rechts in de vulopening zit een palletje dat je naar binnen kunt drukken. Degene die dat meldde zei dat je in dat geval maar liefst 11 liter meer kunt tanken. Je moet dan wel gelijk een flink stuk gaan rijden want je hebt dan geen juiste ontluchting meer.
Pas hier mee op; de 11 ltr extra ruimte is voor de expansie van de brandstof; met name bij diesels wordt de brandstof via de motor rondgepompt en warmt door de motor ook enorm op! De temperatuur kan bij langere ritten oplopen naar zo'n 80 gr, en dan gaat het zootje aardig uitzetten!Voor degenen die deze tip nog niet hebben gelezen (ik zag hem in een review op Autoweek.nl): rechts in de vulopening zit een palletje dat je naar binnen kunt drukken. Degene die dat meldde zei dat je in dat geval maar liefst 11 liter meer kunt tanken. Je moet dan wel gelijk een flink stuk gaan rijden want je hebt dan geen juiste ontluchting meer.
Maar voor een lange vakantierit zou het eenmalig natuurlijk best handig kunnen zijn: op 1 tank naar Rome.
Dat is de "uitdaging" mijn vader tankte voor 10 gulden.
Diverse keren lopen duwen, hij achter het stuur.
Ik ging liever op de fiets, dan bij hem in de auto !
@Hetzer, hoeveel kms heb je nu gereden??