Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

jos_br

Actief lid
De lijst van test criteria voor de ece norm is lang.
Neem elk punt en kijk hoe je daarmee het verbruik van de nieuw te ontwikkelen auto/motor kan verlagen. Tel alle mogelijkheden voor besparing bij elkaar op en je kunt nog een veel zuinigere auto maken dan de GL.
Alleen heb je dan ook rekening gehouden met het feit of het in de praktijk ook zo is en de auto prettig rijd ?

Dit zou i.m.o. eerlijker zijn en goed te realiseren omdat je hier tenslotte voor betaald. Met zijn allen wel te verstaan, in de vorm van belastingsgeld. Een GL zou ook prettiger kunnen rijden wanneer de motor vroeger op zou pakken. Hierdoor zou de motor ook zuiniger zijn, een hoger toerental geeft altijd meer verbruik.

Jos.

Bertm

Actief lid
@pepersokoda
Wat een mooi stukje tekst! Sluit mij er volledig bij aan.
.....

En praat alles maar weer recht wat krom is. Waarom verdedigen jullie Skoda. Als jiij als opa over de snelweg wilt, dan moet je dat zelf weten. Maar dat is geen gewoon gebruik.

Ik herhaal nog maar eens het verbruik van mijn Fiat Doblo 1.9 JTD. In de folder gemiddeld beloofd 1 op 14,9 In de praktijk 1 op 15,5 - 1 op 16.

FredV

Banned
En praat alles maar weer recht wat krom is. Waarom verdedigen jullie Skoda. Als jiij als opa over de snelweg wilt, dan moet je dat zelf weten. Maar dat is geen gewoon gebruik.

Ik herhaal nog maar eens het verbruik van mijn Fiat Doblo 1.9 JTD. In de folder gemiddeld beloofd 1 op 14,9 In de praktijk 1 op 15,5 - 1 op 16.
Wat een gelul allamaal en ben ff 3 dagen niet op t forum gewrest.
en wat lees ik, teksten die 100 x zijn herhaald. rijden als opa, wereldvreemd etc.
ruim 1500 reacties vanaf het begin, dus ik overdrijf echt niet met 100x hetzelfde.
Ik rij niet als een opa, Bertm, en toch rij ik zuinig. En het gaat niet over de Fiat Doblo, maar oke, die ios dus niet BPM en MRB-vrij, zou dat misschien het verschil zijn?
En ja, de auto kan anders, welke auto niet?
Maar zou het dan een Rolls Royce worden?

en als iedereen nu eens goed leest wat er staat, ... dan kan dit topic dicht en hoef de nieuwe lezer alleen ff die 20 ter zake doende reacties te lezen.
Punt.

corsaar

Senior Member
Denken julie nou echt dat alle opa,s als een opa rijden.
Wat is dat eigenlijk als een opa rijden. Of discrimineren jullie graag
een bevolkinggroep.

Bertm

Actief lid
Ben jezelf toevallig Opa Corsaar?:) Bij wijze van spreke dan hè. Ik had ook een andere bevolkingsgroep (waar we als mannen niet zonder kunnen) kunnen discrimineren.

Waar ik me aan erger is dat iedere keer, wanneer iemand hier over begint, weer wordt gezegd dat het verbuik haalbaar is. Ja, maar dan moet je wel met 80 á 90 over de snelweg. En dat vind ik niet normaal.
Dat is recht lullen wat krom is.

Kan iemand me vertellen hoe ik me van dit Forum kan afmelden....

Volkomen mee eens.
Alles wat na Peperskoda's reactie van 7:35u volgt lijkt me overbodig.
P.s.
Kom niet aan m'n opa..

Als je de GL puur en alleen gekocht hebt vanwege het verbruik volgens de EU-norm dan ben je in mijn ogen toch een beetje wereldvreemd en naief te noemen. QUOTE]

Nou je word bedankt, om alle GL rijders wereldvreemd en naief te noemen.
Iedereen in nederland heeft de GL gekocht puur en alleen vanwege het verbruik volgens de EU-norm en de daaruit voortvloeiende vrijstellingen.
In de rest van de wereld word hij namelijk nauwelijks gekocht.

FredV

Banned
Ben jezelf toevallig Opa Corsaar?:) Bij wijze van spreke dan hè. Ik had ook een andere bevolkingsgroep (waar we als mannen niet zonder kunnen) kunnen discrimineren.

Waar ik me aan erger is dat iedere keer, wanneer iemand hier over begint, weer wordt gezegd dat het verbuik haalbaar is. Ja, maar dan moet je wel met 80 á 90 over de snelweg. En dat vind ik niet normaal.
Dat is recht lullen wat krom is.

Kan iemand me vertellen hoe ik me van dit Forum kan afmelden....
Bertm, je kunt ook 80 op binnenwegen, daar wel eens aan gedacht?
Erg kortzichtige reactie dus. en je bekend dus dat je discrimineert.
Dank..
en je bent hier vrijwillig toch?
Je HOEFT hier niet te komen?

Dus.....?
Uit commerciele redenen zeggen dat de auto gemiddeld 1:29,4 rijdt.
Iederd dag wordt dit nog verteld in tv reclames.

Hier leg je de vinger op een zere plek, Bert.
Dit zegt meer iets over mensen dan over auto's. Het gaat wat ver om hier de kredietkrisis bij te slepen, maar het misleiden en mis-informeren van de medemens om er zelf beter van te worden heeft er mee te maken denk ik. De verwarring betreft dus in dit geval de norm vs de praktijk. Vergeet de norm dus.
Veel mensen pikken het niet langer om gefopt te worden. Er is steeds meer roep om transparantie.

jos_br

Actief lid

+1,

maak er een slak van, klinkt beter..........en mooi gesproken Ratopek..........

Jos.

QUOTE=FredV;208739 en als iedereen nu eens goed leest wat er staat, ... dan kan dit topic dicht en hoef de nieuwe lezer alleen ff die 20 ter zake doende reacties te lezen.
Punt.[/QUOTE]

Als het ece verbruik hoger (realistischer) was geweest had niemand de GL gekocht = geen vrijstelling = oninteressante auto.

Noord26

Forumguru
Ik ben nog steeds benieuwd naar de ervaringen van andere rijders omtrent hun verbruik en rijstijl. Maar daar gaat het (opnieuw) al lang niet meer over.

:(

Melding gemaakt bij moderator.

Bertm

Actief lid
Ik ben nog steeds benieuwd naar de ervaringen van andere rijders omtrent hun verbruik en rijstijl. Maar daar gaat het (opnieuw) al lang niet meer over.

:(

Melding gemaakt bij moderator.

Verdere discussie heeft volgens mij geen zin. De conclusie die je kunt trekken is dat wanneer je je aan een snelheid van maximaal 100 km/u haalt dat je dan flink kunt besparen. Maar wanneer je 120 op de snelweg rijdt het verbruik tegen valt.

Een andere conclusie is dat Skoda meer heeft belooft dan mogelijk is. En dit nog steeds zegt. Dealers weten beter en vertellen dat meestal er ook gewoon bij.

Verder is de GL gewoon een fijne auto. Rijdt lekker en is van alle gemakken voorzien. :xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan