Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

joergarms

Senior Member
@Gieliovd, AMEN.

Al het nuttige is denk ik wel gepost hier, verschillen houden we toch. De ene is tevreden met zijn GL, de andere heeft schijnbaar een kat in de zak gekocht.
Maar na zo'n 1600 postings lees ik ook niks nieuws meer.

Slotje???

NielsW

Lid
Hey mensen,

Ben er wel achter dat mijn verbruik uiteindelijk hetzelfde is gebleven met Vpower als zonder. Kan natuurlijk ook aan de weersomstandigheden hebben gelegen.
We zullen wel zien.

joergarms

Senior Member
@NielsW, er is onlangs een onderzoek uitgebracht waarin alle premium brandstoffen zijn getest, dar werd ook geen verschil in gemeten.

De verklaring voor het mogelijk zuiniger rijden zou zijn; doordat je een premium brandstof tankt, ga je er meer over nadenken. Daardoor ga je onbewust je rijstijl aanpassen.

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is zeker niet uit te sluiten. Om het op betrouwbare wijze vast te stellen dient de bestuurder dan ook geen weet te hebben van het soort brandstof.

van_der_P

Senior Member
Niet dat mij GL olie verbruikt, tenminste tot nu toe nog niet(5500 km). Maar toch maar een flacon reserve olie gekocht bij de service-dealer in Susteren. Je weet nooit wanneer je het wellicht nodig hebt.
Er werd een lege flacon gepakt die werd aan het vat gevult, Elf Solaris LLX, Elf Synthetic Technology New Generation 5W-30. Een hele mond vol, voor schrik niet 17.85 euro, wat een geld voor een litertje olie. (je mag niet meer omrekenen maar dat is toch bijna 40 gulden)
Hebben jullie ook deze ervaring met olie kopen, en is die echt zo duur ?

Ronnie

Forumguru
Dit is wel erg duur..... 5W30 is een full synthetic olie voor longlife, is normaal wel een stuk duurder dan de 10-40 b.v.

Om het nog wat ingewikkelder te maken; het schijnt dat v-power en ulimate zwavel-armere dieselolie is dan de gewone.

Als dit werkelijk zo zou zijn (moet echt geverifieerd worden!), dan is er wat voor te zeggen. Immers heb je dan in je roetfilter minder het dichtslib-effect.
Kan toch wel van belang zijn!

Multi1100

Actief lid
Ja, LL olie is duur, overigens alle olie. Maar alles is relatief want hoelang doe je ermee..voordat de flacon leeg is ben je dat alweer vergeten..
Overigens kreeg ik een liter mee bij afleveren. Service!

[MODERATORBREAK] NIET ONNODIG QUOTEN AUB [/MODERATORBREAK]

NielsW

Lid
Hoi joergarms,

Klopt, het ging in die onderzoeken alleen over premium benzine ipv bv diesel, ik wil nog wel geloven dat hier een verschil inzit. Ik heb het filmpje gezien waar iedereen het over heeft dat het een liter op de 10.000 is wat ze toevoegen aan additieven. Niet echt onderbouwt als je het aan de pompbediende vraagt die vaak niet verder komt dan "welke pomp, heeft u ook interesse in de dagaanbieding en spaart u zegels of airmiles" :D

[MODERATORBREAK] NIET ONNODIG QUOTEN AUB [/MODERATORBREAK]

peperskoda

Forumguru
Afgelopen donderdag tijdens de drukke ochtendspits in de sneeuw weer een lange rit gemaakt. De GL na 200km gereden te hebben weggezet met een verbruik van 3,7l/100km dat is 1 op 27,02. Ik vind dat onder deze omstandigheden verrekte zuinig.

peperskoda

Forumguru
Dat valt erg mee wanneer je je snelheid daarop aanpast. Zo reed vrijwel iedereen niet harder dan 100km/h, op de rechterbaan was tempo gelijk aan dat van de trucks. Samen met goed anticiperen maakt dat een heel constante snelheid mogelijk en dus een laag verbruik.

Bovenaan Onderaan