Wasmachineman
Forumguru
In het inrijden?
Een software-update? Bedoel je chiptuning, of iets anders?
Exact. Toeren maken is uiteraard de oplossing. VW schermt met "175 Nm vanaf 1700 rpm" of zo, maar dat is puur op de motor. Hang er een versnellingsbak en 1200 kg auto aan, en het wordt een ander verhaal.
Verder ben ik zeer tevreden over de 1.2 TSI. 't Is een pittig motortje, dat een relatief grote O2 toch akelig snel van z'n plek krijgt. Maar het wat "luie" schakelen wat ik in de Focus 1.6 deed, kan ik hier niet meer. Hij moet wat vaker een tandje terug, en langer doortrekken in een lage versnellen. Maar dan gaat-ie ook als de brandweer Ik mis wel het sportonderstel, de directe besturing en de idioot strakke wegligging van de Focus; daar moet de O2 zijn meerdere in erkennen.
Absoluut, net als wat "mooi" of "lekker" is, is dit heel erg persoonsgebonden. Ik ben wat betreft autosnelheid vrij snel tevreden. Hard rijden doe ik nauwelijks, en stoplichtprintjes vind ik ook al heel lang niet meer leuk :grin:Kortom meningen omtrent 'wat is snel en wat niet' verschillen nogal eens.
Absoluut, net als wat "mooi" of "lekker" is, is dit heel erg persoonsgebonden. Ik ben wat betreft autosnelheid vrij snel tevreden. Hard rijden doe ik nauwelijks, en stoplichtprintjes vind ik ook al heel lang niet meer leuk :grin:
@Marsepein :Ik heb een gemiddelde snelheid van 66 km/u en verbruik 1 op 17, gebaseerd op 5500 km volgens de BC.
...kon in de derde versnelling alle bergen op hellingen tot 10% met vouwwagen.