Wat wordt de nieuwe auto van Joske?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ertromp

Forumguru
Die loopt nu alle dealers in Moerbeke e.o. te stalken :D En probeert er natuurlijk in te gooien dat ie korting wil want anders gaan er namen rollen via het Skodaforum :deuk:

Joske

Forumguru
Mijn auto is dus gisterenmiddag "officieel" totaal verlies verklaard, dat heeft bijna 3 weken moeten duren om zo een beslissing te nemen.. was ik ook niet zo tevreden mee maar goed, het is nu zo :).

Gelukkig al een paar weken bezig met offertes van verschillende garages en gisterenmorgen ben ik gaan proefrijden met een Golf...

Een leuke auto, ligt geweldig strak in de bochten alleen heb ik mij mateloos geërgerd aan de startstop. Maar waar het mij vooral om ging was de 1.4TSI in het vooronder, de Golf had er nog DSG bovenop, was wel even een verrassing toen ik instapte :D. Dus ineens de vuurdoop voor Joske met de DSG ;). Na een paar km's was ik wat meer vertrouwd met het systeem en had ik zelfs de flippers aan het stuur ontdekt. :bloos:

De S-stand is idd soms wat zinloos qua hoge toeren dat ie dan de motor laat doen.. De kickdown in D-stand werkte bijzonder goed en met de flippers vond ik het helemaal leuk! (maar ik betrapte mij er op dat hij vrij snel terug in D of S modus ging)

De TSI rijdt zonder meer echt super en voor ik het wist zat ik op het klaverblad tegen illegale snelheden te rijden :D maar wat een wegligging die Golf.. Groot verschil met mijn O2 vind ik (met normale veren dan é ;) ).

Dus de 1.4TSI.. die zal het worden!

peterrapid

Forumguru
Heb zelf ook eens testgereden met een Audi A3 cabrio 1.4 TFSI met DSG en ging heel strak door de bochten en de power was heel aangenaam enkel vond ik binnenruimte wat klein en prijs VEEEEEEEEL te hoog wel vond ik dat er op de DSG bak wat vertraging zat als je op de gas ging, zocht mss de juiste versnelling bij lage snelheid en had ik minder bij de DSG op de Skoda RS TDI.

Antera

Donateur
De Start/Stop is simpel uit te schakelen dus daar zal je dan weinig last meer van gaan hebben. Zou de DSG dan toch wel wat zijn voor je ondanks eerdere verhalen. Daarnaast is VW nog steeds VAG en gaat je niet echt vreemd. Maar de keus is natuurlijk aan ons @Joske.

ben benieuwd waar deze heer ons mee gaat verrassen en welke keus je ook maakt. Als jij (jullie) er blij meer bent (zijn) dan is het prima

EdK

Forumguru
Hij mag overal in proefrijden en alles overwegen, als uiteindelijk maar zijn keuze op SKODA gaat vallen !!

Anders ..........................................moet ik nog ff over nadenken..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan