B.Stuurder
Forumguru
Dus dan ligt het aan de koppelingsplaten specifiek?
Ik zal mijn best doen!@jjkester zou je ook kunnen vragen welke type ze hebben gebruikt?
Ik ben echt bang dat ze niks gaan vinden omdat hij het op dat moment toevallig goed doet... in ieder geval blij dat de leasemaatschappij zo duidlijk aangaf dat het niet normaal is.Ik kan me helemaal vinden in de wisselvalligheid van de klachten. Blijft gewoon een vreemd fenomeen. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen keep it posted....ik blijf het volgen.
Het lijkt erop (https://cdn.skoda-storyboard.com/2017/10/TD-KAROQ-en-1.pdf) dat de Karoq met 1.5 TSI ook droge koppelingen heeft (de DQ200 kan 250nm koppel aan), lijkt me dat die dus ook vatbaar is. Zoals gezegd, niet iedereen heeft problemen.Zijn er ook mensen met de 1.5TSi DSG7 in de Karoq die dit probleem hebben? Ik heb deze in bestelling en ga zeker gelijk naar TVS om de custom software erin te zetten, al was het maar voor het schakelmoment, daar deze standaard veel te snel is in D.
@TurboT ....Je gaat je er inderdaad aan ergeren en is niet als "producteigenschap" accepteerbaar, waarmee het vaak wordt afgedaan. Zeker niet als het een negatieve rijervaring geeft.
Gasresponse aangepast?....gaat dit helpen en gaat dit niet in de weg zitten van motortuning? Zat er net wat over te lezen. Las ook over die dip in de eerste versnelling die iemand ervaarde.....yep idem...met de software van TVS krijg je een 1e versnelling terug die nooit helemaal lekker "loopt" behalve wanneer je serieus weg rijdt.
Nu je het hebt aangepast merk je al verschil in het gedrag van de DSG?