Gebrom na te vroeg opschakelen is met een driecilinder wel te verwachten. De 2.0 TDI in de leen-Audi wordt door de DSG op 1100 toeren gehouden en ook dan is gebrom naar mijn idee normaal, als je dit met een handbak doet is de motor ook niet blij. Ik denk dan ook niet dat het gebrom in dat geval afkomstig is van de bak, maar eerder van de motor. (Dat de bak de toeren zo laag houd is dan wel minder ideaal, en dat is goed op te lossen met software.)
Het probleem dat ik met het systeem heb is niet dat de motor zo weinig toeren draait, maar dat bij stevig doortrekken dit niet lineair gebeurt, bijvoorbeeld van 50 naar 80 in 4 of van 100 naar 120 in 6. Toch dingen die je regelmatig doet. Als ik dit doe met mijn eigen O3 met de bak in manual merk je toch relatief veel slip, en de auto schokt tijdens het optrekken. De leen-Ibiza had hier ook last van, maar minder erg. Een nieuwe koppeling zou dit wellicht (tijdelijk) kunnen verhelpen omdat de wrijving van de platen dan beter is, maar het komt op mij heel erg over als te weinig druk op de koppeling. Moet ook op te lossen zijn. Ofwel de software is om wat voor reden dan ook geprogrammeerd om slip toe te laten (kan daar echt geen voordeel bij verzinnen) of de hardware is niet sterk genoeg om al het koppel (alle 200nm...) aan te kunnen zonder te slippen. In dat geval zou een sterkere bak plaatsen moeten helpen, bijv. een bak die volgens VW/Skoda 350 nm aan kan op een auto met 200 nm, enz.