Joh@n
Forumguru
Nouja, de tijd aan alle bezoekjes, uitleg, vervangend vervoer halen/brengen en aftanken had ik toch liever in andere dingen gestoken....Het zou mij niet weerhouden om een DSG te nemen. Vooral in de lease maakt t niet uit toch?
Nouja, de tijd aan alle bezoekjes, uitleg, vervangend vervoer halen/brengen en aftanken had ik toch liever in andere dingen gestoken....Het zou mij niet weerhouden om een DSG te nemen. Vooral in de lease maakt t niet uit toch?
Kost je uiteindelijk waarschijnlijk net zo veel of misschien zelfs meer, want voor het verschil in aanschafprijs (plus verzekering, belasting en brandstofkosten) voor zo'n auto met dikkere motor kun je nog aardig wat repareren...Ik zou wellicht wel kijken naar andere fabrikanten (die zijn er beter in geworden) of bij VAG een met natte koppeling (voornamelijk op de dikke motoren).
Je hoort behoorlijk veel en met name over de dsg 7 droge koppeling. Bestaat niet voor niks een dsg dokter die meer dan voldoende werk heeft (buiten de dealers om). De dsg7 is gewoonweg niet de meest betrouwbare versnellingsbak en de koppelingen begeven het veel te vroeg. Ik zelf zou er geen 1 meer kopen......Deze problemen moeten incidenteel zijn, want als 10% van de mensen er last van had zou je er meer over horen.
Als hij niet meer zou rijden is er wel iets ernstig mis. Dat vind ik (mening) persoonlijk ook wanneer de automaat niet meer schakelt bij bijv. -5 of lager. Ik heb nog nooit in een (bijna nieuwe) auto gereden die zoveel ratels, herrie, gebrom etc geeft als deze Octavia. Zoals gezegd betaal ik er ook gewoon een paar 100 euro per maand voor en verwacht ik van een auto met een nieuwprijs van 36000 euro ook gewoon een fatsoenlijk product waar ik gedurende de 4 jaar dat ik hem in bezit heb geen enkele storing mee krijg behalve regulier onderhoud. Helaas is dat met kwaliteit van hedendaagse auto's niet meer mogelijk.De vraag is wat storend is.
Ik had persoonlijk prima kunnen leven met de slip als ik zou weten dat als het dusdanig zou worden dat ie niet meer rijd er een nieuwe koppeling in zou komen waar ik niet zelf voor hoef af te rekenen.
Tevens is dit nog bij niemand aan de orde geweest dat een auto niet meer rijd.
Bij een particuliere aanschaf draai je er zelf voor op en kost het aardig wat geld om het netjes te houden voor de verkoop op een later moment.
Just my two cents.
geen enkele reden om er van uit te gaan dat de kans op dsg7 problemen groot is.