@RonaldNijhoff toevallig van de week weer eens contact gehad met TVS omdat ze aan het testen waren met een recent type koppeling (nieuw 2018). De een geeft aan er vertrouwen in te hebben terwijl de ander aangeeft dat er zeer wisselende resulataten zijn. Vlees noch vis. Geven geen garantie op goede werking na vervanging! Zelfs na alle “magische” ingrepen (sw, clampforce, nieuwe koppeling)hebben de meesten nog steeds het probleem. Heb van de week eens even velden (95/115) uitgelezen. 11 om 12 mm. Wel wat slijtage maar nog binnen de perken(max 17mm?). Zou nog gewoon goed moeten zijn. Koppeling nu 32k oud!!! Reden dat je zomers minder berichten leest is omdat het probleem zich dan veel minder manifesteert! Materiaal is gevoelig voor koude en vocht naast alle andere issues aangaande software (wegrijden in 2 etc). Mee leren leven of verkopen is het advies!
Het artikel beschrijft hoe je slijtage meet bij een dsg7 er wordt nergens gesproken over een type auto....
Doet de mijne ook, maar zelfs als ik 'm op stationair laat gaan zal binnen een goeie wagenlengte al naar 2 overschakelen zonder dat ik het gas zelfs maar aanraak. Ik merk dat altijd omdat er vanonder de carport tot de straat zo'n 15 meter af te leggen is, het loont de moeite niet om daarvoor gas te geven.En die rijdt echt nooit weg in z'n 2 hoor. Altijd vanuit de 1.