Welke heb jij besteld?

___JC___

Forumguru
damn, dat scheelt inderdaad al een hoop. Nice, tnx.

Ik hoor uiterlijk voor volgende week vrijdag hoe men de btII naar btIII gaat aanpakken, denk dat ik meteen deze verlagingsactie meeneem.

Nu ik zelf ook gezien heb hoe een Superb er verlaagd uit ziet komt ie bij mij ook weer wat hoger in de lijst mogelijke opvolgers. Goed laag met 18 inch velgen is het gewoon een dikke bak. Maar misschien dat ie teveel gaat stuiteren, dat weet je natuurlijk pas als ie verlaagd is.

Mijn Octy heeft 17 inch velgen en is 4 cm verlaagd. Als ik er alleen in rij dan is het helemaal top. Lekker strak op de weg, iets meer weerstand in het stuur, meer grip doordat de auto minder overhelt en het ziet er top uit.

Ga ik met 4 man erin op weg naar Zweden dan wordt je het gestuiter op een gegeven moment wel zat...

Daarom twijfel ik om als opvolger een auto met instelbaar onderstel te nemen (Mondeo of Insignia bijvoorbeeld). Dan kan je m op comfort zetten als je lange afstanden gaat cruisen en op sport als je lekker wil boenderen.

FoxRay

Lid
Ik heb mijn telefoon altijd in mijn zak. De BTII set is audio only, je kan enkel opnemen, verder niets. Met BTIII kun je je telefoon ook bedienen, je auto neemt de bediening over van je telefoontoestel, dus kun je je telefoon in je zak houden.

En ja de houder weghalen is een mogelijkheid, maar mij is BTIII beloofd en ik verwacht dat de dealer dit nakomt. Ik wil graag mijn telefoon in mijn zak houden en veiliger bedienen via mijn radio/stuur etc.

Ik hoor graag hoe jouw dealer dit gaat oplossen. Mijn dealer geeft aan niks te kunnen doen.
Is BTII softwarematig te updaten naar BTIII? Of moet er een andere "module" geplaatst worden?

tebe

Lid
Aangezien de Passat en andere grote breaks te duur zijn, toch maar gekozen voor de Superb.

Vandaag wordt volgende besteld:

Superb 1.9TDI ambiente
kleur: Rosso Brunello, dash onyx/onyx
opties:
Pack company plus: Columbus, cruise control, PDC achter, automatisch dimmende spiegels
Verwarmde voorruitsproeiers
Parking Assitance System
Zonnescherm aan de zijruit
Verduisterde ruiten achteraan
Soundsystem
Pre-installatie 'Bluetooth'+ MF stuur
Elek.bediende voorzetels
Cargo Platform Concept

Achteraf laat ik nog de MDI interface inbouwen voor de Ipod.

Het wachten kan beginnen :D

Pendragon

Donateur
Nieuwe foto's:

Zo valt de ruimte wel mee, meer foto's in mijn album.

Toch ben ik er van overtuigd dat ik een verlagingsset ga laten monteren. Wanneer weet ik nog niet (komt een kleintje aan dus moet op de "kleintjes" letten :) )

Als de mijne er is en hij staat zo hoog, dan ga ik er een verlagingsset op doen. De dealer waar mijn auto nu besteld is zei: kijk eerst hoe je het vind als hij er is, dan kun je altijd nog beslissen voor alleen een verlagingsset. Hij zei er ook direkt bij dat zo'n set wel zorgt voor minder rijcomfort.

Bestelde Superb

Heb begin December een TSI 1.8 Ambition, Mocca Brown met volgende opties besteld Trifid, zonnerollo's, leer (achteraf), navigatie JVC KW NX7000, trekhaak (afneem), dimmende binnenspiegel, DVD in achtersteunen voor de kids. Hoor aankomende maandag vd dealer wanneer de S2 wordt afgeleverd. Volgens lease maatschappij zou het week 9 moeten zijn. Ben benieuwt maar zit nog vast aan mijn oude auto tot mid Feb.

candywhite

Nieuw lid
Ik vraag me af of het dan mogelijk is om tegelijk een DVD voor de kids op te hebben en daarnaast te navigeren en /of MP3 te luisten.... ik verwacht van niet...

ja, dat gaat... heb zo'n speciaal dingetje gezien dat je er moet tussen zetten en dan kan je dvd of tv kijken terwijl je rijdt, en dan komt de navigatie op het maxi-dot scherm. Zal er even naar google-en.

octofreak

Actief lid
ja, dat gaat... heb zo'n speciaal dingetje gezien dat je er moet tussen zetten en dan kan je dvd of tv kijken terwijl je rijdt, en dan komt de navigatie op het maxi-dot scherm. Zal er even naar google-en.

Is dat ook niet die TV-vrijschakeling dan? Die wordt volgens mij genoemd in het draadje over de columbus.. Zou wel mooi zijn...

hbo

Lid
nieuwe foto´s

Nieuwe foto's:

picture.php

picture.php

picture.php

Zo valt de ruimte wel mee, meer foto's in mijn album.

Toch ben ik er van overtuigd dat ik een verlagingsset ga laten monteren. Wanneer weet ik nog niet (komt een kleintje aan dus moet op de "kleintjes" letten :) )

Mooie foto´s Enkhuizen!!

Hier even wat nieuwe foto´s van mijn bolide, heb inmiddels 12.000 km gereden, probleemloos zoals verwacht...

Wat echt geweldig rijdt is de DSG, zo soepel en toch veel kracht als het moet. Laatst een 140PK Octavia meegehad, en dan merk je een groot verschil in motorlawaai... De Superb is dan toch echt goed geisoleerd. Gebruik van de diesel is zo´n 6.0 a 6.5 L /100km, ligt een beetje aan mijn rijstijl van de dag.

Ook de ingebouwde telefoon systeem III is echt geweldig, zeer praktisch en volledig geintegreerd met de columbus maar ook te bedienen met de maxidot via het stuur. En een update van je telefoonboek via Bluetooth is een kwestie van een minuutje synchroniseren.
De parkeerassistent, voor mietjes, maar hij zit erop... en toch wel lachen als je voor je huis gaat fileparkeren.. In 1x goed, en strak langs de stoeprand.

Verder is het navigatiesysteem prima, alleen de Traffic-meldingen mogen veel eerder (ze worden pas doorgegeven als je al midden in de file staat te manouvreren), daar had ik dus wel veel meer van verwacht. Of ik heb hier gewoon nog een instelling van het systeem gemist, zeg het maar...

Het soundsysteem voldoet, maar dan ook net. Toch wel snel vervorming, weet zeker dat het soundsysteem in de Octavia het beter deed. Wat natuurlijk wel perfect is is de 30GB harde schijf op de columbus, gooi maar vol met MP3!!

De twindoor is echt een uitvinding, ik gebruik beide... maar de 5-deurs toch wel het meeste.

Verder zitten de stoelen echt goed, op de elegance beide electrisch verstelbaar, en mijn stoel met geheugenfunctie, dus optimaal in te stellen. Voor de lange afstand echt geen probleem, je wordt er niet moe in.

Ik kan dus zeggen uit ervaring naar jullie allemaal die hem hebben besteld... Dat wordt genieten!!!

Bijlagen

• IMG_2013.jpg
    IMG_2013.jpg
    96 KB · Weergaven: 61
  • IMG_2017.jpg
    IMG_2017.jpg
    98,5 KB · Weergaven: 63
  • IMG_2018.jpg
    IMG_2018.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 60
  • IMG_2020.jpg
    IMG_2020.jpg
    97 KB · Weergaven: 65

Pendragon

Donateur
Mooie wagen! Klinkt als wat ik krijg (zelfde velgen) maar wel in een andere kleur en andere motor. Ik zie tot nu toe hier op het forum allemaal zwarte Superbs. Is dit omdat jullie dit mooi vinden of omdat de baas graag een zakelijke kleur wil? Persoonlijk vind ik zwart maar saai, maar dat is mijn mening. Ik heb de Rosso Brunello besteld.

hbo

Lid
mijn keur...

Mooie wagen! Klinkt als wat ik krijg (zelfde velgen) maar wel in een andere kleur en andere motor. Ik zie tot nu toe hier op het forum allemaal zwarte Superbs. Is dit omdat jullie dit mooi vinden of omdat de baas graag een zakelijke kleur wil? Persoonlijk vind ik zwart maar saai, maar dat is mijn mening. Ik heb de Rosso Brunello besteld.

Hey Pendragon,
Nou de mijne is niet zwart hoor? Hij is mocca brown metallic. Een donkere kleur welliswaar maar toch heel anders dan zwart. En op een zonnige dag zie nog beter het verschil met de zwart metallic..

groet,

hbo

Pendragon

Donateur
Hey Pendragon,
Nou de mijne is niet zwart hoor? Hij is mocca brown metallic. Een donkere kleur welliswaar maar toch heel anders dan zwart. En op een zonnige dag zie nog beter het verschil met de zwart metallic..

groet,

hbo

Nu je het zegt zie ik het verschil, maar zo zonder de zon erop zie je haast geen verschil (misschien moet ik m'n monitor eens goed instellen :D. Ik heb de mocca brown van dichtbij gezien en die vond ik ook mooi, maar toen ik de Rosso Brunello zag was ik klaar, die moest het zijn :)

Bartez

Lid
Nu je het zegt zie ik het verschil, maar zo zonder de zon erop zie je haast geen verschil (misschien moet ik m'n monitor eens goed instellen :D. Ik heb de mocca brown van dichtbij gezien en die vond ik ook mooi, maar toen ik de Rosso Brunello zag was ik klaar, die moest het zijn :)

Voor mij pacific blue...ben erg benieuwd hoe deze is...geen metallic, maar schijnbaar toch erg chique....

Nou, de mijne is toch ook echt niet zwart hoor. Ik wilde geen zwart en geen antraciet, en mocca brown is sjiek en de chromen sierlijsten komen mooi uit.

sitechris

Donateur
ik blijf bij het zien van al deze foto's wel bij mijn standpunt. Verlagen (sportonderstel) is bij de Superb echt noodzakelijk. Voor de rest vind ik het overigens een geweldige auto, ook qua uiterlijk. Laat daar geen misverstand over bestaan. Maar de ruimte wielkast-band is echt too much, ondanks de 18 inch.

Bovenaan Onderaan